י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הכל רק לפי החוק"

על חודו של קול: 'עוצמה יהודית' צלחה את העתירות

'עוצמה יהודית' רושמת הערב ניצחון אולי זמני, לאחר שהרשימה אושרה בוועדת הבחירות לרצות לכנסת ה-22, כולל שלושת מועמדיה שנגדם הוגשו עתירות לפסילה | בנצי גופשטיין: "האם אחמד טיבי יהיה מוכן שבתו תתחתן עם יהודי"? | יתכן וההחלטה תתהפך אם הנושא יובא לפני שופטי בג"צ

על חודו של קול: 'עוצמה יהודית' צלחה את העתירות
ברוך מרזל ובנצי גופשטיין צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ניצחון ל'עוצמה יהודית': אחרי שמוקדם יותר הערב דחתה ועדת הבחירות, את הבקשות לפסילת המפלגה, הערב הוכשרו גם שלושת מועמדיה, שכנגדם הוגשו עתירות לפסול את התמודדותם.

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת דחתה את בקשות מפלגות השמאל והתנועה הרפורמית, לפסול את רשימת 'עוצמה יהודית' מלהתמודד בבחירות הקרובות. בנוסף, דחתה הועדה את הבקשות לפסול את המועמדים בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר.

לאחר דיונים סוערים בוועדת הבחירות, הכריעה הוועדה כי רשימת 'עוצמה יהודית' ומועמדיה יהיו כשרים להתמודד לכנסת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מועמדותם הוכשרה על חודו של קול, כאשר 17 חברי וועדה הצביעו בעד, לעומת 16 שהתנגדו.

ב'עוצמה יהודית' מברכים על ההחלטה ואומרים: "ניצחון גדול לגוש הימין. השמאל ניסה בכל כוחו לפגוע בעוצמה יהודית ונחל מפלה, כי בשמאל יודעים היטב: בלי עוצמה יהודית אין ממשלת ימין".

עוד אומרים בעוצמה יהודית כי "התשובה לשמאל תהיה ב17.9 במאות אלפי פתקי 'כף' בקלפי - עוצמה יהודית תיכנס לכנסת על אפם וחמתם".

יו"ר ארגון להב"ה ומועמד 'עוצמה יהודית' לכנסת במקום השלישי - בנצי גופשטיין, נשא דברים בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת במסגרת הדיונים שהתקיימו בבקשות לפסול את המועמדים, ביניהם גופשטיין עצמו.

גופשטיין פתח את דבריו ואמר: "כל מה שאמרתי וכל מה שאני עושה מטרה אחת לנגד עיני - המלחמה בהתבוללות. בחומר שהוטח נגדי מובאת הנוכחות שלי בכיכר ציון. מעולם לא הוגשה נגדי תלונה אחת על אלימות. בעניין הבית ספר הדו לשוני, ניסו להוציא הודאה מהנאשמים שאני שלחתי אותם. הם לא הסכימו לשקר. לפני שכל נכנס ללהב"ה, אני קודם כל אומר לו: הפעילות בלהב"ה היא רק לפי חוק, ומתוך רצון להציל את בנות ישראל".

הוא הוסיף סיפור מעבודתו: "יש בחור שאני ליוויתי אותו, בן לאמא יהודייה ואבא ערבי. כשהוא רצה להתגייס לצבא, לא אפשרו לו להתגייס בטענה שאבא שלו ערבי. זו לא גזענות? אף אחד לא היה מוכן לעזור לילד הזה, ואני זה שלוויתי אותו לאורך כל הדרך, ועד לחופה שלו".

גופשטיין חתם את דבריו: "האם אחמד טיבי יהיה מוכן שבתו תתחתן עם יהודי? הוא כבר אמר שלא. האם זו גזענות?!", סיים.

למרות השמחה והצהלה, חשוב להדגיש כי ועדת הבחירות איננה המילה האחרונה וכי אם הנושא יתגלגל לפתחו של בג"צ, שופטיו עשויים לפסול את הרשימה ואת מועמדיה.

עוצמה יהודית ברוך מרזל בנצי גופשטיין בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד