י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיקו בהצבעות

עוצמה יהודית תוכל להתמודד בבחירות

לאחר שנרשם תיקו בהצבעה על השתתפותה של 'עוצמה יהודית' בבחירות, היא תוכל להשתתף • ההצבעות על פסילתם של גופשטיין ומרזל נדחו בשעה • לפיד תוקף את 'העבודה'

עוצמה יהודית תוכל להתמודד בבחירות
בן גביר צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בדיון שהתקיים בוועדת הבחירות המרכזית אודות השתתפותה של 'עוצמה יהודית' בבחירות, נרשם תיקו של 15 תומכים ו-15 מתנגדים בשל היעדרותו של נציג מפלגת 'העבודה'. לאור כך, העתירה נדחתה כי לא הושג לה רוב.

ההצבעות בנוגע לדרישה לפסול את ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מלהתמודד לכנסת נדחו לבינתיים בשעה, לאחר שנציג מפלגת העבודה טען כי בשל בעיה נמנע מנציג נוסף מלהגיע לוועדה. יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, קיבל את הבקשה וכאמור, דחה את ההצבעה בשעה.

מיכאל בן ארי יו"ר 'עוצמה יהודית', זעם על ההחלטה. לדבריו, "‏השופט מלצר משנה את הכללים באמצע ההצבעות כדי להביא רוב לפסילת בנצי ומרזל. זה כל הסיפור".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש את עמדתו לוועדה, שלפיה יש לפסול את התמודדותם של מרזל וגופשטיין, אך לא של בן גביר ושל רשימת 'עוצמה יהודית' כולה.

לדברי מנדלבליט, "הצטברה מסה קריטית של ראיות, ולמעשה הרבה מעבר לכך, שממנה עולה תמונה ברורה, חמורה וחד משמעית של הסתה לגזענות מצדם, באופן שיטתי ולאורך שנים, כולל בשנה האחרונה. אין ספק שמרזל וגופשטיין חצו את הקו ונמצאים 'בעומקו' של האזור האסור".

ב'מחנה הדמוקרטי' הגיבו להיעדרותן של מפלגת העבודה: "הדיל הושלם: לוי, פרץ ושמולי עמוק בגוש הימין. מפלגת העבודה ביצעה גט כריתות מבוחריה שמתנגדים לכהניסטים, שמתנגדים לגזענות, שנלחמים נגד כוחות האופל שבחברה הישראלית. כל נאום הסתה של בן גביר בכנסת הוא אשמתם הישירה של אורלי לוי אבקסיס ,עמיר פרץ ואיציק שמולי- הם הכניסו היום לכנסת את האיש שהגיע לאוטו של רה"מ יצחק רבין ז"ל ואיים שיגיעו גם אליו. בושה".

ח"כ לפיד תקף את מפלגת העבודה לאחר ההצבעה: "מה שקורה עכשיו בוועדת הבחירות המרכזית זו שערורייה. יש רוב לפסילה של הגזענים מ'עוצמה יהודית' אבל הנציג של מפלגת העבודה לא נמצא בסביבה. אם הגזענות תהיה בכנסת ישראל, מפלגת העבודה תהיה האשמה העיקרית".

כזכור, במערכת הבחירות הקודמת, החליטה ועדת הבחירות המרכזית לפסול את התמודדותה בבחירות של הרשימה הערבית 'רע"ם-בל"ד' וכן את התמודדותו של המועמד היהודי ברשימת 'חד"ש-תע"ל', ד"ר עופר כסיף, אך בג"ץ הפך את ההחלטות, כמו גם את החלטת הוועדה לאשר את התמודדותו של ד"ר מיכאל בן-ארי מרשימת 'עוצמה יהודית'.

ועדת הבחירות גופשטיין ברוך מרזל איתמר בן גביר עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד