י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תעוררנה פרובוקציות?

הפוליטיקאיות האנטישמיות מארה"ב בדרכן לישראל

חברות הקונגרס האנטישמיות טליב ועומאר צפויות לנחות מחר לביקור בישראל, אולם אף משלחת ישראלית רשמית מטעם הממשלה לא תקבל את פניהן, אך סביר להניח, שהן תקבלנה כאן תשומת לב לא מעטה מהתקשורת, מהמפלגות הערביות ומהשמאל הקיצוני

הפוליטיקאיות האנטישמיות מארה"ב בדרכן לישראל
נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

בירושלים מתכוונים לאפשר את כניסתן לארץ של שתי המחוקקות הדמוקרטיות שתומכות בתנועת החרם BDS, וזאת מתוך הכבוד שרוחשת ישראל לקונגרס האמריקני. על פי ההערכות קיים סיכוי גדול שטליב ועומאר ינסו לחולל פרובוקציות במהלך ביקורן, כך פרסם לראשונה הכתב המדיני של 'ישראל היום' אריאל כהנא.

חברות הקונגרס המוסלמיות והאנטי ישראליות, רשידה טליב ואילהן עומאר, צפויות להגיע לישראל מחר (שישי) אחר הצהריים וככל הנראה יתלווה אליהם לביקור עוד חבר קונגרס אחד לפחות שגם הוא עוין את ישראל, אך שזהותו אינה ידועה עדיין. השתיים צפויות לנצל את הביקור על מנת לצאת בהתקפה הסברתית קשה על ישראל. עם זאת, בישראל החליטו לאפשר את כניסתן לארץ "מתוך כבוד לקונגרס של ארה"ב".

שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות ידועות בעמדותיהן האנטי-ישראליות ובהצהרותיהן הפרובוקטיביות. טליב היא עורכת דין אמריקנית ממוצא פלשתיני שמכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית. עומאר היא אמריקנית ממוצא סומלי שנבחרה לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מינסוטה.

עומאר השוותה בעבר בין ישראל לאיראן כשאמרה: "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו עדיין מתייחסים אליה כאל דמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. אלו דברים שאנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן". עומאר קראה מספר פעמים בתקשורת להפסיק כל סיוע לישראל, ואף ניסתה לגייס מספר חברי קונגרס אחרים לתמיכה במהלך.

למרות שישראל הרשמית לא תתייחס אליהן, התקשורת צפויה דווקא לסקר את ביקור השניים, שצפויות לקבל בוודאי תמיכה רחבה ומחבקת מהרחוב הערבי, הח"כים הערביים ומאנשי השמאל הקיצוניים התומכים בארגוני החרם נגד ישראל.

אילהאן עומאר רשידה טליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד