י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מעשה עשוי"

הזייה: באמצע המופע, בג"צ ביטל את פסק הדין

באופן מוזר ומשעשע בחרו שופטי בג"צ לבטל את פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי בנצרת, שאישר לקיים את המופע בהפרדה, עם זאת השופטים ציינו כי אין להם דרך לבטל את המופע | בשמאל צוהלים: "יש שופטים בירושלים!"

הזייה: באמצע המופע, בג"צ ביטל את פסק הדין
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

הזייה שלא נשמעה כמותה בישראל: בעוד המופע בעיצומו תוך הקפדה על הפרדה מלאה בין גברים לנשים, כאורח החיים החרדי, שופטי בג"צ ביטלו את פסק הדין שנתן מוקדם יותר הערב (רביעי) השופט עאטף עיילבוני, למורת רוחה של שדולת הנשים ולטובת המגזר החרדי ואישר לקיים את המופע בהפרדה.

הערב בשעה 22:45 כשרוב המופע כבר חלף עם שירתם של אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ וגדול הזמר המזרחי חיים ישראל, קיבלו שופטי העליון את ערעורן של שדולת הנשים וקבע שלא היה למחוזי סמכות לדון בתיק לאחר שכבר ניתן פסק דין. עם זאת אמרו השופטים, שהואיל ופסק הדין ניתן בערב והאירוע בעיצומו ויש מעשה עשוי, לא יינתן סעד בהתייחס לאירוע חוץ מביטול פסק הדין.

עוד הבהירו השופטים כי הם אינם מביעים עמדה לגופה של המחלוקת לגבי הדרת נשים.

המשמעות המשעשעת שעולה מפסיקת בג"צ, ביטול פסק דין שניתן לאירוע שתכף מסתיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עורך הדין ישראל באך, יועצה המשפטי של מפלגת ש"ס אמר בדיון כי "בית המשפט העליון שוב הוכיח את גישתו כי השוויון נעצר כאשר מדובר בחרדים ובנימוקי פרוצדורה מחה במחי יד הישג משפטי חשוב שנפסק היום לטובת הציבור החרדי".

עו"ד אליעזר רודין שמייצג את חבר הכנסת משה ארבל, הגיב בסוף הדיון ואמר כי "בית המשפט חזר לאטימותו ואמר לא לזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי. בית המשפט מנציח את הקיצוניות החילונית ואת ההתערבות בערכים החשובים לקהילות מיעוט".

התגובות

במפלגות השמאל מברכים על פסיקת בג"צ ההזויה. ברשימת 'המחנה הדמוקרטי' בראשות ניצן הורוביץ', סתיו שפיר ואהוד ברק, הגיבו לפסיקת בג"צ ואמרו: "בית המשפט העליון הוא חומה בצורה ששומרת על חזון מגילת העצמאות: מדינת מופת של שוויון ללא הבדלי דת גזע ומין. זוהי בדיוק הסיבה שהכהנאיסטים והסמוטריצ'ים נאבקים בו - הוא החומה שמפרידה בנינו לבין החזון המשיחי שלהם, חזון שנתניהו מוכן להגשים בתמורה לעסקת השוחד- מדינת הלכה תמורת הימלטות מאימת הדין. יש שופטים בירושלים!".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' הצטרף למברכים ואמר, "אריה דרעי שמח מוקדם מדי. בית המשפט העליון פסל את ההחלטה הקודמת שאיפשרה לקיים מופע בהפרדה מגדרית מלאה. הבעיה היא עם ראשי העיר שמבוהלים מאריה דרעי ופועלים בניגוד לטובת התושבים שלהם. ב-17 לספט' ישראל-ביתנו תחזיר את השפיות לישראל".

מאידך, בימין תוקפים. ח"כ אופיר כץ מ'הליכוד' צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "נכחתי הערב באירוע בעפולה, אירוע מקסים בו נכחו המוני הציבור החרדי מהאזור וכולם נהנו מאירוע המכבד את מנהגיהם. אך בדקות האחרונות התפרסמה הפסיקה של בג״ץ, וכולנו קבלנו הוכחה נוספת מדוע פסקת ההתגברות כל כך נחוצה למדינת ישראל".

 

בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד