י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי הנפילות בבורסות

מסתמן: ארצות הברית בדרך למיתון כלכלי

המסחר בבורסות ניו יורק ננעל בירידות חדות • חשש כבד בעולם מפני מיתון כלכלי • טראמפ מאישם את ה'פד' במצב • מצב השקל אינו מזהיר אף הוא

מסתמן: ארצות הברית בדרך למיתון כלכלי
משה שי, פלאש 90

ירידות השערים החדות אמש (רביעי) בבורסות בניו יורק, גוררות חשש כבד בעולם מפני מיתון כלכלי, דוגמת המיתון של שנת 2008.

המסחר בבורסות ניו יורק ננעל בירידות חדות - דאו ג'ונס נחלש ב-3.1%, S&P 500 ב-2.9% ונאסד"ק ב-3%. אירוע משמעותי נוסף שנרשם אמש: תשואת אג"ח ארה"ב לשנתיים עברה את תשואת האיגרת ל-10 שנים - אירוע זה היה הפתיח לכל תקופות המיתון בעשורים האחרונים.

לאחר שהסנטור ברני סנדרס ויו"ר ועדת פיקוח של בית הנבחרים האמריקאי אליג'ה קמינגס דרשו מחברת 'טבע' לספק מסמכים בנוגע לפרשת תיאום המחירים בתרופות הגנריקה, המניה איבדה  10.5%.  סיבה נוספת למניחת המניה הינה הורדת תחזית הדירוג לשלילית ע"י מודי'ס. מניות נוספות שבלטו בירידות: אמזון נחלשה ב-3.4%, אפל ב-3%, פייסבוק ב-4.6%, גוגל ב-2.8%, טסלה ב-6.5% ונטפליקס ב-4.2%.

סיבה נוספת לדאגה הינה צניחת מחירי הנפט. הנפט מסוג WTI צולל ב-4.2% ונסחר תמורת 54.7 דולר לחבית, הנפט מסוג ברנט מוחק 3.6% מערכו ויורד לרמה של 50.1 דולר לחבית.

ובחזית הישראלית? נראה כי המצב לא מבשר טובות אף הוא. השקל נופל בחדות בשוק המט"ח המקומי: הדולר מטפס ב-1.1% מול המטבע הישראלי לרמה של 3.521 שקלים לדולר, היורו מתחזק ב-0.9% ונסחר תמורת 3.925 שקלים ליורו, הפאונד קופץ גם הוא ב-1.1% לרמה של 4.246 שקלים לפאונד.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם ציוץ בטוויטר שבו הוא תוקף את ה'פד', ובו הוא כתב: "הפד צריך לעשות משהו! הפד הוא הבנק המרכזי של ארה"ב, לא הבנק המרכזי של העולם. הפדרל ריזרב פעל מהר מדי, ועכשיו מאוחר מאוד מאוד, חבל".

ירידות שערים מיתון כלכלי דונאלד טראמפ בורסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד