כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שליש ממשתמשי האינטרנט עושים שימוש בענן של אמזון בכל יום

ספקיות הענן הגדולות הופכות ללא פחות חשובות מספקיות חשמל, ובראשן עומדת תשתית הענן של אמזון, שאחראית על 1% מכלל התעבורה ברשת

  • ל' ניסן התשע"ב
שליש ממשתמשי האינטרנט עושים שימוש בענן של אמזון בכל יום

עידן ענקיות הענן, ספקיות כה גדולות שהן קריטיות להעברת מידע ומסחר, כבר כאן. אבל שלא כמו ספקיות חשמל, אצלן ניתן למנות את הלקוחות והחשמל שנצרך, הבנת הגודל האמיתי של ספקית ענן אינה קלה באותה מידה. אבל דיפפילד נטוורקס (DeepField Networks), חברת בינת ענן חדשה הפועלת באופן סמי-חשאי, פרסמה ביום רביעי נתוני פוקחי עיניים לגבי כמות הפכילות האינטרנטים לה אמזון אחראית כיום. שליש מכל משתמשי האינטרנט ניגשים כעת לאתר הענן של אמזון לפחות פעם ביום, לדברי קרייג לייבוביץ, מנכ"ל ומייסד-שותף של דיפפילד. וכ-1% מכלל תעבורת הרשת הצרכנית בצפון אמריקה הולכת לענן של אמזון. זה אמנם נראה כמו מעט, אבל זה לא.

יוטיוב הייתה אחראית בשנה שעברה ל-6% מכלל תעבורת האינטרנט, ווידאו ב-HD יכול להשתמש בקלות ברוחב הפס הדרוש למיליוני טוויטים, אמר לייבוביץ. פלטפורמת הענן של אמזון לא מאחסנת תכני וידאו ברמה של יוטיוב. בין אם מדובר בגוגל, מיקרוסופט או אמזון, שירותי הענן אותם מציעות החברות הללו "הופכים להיות האינטרנט" והן נוהגות כספקיות שירותים גדולות המציעות שלל שירותים, אמר לייבוביץ בראיון. "הטבע של איך שהאינטרנט נראה משתנה במהרה", הוא אמר.

חשיבותה של אמזון הובהרה בשנה שעברה כשהפסקת שירות חלקית אצלה גרמה לבעיות במספר אתרים צרכניים גדולים. דיפפילד אוספת את נתוניה דרך הסכמים שהיא אומרת שיש לה עם מספר ספקיות רשת גדולות. היא מודדת רק את תעבורת המנויים, ומתעלמת מתקשורת מכונה-למכונה ודברים כמו "הזרם הבלתי פוסק של נסיונות סריקה/הפרעה מסין", כתב לייבוביץ. חברות המשתמשות בתשתית הענן של אמזון דורגו גם הן. במקום הראשון עומדת Truste.com המציעה תוכנית חותם-פרטיות מקוון המשמשת באופן מרחב באתרים מסחריים. כמעט 21% מהחיבורים הצרכניים היומיים לענן של אמזון הולכים ל-Truste.
ענן אמזון שליש אינטרנט מחשוב וירטואלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד