ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
האיר פני המזרח

בבתי גדולי ישראל: החברונער'ס חונכים בית מדרש גדול בפתח תקווה

התרגשות שיא בפתח תקווה ובקרב אלפי בוגרי ישיבת חברון לקראת תחילת אירועי חנוכת בית המדרש 'חברון היכל יחזקאל' במרכז העיר. חברי הקהילה ביקרו בבתי גדולי ישראל יחד עם ראש הישיבה הגר"ד כהן • סיקור ותיעוד

בבתי גדולי ישראל: החברונער'ס חונכים בית מדרש גדול בפתח תקווה
קהילת חברון בפ"ת בבתי גדולי ישראל צילום: שוקי לרר

בביתם של שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ובראשות ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן חבר מועצת גדולי התורה נפתחה אתמול (שלישי) סדרת אירועים לרגל חנוכת בית המדרש 'חברון היכל יחזקאל' בפתח תקווה.

בית המדרש אשר הוקם לפני עשור מהווה מרכז של תורה ומוסר למאות בוגרי ישיבת חברון תושבי מרכז העיר פתח תקווה. הקהילה בולטת בשימור האווירה ה'חברונאית' תוך הקפדה על הניואנסים הדקים מכבשונה של ישיבת חברון כאשר בימים הנוראים ובימי חג מועד המקום המקום משמש כאבן שואבת לבאים להתרפק על הנוסח והמסורת.

לאחר שנים בהן שכן בית המדרש במבני ארעי זוכים עתה באי המקום לחנוך מבנה קבע מפואר ומרשים ביותר הכולל היכל מרכזי ובו כ250 מקומות ועוד חדרי תפילה ולימוד. לקראת זמן אלול הקרוב יפתח במקום כולל אברכים בראשות ראש הישיבה הגר"י חברוני.

המעמד בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי

במהלך השנה האחרונה הובאה בקשה אישית של  שר התורה בפני ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג שיפעל לסיים את בניית הבניין על כל המשתמע מכך ואכן רמי גרינברג נעתר לבקשה ופעל ביעילות להשלמת מבנה הקבע. כזכור בשבוע שעבר פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' על כניסתו של רמי גרינברג לבית שר התורה להתיעצות ולקבלת ברכה.

כאמור, אמש נכנסו בני בית המדרש בראשות ראש הישיבה הגר"ד כהן לביתם של זקני ומאורי הדור שר התורה וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לקבל את ברכתם לבית מקדש מעט זה.

שר התורה שתה 'לחיים' לרגל השמחה הגדולה ובירך בברכת ברכה והצלחה את כל המשתתפים ומתפללי בית הכנסת. הגר"ד כהן נשא דברים נרגשים על החשיבות העצומה בית המדרש בהגבהת המושגים של תורה ושל בן אדם לחבירו כאשר הדגיש כי בית המדרש הינו המשך ממש של הישיבה הק' ישיבת חברון כנסת ישראל. משם המשיך הציבור אל ביתו של הגרי"ג אדלשטיין ברחוב ראב"ד. 

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא דברים בהם הזכיר את כוחו הגדול של מקום תורה בכך שהוא מזכה את הרבים ומשפיע שפע של רוחניות לכל הסביבה.

נועדו יחדיו: ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין וראש הישיבה הגר"ד כהן

גדולי ישראל בירכו את התורמים ואת כל הנאספים שהתפזרו לביתם  בתחושת רוממות רוח והתעלות אמיתית מכוחה ולאורה של בית היוצר ישיבת חברון המעטירה.

פתח תקווה ישיבת חברון הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין הרב דוד כהן רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד