כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

קופ"ח מכבי בונה בחולון מוקד ממוגן לרפואה דחופה

זהו הסניף הגדול ביותר של מכבי בישראל • עלות בנייתו כ-80 מיליון ש"ח, מתוכם כ-20 מיליון עבור המיגון. • מנכ"ל מכבי: "המבנה הזה הוא ציון דרך בהפיכתה של מכבי לארגון השרות הטוב ביותר בישראל"

מנכ"ל מכבי רן סער בטקס הנחת אבן הפינה
מנכ"ל מכבי רן סער בטקס הנחת אבן הפינה



השבוע נערך טקס הנחת אבן הפינה למרכז הרפואי החדש שעלות בנייתו כ-80 מיליון ₪ מתוכם כ-20 מיליון עבור המיגון. זהו הסניף הגדול ביותר של מכבי בישראל. מחצית מתושבי חולון הינם חברי מכבי, והיא הקופה הגדולה בעיר.

רן סער, מנכ"ל מכבי: "התכנון והביצוע מכוונים לצורך של המטופל לקבל שרות חם, מקצועי ומהיר. המבנה הזה הוא ציון דרך בהפיכתה של מכבי לארגון השרות הטוב יבותר בישראל".

הטקס נערך בהשתתפות מוטי ששון ראש עיריית חולון, חה"כ דב חנין יו"ר הוועדה המשולבת לבריאות וסביבה, פרופ' משה רוח מ"מ יו"ר הנהלת מכבי, רן סער מנכ"ל מכבי, דורון תומר ראש מחוז ירושלים והשפלה וכן אישי ציבור רבים.

המרכז הרפואי החדש שייפתח בעוד כשנתיים ישרת למעלה משמונים אלף חברי מכבי בחולון. זהו המבנה הרפואי הראשון בישראל שגם יקבל תו תקן ירוק מטעם מכון התקנים. הוא ישתרע על פני 5,500 מ"ר, בנוסף הוקצה שטח של 9,500 מ"ר נוספים לחניון. שלבי התכנון הסופים של המרכז התקיימו במהלך מבצע עופרת יצוקה כשהאיום על מרכז הארץ החל להיות ריאלי ולכן הוחלט למגן את מוקד הרפואה הדחופה. 20 מיליון ₪ יושקעו במיגון המוקד, כאשר המימון כולו מכספי מכבי, ללא סיוע מטעם המדינה. המוקד תוכנן כך שיגן על המטופלים והצוות כבר משלב יציאת המטופל מן הרכב או האמבולנס. ככל הידוע זהו המוקד היחיד בארץ שיהיה ממוגן.

נוסף על כך, בחרה מכבי בשיטת בנייה ירוקה ועל כן צפוי המרכז להיות הראשון בישראל שיקבל תו תקן ירוק מטעם מכון התקנים. המשמעות של הקפדה על בנייה ירוקה מעבר לזו הסביבתית, הינה תוספת של עשרה אחוזים בעלויות הבנייה. המורכבות הייחודית כאן היא הקושי לבנות מתקן רפואי בהתאם לתקן הירוק עם יועצים/ספקים שאינם מורגלים בשיטות ירוקות. דגש ירוק מיוחד ניתן על מערכות מיזוג ותאורה חסכוניות, עיצוב מבנה עם חשיפה משמעותית לאור טבעי, תכנון מיקום וגודל החלונות בהתאם לכיוון הרוח והשמש, בקרת מבנה – ניווט טמפרטורה באזורים שונים במבנה כך שכאשר קר מדי באזור מסוים הטמפרטורה והתאורה מכוונות בהתאם.

מכבי הקפידה להעדיף תוצרת כחול לבן כדי לחזק את הכלכלה הישראלית ולייצר מקומות עבודה וכדי להקטין את הזיהום הסביבתי הכרוך בשינוע סחורות מחו"ל לישראל. בנוסף, יונגש המבנה כולו לבעלי מוגבלויות, כך למשל הותקנו מערכות לכריזת תורים שיסייעו לכבדי הראיה בקבלת השירותים השונים, נרכש ציוד מיוחד להגברת השמע לכבדי שמיעה בזמן שיחה עם הרופאים ונותני השירות, מעקה המדרגות נצבע בצבע מנוגד לצבע הקיר כדי להקל על כבדי ראיה להתמצא בסניף, התאורה הותאמה במיוחד כך שתקל על כבדי ראייה ועל אחרים הסובלים מתסמונות שונות דוגמת תסמונת אספרגר המעלות את הרגישות לתאורה חזקה. כמו כן השלטים שיוצבו בסניף יכללו גם כתב ברייל.

במרכז הרפואי החדש יפעלו - מכון פיזיותרפיה, מכון לריפוי בעיסוק, מוקד לאשפוז יום, מוקד לרפואה דחופה, בית מרקחת, מעבדה, מרפאת אחיות, רנטגן, אולטרה-סאונד אברים, מוקד לרפואת נשים, עו"ס, שירותי משרד, רופאים במגוון תחומים ועוד.




קופת חולים מכבי אבן פינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד