ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פטרונות והתנשאות

החרדים מגיבים: "מזכיר את סיפור החתול והעכבר"

הח"כים החרדים יוצאים למתקפה חריפה נגד שופטי בג"צ שפסקו הערב כצפוי נגד אורח החיים החרדי | גפני: "האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר" | בש"ס מבטיחים: "נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו"

החרדים מגיבים: "מזכיר את סיפור החתול והעכבר"
דרעי וגפני על רקע ליטאים וספרדים צילום: יונתן זינדל/אהרן קרון, פלאש 90

במפלגות החרדיות מגיבים הערב (רביעי) לפסיקת בג"צ ויוצאים למתקפה חזיתית. יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני הגיב ואמר, "זה היה צפוי. דווקא ההחלטה של השופט שאפשר לקיים את האירוע הייתה ההפתעה.

כל האמירות שבית המשפט דואג לזכויות המיעוט הכל שקר. כשזה מגיע לנושאים של הציבור החרדי או הדתי זה מזכיר את הסיפור של רבי יונתן אייבשיץ עם החתול והעכבר".

לדבריו, שופטי בג"צ "הם לא רואים לנגד עיניהם, לא זכויות מיעוט ולא דמוקרטיה. זה מלחמה על השם ועל משיחו ואנחנו לא נרפה, לא נוותר ונמשיך בעזרת השם את המאבק בכל הכוח".

בתנועת ש"ס הגיבו להחלטה ההזויה ואמרו: "צר לנו ששופטי בג"צ בחרו בפלפולים משפטיים לא רלוונטיים על פני השכל הישר וההיגיון. אנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את ההחלטה הזו ולאפשר לכל ציבור במדינת ישראל את הזכות לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו ללא כפיה".

ח"כ יצחק פינדרוס מ'דגל התורה' אמר בתגובה להחלטת בג"צ: "פסק הבג"ץ מחייב שיוצאו הנחיות חדשות של היועץ המשפטי לממשלה שיתיר לנו לחיות על פי אמונתנו. רק יהדות תורה חזקה תוכל לדרוש את זה בעוד חודש".

ח״כ עו"ד משה ארבל שייצג את ש"ס בבית המשפט המחוזי ובבג"צ הגיב להחלטה ואמר, "שוב הוכח שישנה חשיבות עצומה להרכבים שיפוטיים מגוונים. אין ספק שיכולת ההכלה והבנת המצוקה האמיתית של החרדים כמיעוט בעיני שופט פריפריאלי ובן מיעוטים משמעותית. העליון חסר מהזן של כבוד השופט עילבוני".

"ביטולו של פסק הדין בידי בג"צ מוכיח פטרנות והתנשאות של יושבי מגדל השן - תוך כדי התעלמות ממגזרים אחרים ומצדד בצורה חד צדדית ומפלה ללא שום הגיון", כתב חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס בתגובתו, וסיים: "מבחינתם הציבור החרדי הוא שקוף וממודר".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר הגיב ואמר: "עוד לא יבש הדיו מפסיקתו של השופט בן המיעוטים מנצרת שהבין את הצרכים של בני המיעוט הדתי, וכבר נחשף שוב קלונו של שלטון המשפט החילוני העוין את הציבור הדתי על כל צעד ושעל. מי שחשב שמערכת המשפט החילונית מסוגלת להיות לצד שומרי הדת - התבדה הערב שוב".

"מעולם לא בנינו על משפטי הערכאות האנטי דתיות וכדאי לא לבנות עליהם בעתיד. הם שפוטים בידי הרפורמים נותני לחמם ומארחיהם בחוץ לארץ. אין לנו שום נשק להתגונן מפני גזירות המשטר החילוני, מלבד הקלפי שהוא המעוז האחרון שעוד נותר בידינו. כל זמן שלא פוסלים את המפלגות החרדיות, כפי שכנראה יקרה בקרוב, עלינו לנצל את זכות הבחירה עד תום. מי שלא מצביע למפלגות החרדיות תומך בשלטון הבג"צ שתמיד מתייצב נגד עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל".

 

 

 

אריה דרעי פסיקת בגץ סערת ההופעה הנפרדת בעפולה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד