ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אפליקציה חדשה: מדריך לסיור בעיר העתיקה בירושלים

מדובר ב-15 סיורים שונים אשר מובילים את המטייל לעבר הכנסיות, בתי הכנסת, המסגדים ונקודות העניין ההיסטוריות בעיר העתיקה

  • ל' ניסן התשע"ב
העיר העתיקה. צילום: יעקב נחומי
העיר העתיקה. צילום: יעקב נחומי

לא רק בעזרת מדריכי טיולים או ספרים, מעכשיו אפשר לטייל בעיר העתיקה בירושלים גם בעזרת הסמארטפון. הרשות לפיתוח ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים מצרפות את העיר העתיקה לעולם האפליקציות, ומשיקות אפליקציית סיורים חינמית חדשה לשימוש במכשירי הסמארטפון בשפות, העברית והאנגלית. האפליקציה ניתנת להורדה גם במכשירי האייפון וגם במכשירי האנדרואיד.

העיר העתיקה בירושלים היא המקום המתוייר ביותר בישראל עם כ-10 מיליון מבקרים בשנה, מבקרים מחו"ל ומבקרים מקומיים.

מדובר במיזם סלולרי תיירותי שמטרתו לשדרג את חווית התייר בירושלים ומאפשר לו להשתמש בהדרכות קוליות במגוון מסלולים בעיר העתיקה, במפות, בתמונות ובמידע נוסף - וללא עלות. האפליקציה בשפה העברית נקראת: "סיורים קוליים בעיר העתיקה בירושלים" והשנייה בשפה האנגלית: " The Old City of Jerusalem Audio Walking Tours". את האפליקציות ניתן להוריד גם מאתר האינטרנט של העיר העתיקה.

כל מה שעל המבקר לעשות, הוא להוריד את האפליקציה במכשיר הסלולר, לבחור את הסיורים הרצויים ולהתחיל בסיור עצמאי שילווה בהדרכה קולית. האפליקציה מיועדת בעיקר לתייר העצמאי שאינו מטייל במסגרת קבוצה שלרוב מלווה במורה דרך מקומי ולכל מי שמעונין לסייר בעיר העתיקה ואינו יכול להרשות לעצמו מורה דרך צמוד. כל סיור ניתן להורדה מוקדמת ומלווה במפה המציעה ניווט GPS, והוא זמין off-line, כאשר שירות האינטרנט לא זמין.

מדובר ב-15 סיורים שונים אשר מובילים את המטייל לעבר הכנסיות, בתי הכנסת, המסגדים ונקודות העניין ההיסטוריות בעיר העתיקה. כמו כן, המסלולים יובילו את המטיילים בשווקים, הכותל המערבי, כנסיית הקבר, כיפת הסלע, גן הקבר ובמקומות רבים נוספים. חמישה מהסיורים מותאמים לבעלי מוגבלויות ולכל מי שזקוק לנגישות. כמו כן, כל הסיורים מוצגים עם תעתיק אודיו מלא לכבדי שמיעה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר כי "ירושלים מחברת את העבר לעתיד ומתקדמת עם הטכנולוגיה. הביקור בסמטאות העיר העתיקה הקסומות הופך לנגיש, מעניין ומפרה גם ללא מדריך באמצעות סמארטפון".

"כל הסיורים מסייעים למטייל לנווט ברחובות ובסמטאות העיר העתיקה עם הכוונה מדויקת ובמציאת האטרקציות הגדולות והמקומות אשר נסתרים מן העין והכל באמצעות הטלפון הנייד", אומר מוטי חזן מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים מוסר.
אפליקציה עיר עתיקה ירושלים איתור ניווט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד