ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

'הקנאים' בירושלים נגד חב"ד: 'גונבים' לנו חסידים

'הקנאים' במאה שערים מתכנסים נגד חב"ד • הסיבה: "אברכים רבים מסאטמר וחסידויות נוספות נפלו ברשת חסידות חב"ד, לאחר שהשתתפו בהתוועדויות ושיעורים"

המודעות בירושלים. צילום: שטורעם. נט
המודעות בירושלים. צילום: שטורעם. נט

אחרי בית שמש, גם בירושלים מתכנסים 'הקנאים' לכינוס הסברה נגד חסידות חב"ד: הערב (א') יתקיים בבית המדרש המרכזי של חסידות סאטמר, ברחוב יואל בשכונת מאה שערים, 'כינוס הסברה'.

במודעות שנתלו בערב שבת ברחבי שכונת מאה שערים וגאולה נכתב: "המשתמשים בשם הקדוש חב"ד שעזבו את יסודות האמונה והקדושה, והחדירו בשיטה לתוך מחניהם את כל הסחי והמאוס תועבת מצרים של דורנו מחד, ואימצו לעצמם את אידיאולוגיית הלאומיות של שלמות הארץ מאידך, והתרחקו מהיהדות החרדית והנהגתה, הרחק כמטווחי קשת, עד שמלבד הזקן הבלתי קצוץ, אין בין צורת חייהם.. לבין הנהגת הדתיים לאומיים-כמעט מאומה".

אחד מהקנאים שישתתף הערב בכינוס, שיחל בשעה 20:00, מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על מה יצא הקצף: "בתקופה האחרונה נפלו אברכים רבים מחסידות סאטמר וחסידויות נוספות ברשתה של חסידות חב"ד, לאחר שבתחילה השתתפו בהתוועדויות או שמעו שיעורים, ולאחר מכן הפכו לחלק בלתי נפרד ממנה".

הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי בחב"ד מעדיפים שלא להתייחס לנושא שכן עצם מטרתם של הקנאים היא ליצור שיח סביבו. "אנחנו לא נשרת עבורם את המטרה", אמר.

באתר האינטרנט 'שטורעם.נט' נכתב, כי הסיבה לכינוס ההסברה נגד חב"ד היא ההצלחה הגדולה לה זכתה חסידות חב"ד במעמד סיום הרמב"ם שנערך בערב פסח ב'יד אליהו', בהשתתפות גדולי תורה מכל החוגים.

"במהלך הכנס יזעקו הנוכחים מרה ויבטאו כאב פנימי וקנאה גדולה, על האהדה הגדולה לה זוכה חב"ד בכל שדרות הציבור החרדי ועל הצימאון הגדול ההולך וגובר של רבים מהיהדות החרדית לתוכן חסידי, הנמצא בשפע בין כתלי חב"ד", נכתב באתר האינטרנט החב"די.

בשבוע שעבר קיימו קנאי העיר בית שמש כינוס הסברה נגד פעילות חב"ד בעיר. הכינוס נכשל ורק בודדים נכחו בו.
חב''ד ירושלים בית שמש קנאים סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד