י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חרקירי בבג"ץ

שדולת הנשים מנסה את שארית כוחותיה נגדינו, הנשים החרדיות

נשים חרדיות רבות זעמו על הצעד של שדולת הנשים, והמשותף לכולן, שגם נשים המצפות ורוצות שינוי משמעותי בכל הנוגע ליחס נשים, הדרת נשים במרחב הציבורי וכו', הבינו כי מה שנעשה פה, זורק את הנשים החרדיות לירכתי האוטובוס, תרתי משמע. בשם השוויון והחופש לבחור, גזרו על הנשים החרדיות גורל קשה מאוד, של מאבק ומלחמות מהיסוד

שדולת הנשים מנסה את שארית כוחותיה נגדינו, הנשים החרדיות
ההופעה בעפולה צילום: באדיבות המצלם

חרקירי זו מילה שמקורה ביפנית והיא מתארת פעולה בה בן אדם שם קץ לחייו מרצונו על ידי פתיחת הבטן וריטוש הקרביים – במחילה על התיאור הלא נעים, אבל זה מה שהרגשתי לפני כמה שעות, כשראיתי את הערעור הבהול שהגישו שדולת הנשים בישראל לבית המשפט העליון, בדרישה לדון מידית בהחלטה על האירוע בעפולה. כאילו, לא מספיק שהפסדתן, אתן הולכות על התאבדות המונית עכשיו, העיקר שלחרדים לא יהיה אירוע?

ברגעים אלו ממש אמור להתקיים דיון, בהנחה שהכל עובר לפי התכנון. ליתר דיוק, הוא נקבע לשעה 20:00, שעה שבה מוטי שטיינמץ יצחצח את קולו לקראת המופע בשעה 20:15, אל מול תושבי הצפון בהמוניהם, בהפרדה כמובן.

נשים חרדיות רבות זעמו על הצעד של שדולת הנשים, והמשותף לכולן, שגם נשים המצפות ורוצות שינוי משמעותי בכל הנוגע ליחס נשים, הדרת נשים במרחב הציבורי וכו', הבינו כי מה שנעשה פה, זורק את הנשים החרדיות לירכתי האוטובוס, תרתי משמע. בשם השוויון והחופש לבחור, גזרו על הנשים החרדיות גורל קשה מאוד, של מאבק ומלחמות מהיסוד.

העתירה של שדולת הנשים מעידה כי בשם הערכים שהן מאמינות בהן, מורידים את המים עם התינוק. מי שמאמין במשהו ורוצה בהצלחתו, היה משאיר את התינוק לחיות.

כמה חוצפה ועזות יש בעתירה כזו, שנלחמת עד הרגע האחרון, שלא מוותרת, שנושכת ומושכת בשיניים ובציפורניים עד הרגע האחרון. הרי אם אתן פמיניסטיות, ובעד נשים, אתן צריכות להיות איתנו, הנשים החרדיות, לא? אתן כאן לטובתנו הרי, שלא נהיה מודרות. אז איך קורה שהפכנו לאויבות? איך קורה שאתן נלחמות בנו? איך קורה שאתן לא מבינות את העדינות שיש לנו כנשים, את המורכבות, את העניין של ללהטט בין הזכויות שלנו לבין כיבוד וקיום שמירה על אורח חיינו?

מי אתן, שדולת הנשים, שתגידו לנו או תכתיבו לנו מה נכון לנו, מה משפיל אותנו, מה אנחנו רוצות או מה אנחנו צריכות? אז עתרתן, ויצאתן רעות והורסות לאחיותיכן החרדיות. בן משפט קבע לטובתכן וחגגתן ניצחון ואז הקערה התהפכה כי בית משפט פסק שהאירוע יתקיים. במקום ללכת הביתה בשקט ולתת לכמה אלפי חרדים בצפון ליהנות מאירוע אחד! בבין הזמנים, רצתן לבג"צ וביקשתן דיון בהול ודחוף. אין גבול? מה אתן מנסות לעשות? אני באמת לא מבינה, וכבר לא כועסת, אלא נגעלת. אתן מגעילות אותי כי הראיתן את הפנים המכוערות שלכן בציבור. פעלתן בדורסנות, פעלתן בלי להבין את הצרכים והרגשות שלנו, ועשיתן נזק, פשוט נזק. אפילו השופט כתב נגד השדולה: לא זו בלבד שאינה מיטיבה עם הנשים החרדיות, אלא אף פוגעת בהן. כשהיא משמיטה מתחת לרגליהן את האפשרות לצאת לאירוע זמר כמו זה המתוכנן.

אני מוצאת את עצמי שמחה עם ההפסד שלכן, פשוט שמחה, כי אני רוצה שתאספו את עצמכן ותצאו לי מהקהילה, בסדר? הוכחתן היום שאתן לרעתי, ומי שלרעתי, אני לא אתן לו להמשיך לפגוע בי.

נשים חרדיות שפועלות בכל דרך למען זכויות נשים, יאלצו להתחיל להזיע מחדש - אבל אין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמים.

 

 

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד