י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בג"צ ביטל את ההיתר

אלפים במופע הנפרד בעפולה - השר דרעי תקף את לפיד • צפו

אלפים נהרו לעפולה, כולל פוליטיקאים חרדים, כדי לצפות בהופעה שטלטלה את המדינה בימים האחרונים והסתיימה במבחן המציאות - בניצחון לחרדים, למרות שבג"צ ביטל את פסק השופט שהתיר | דרעי: "אומרים ללפיד: פה זה מדינה יהודית" | וגם, הדואט של דרעי עם שטיינמץ

אלפים במופע הנפרד בעפולה - השר דרעי תקף את לפיד • צפו
ההופעה בעפולה צילום: באדיבות המצלם

בשעה זו משתתפים אלפים במופע בעיר עפולה, שטלטל בימים אחרונים את המדינה. לאחר ניצחון החרדים בבית המשפט ובעוד בג"צ קיבל את עתירת שדולת הנשים כנגד קיום המופע, אלפים גברים ונשים נהנים משירתו של אמן הרגש מוטי שטיינמץ, לצד גדול הזמר המזרחי חיים ישראל. 

המופע זכה גם לחיזוק מפתיע מצד הפוליטיקאים החרדים, שעזבו לשעה קלה את קמפיין הבחירות האינטנסיבי והצפינו לעבר עפולה, בהם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וחברי הכנסת: יעקב טסלר, יצחק פינדרוס ומיכאל מלכיאלי שפצחו בריקוד סוער לקול שירתו של הזמר חיים ישראל.

קודם לתחילת המופע נשא יו"ר ש"ס אריה דרעי דברים בפני הקהל ובירך 'שהחיינו': "אני מרשה לעצמי לברך כאן בקול: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה. השכל הישר ניצח. מי שניסה להכתיב לנו אורח חיים הפסיד היום. אני מברך היום את השופט האמיץ שהחזיר חזרה את הכבוד והשכל הישר".

עוד הוסיף השר, "שישמעו אותם נשים שמייצגות בקושי את עצמן וממומנות על ידי הקרן החדשה את קולות השמחה פה. כל המטרה של אותה עתירה זה רק לגרום לפרובוקציה. היה שווה כל הרעש הזה כדי שעם ישראל יידע להוקיר את ראש עיריית עפולה על ההגינות שלו".

כן הוסיף דרעי לקול תשואות הקהל, "אנחנו עוזרים בכל מקום ומקום בארץ. עשינו אירועים גדולים לכל המגזרים, אבל מה יעשו אם יגיעו חרדים בת"א ויבקשו לקיים שם אירוע בנפרד. צריך לכבד כל מגזר. שימו לב שאותו יאיר לפיד שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל - הוא האדם היחיד שיצא בתמיכה על החלטת ביהמ"ש. אנחנו אומרים ליאיר לפיד: פה זה מדינה יהודית".

לאחר מכן, באופן ספונטני ביצע אריה דרעי דואט יחד עם מוטי שטיינמץ, את 'אל תשליכני' בלחנו של אביה מדינה. וכן דואט נוסף עם הזמר חיים ישראל את השיר 'ואפילו בהסתרה'.

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ נאם גם הוא ואמר, "אני ראש עיר של כולם וגאה להיות גם ראש עיר של הציבור החרדי. בהחלטה מושכלת הגיע היום השופט להחלטה החכמה הזאת. אני היום מתבייש להגיד שעשינו רק אירוע אחד לציבור החרדי, מגיע להם יותר. אנחנו דורשים שלא תהיה כפייה חילונית. תודה רבה לשר דרעי היקר על כל פעילותו".

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי  ישנה נוכחות משטרתית גבוהה מחוץ להופעה, בעקבות פוסטים שפורסמו ביממה האחרונה ברשתות החברתיות, הקוראים לצאת להפגנות נגד ההפרדה. אולם בפועל, לעת עתה השטח יחסית רגוע, פרט לפרובוקציה שניסה לעורר ראש עיריית טבריה רון קובי שהגיע למקום וכהרגלו פתח בשידור חי בפייסבוק. הנוכחים שלא אהבו נוכחותו של האיש המקלל והמגדף את הציבור החרדי ואת השר דרעי, החל להתעמת איתו וכוחות יס"מ נאלצו לפנותו בכוח מהמקום.

ברקע ההופעה - דיון הזוי בבג"צ בעתירת שדולת הנשים

בתוך כך, באופן הזוי, בשעה 21:30, בעוד ההופעה בעיצומה, תוך הפרדה מלאה, החל בג"צ לדון בעתירת שדולת הנשים, לאחר שזו הפסידה מוקדם יותר הערב בפסיקת שופט בית המשפט המחוזי בנוף עילית (נצרת) השופט עאטף עיילבוני, לטובת הציבור החרדי והאירוע כבר בעיצומו.

כתב המשפט של 'מעריב' אבישי גרינצייג צייץ בחשבון הטוויר שלו וכתב, "ברור שמדובר בערעור סרק למהדרין וטרחה קיצונית לכל הצדדים. מעניין כמה הוצאות משפט השדולה הזו תספוג". עוד כתב, "שדולת הנשים מתמקדת בינתיים בפרוצדורה וטוענת בדיון שש"ס עשו "תרגיל" כשהגישו עתירה מנהלית ולא ערערו לעליון".

בסופה של התייעצות, החליטו שופטי בג"צ לקבל את עתירת שדולת הנשים ולבטל את פסק הדין, אך לא ביטלו בפועל את המופע מכיוון שהוא כבר בעיצומו.

אריה דרעי מוטי שטיינמץ חיים ישראל אבי אלקבץ סערת ההופעה הנפרדת בעפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד