י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל ההפרדה המגדרית

משבר המזוודות: העיתונאי שזכה ל-VIP בנתב"ג

והשבוע לייבל'ה שב לאיתנו לאחר שאכל כהוגן בסיום צום תשעה באב ובמלוא המרץ יצא לתעד את מיטב אנשי הברנז'ה שעוזבים בהמוניהם את הארץ לטובת חופשות מחו"ל: העיתונאי שזכה ל-VIP בנתב"ג. שדר הרדיו שהעביר שידור חי מגובה אלפי רגל וזכה לציוץ של חברה בינלאומית וגם מי הוא איש יחסי הציבור שנצפה לפני צאת הצום במאפייה המיתולוגית 

משבר המזוודות: העיתונאי שזכה ל-VIP בנתב"ג
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נכנס חזק אל תוך בין הזמנים שהחל מיד עם סיום צום תשעה באב וסיום ימי האבל.

לפני שבלע את הקרקר הראשון כבר נחתה עליו השאלה הטורדנית: "אבא מה עושים היום"?

"מה היום? איזה יום עכשיו? לילה בכלל!" הטיח לייבל'ה המיואש לעבר ילדיו והם הבינו את המסר. לייבל'ה שידוע כחובב טיסות לחו"ל, ביטל את טיסתו בגלל כמה שמחות חשובות שחיכו לו בתחילת החופש. מי עושה שמחות בחופש? אז מה אם היו ילדים שנולדו לפני 13 שנה?

בצל כל השמחות נפלה על לייבל'ה סערת ההפרדה מגדרית. ללייבל'ה אין שמץ של מושג מהי הפרדה בכלל. תמיד הוא יושב מקדימה באוטובוס, יש לו שני כיורים, וגם בחתונות תמיד הוא עובר דרך עזרת הנשים כדי לקצר את הדרך ואף אחד לא אומר לו מילה. אולי רק בהופעות: ההופעה האחרונה של לייבל'ה היה סיום הש"ס בגבעת התחמושת, שהתקיים בהפרדה מגדרית בין ליטאים לחסידים. 

וכל זה חשוב כאין וכאפס לעומת הנופשים החרדים ברחבי העולם שאין להם ד' אמות של הנאות בכל חלקי גופם והם ארזו את המזוודות לבד והמריאו ליעדים הקסומים באירופה. הכלל הוא כל מי שאתם שואלים אותו נו אתה יוצא לדאצ'ה? ואומר לכם "כן נראה עדיין לא סגור" תדעו שאוהו כמה שהוא סגור.. עוד מפסח.. ושלא יבלבלו אתכם. 

לייבל'ה יוצא לדרך תחת הכותרת "ואלה מסעיהם למוצאיהם" בתקווה ובהודעה שתאפשרו ללייבל'ה לנוח ותפטרו אותו שבוע הבא מהמדור השבועי.

לייבל'ה אגב, בישר לרבנית הינדל'ה ששבוע הבא גם הם מצטרפים לאלו ש"כן, נראה, עדיין לא סגור". הינדל'ה הידועה ברגשנותה קפצה מהכיסא וצעקה: "תודה לייבל'ה על כך שגם אנחנו 'עדיין לא סגורים לדאצ'ה' אני כבר מתרגשת מעכשיו".

שוב הדובר והעיתונאי ישראל כהן לא מפסיק לטוס והפעם הוא נצפה בנופש של יוסי גרז ואבי פיין באוסטריה. גורמים המקורבים לכהן מסרו ללייבל'ה, כי השנה האשראי נשלף ובגדול בניגוד לשנים עברו בו הנופש יצא מחשבון הברטר. כהן עצמו קיבל שירות וי אי פי בשדה התעופה, לאחר שאנשי השדה פינקו אותו בנסיעה בגולף למען יוכל לקרוא את ההודעות ברצף עם המשקפיים למעלה, כפי הנוהל.

באוסטריה עצמה הוא נצפה ברכבל לבדו, לראשונה, כמו ראשון החסידים. 

הקבלן האלעדי יקי רייסנר, יצא לנפוש במזג האוויר החמים של רומא עם חברת שיינפלד תיירות. רייסנר, שטיסתו התעכבה בשבע שעות, נצפה נהנה במסלול המרוצים הסמוך למלונו. מתברר שבכך לא תמו התלאות ואף ידו של בן משפחה נשברה ונזקקה לגיבוס איטלקי. רק בריאות.

השדרן מנחם טוקר, שהוכיח כי גם ממיאמי הוא יודע לעמוד על זכויותיו לאחר שהגיש תביעה כנגד איש העסקים מאיר גורביץ' ע''ס 475 אלף שקל, ערך לראשונה בתולדות הרדיו שידור חי מטיסה בין מיאמי לאיי הבהאמה. דבר שאף זכה לשיתוף בחשבון הטוויטר הפופולרי של חברת 'אמריקן אייריליינס' בעלת מיליון וחצי העוקבים. נקווה שהוא נפש כראוי לקראת עשרות ערבי ההנחיה שנכונו לו בבין הזמנים. 

גם מנהל מטה ההסברה של 'דגל התורה' - שבתי מרקוביץ - לקח חופשה קצרה ויצא לכמה שבועות לזלצבורג שבאוסטריה עם כל המשפוחה, במטרה לאגור כוחות לקראת א' אלול. 

גם העוזר של גפני הצמוד, שלומי פולק, נצפה יוצא את הארץ למשך כשבועיים מנוחה. 

איש החסד חונה דייטש נפש השנה באלפים הצרפתיים, אך גם משם ממשיך לנהל את ענייני החסד ברחבי הארץ כפי שניתן לראות בסטטוסים המרתקים. דייטש שיש לו קשר עם אדמו"רים, לא הצליח להתנתק מהם וכבר באמירת הקינות הוא קיבל לידו את הרבי מקרעטשניף סיגעט שהגיע לשהות במלון של ורשנר. 

צוריאל קריספל, לשעבר הסגן של אלעד וכיום מזכיר ועד הגבאים החדש מטעם איגוד בתי הכנסת, הצפין אף הוא והצטלם כאשר הוא 'משמיס' מצוק "כס המטיף" שבמערב נורווגיה.

פרקליט הצמרת עורך הדין משה אוסדיטשר, שהתברר השבוע שהוא מנצח גם בתיקי זכויות יוצרים, המריא אף הוא לזמן איכות משפחתי במלון 'שרתון גולף' ברומא בנופש המאורגן של שיינפלד תיירות.

ומי שנסע לבולגריה הקרובה הוא אלי פולק, סגן נשיא איחוד הצלה ומנכ"ל קרן 'ישראלייף'. פולק הדרים עד לעיירה סאני ביץ' שלחופי הים השחור.

גם רבני עיר נופשים: לאחר שכתב מכתב ביתד נאמן, רב העיר בני ברק הרב שבח צבי רוזנבלט, נסע לחופשה השנתית ברחוב צפניה בירושלים.

וכמידי שנה היועץ הרפואי ויו"ר 'למענכם', יוסי ערבליך, המריא לחופשה היוקרתית במלון קמפינסקי סנט מוריץ בשוויץ שם נאבד השבוע המקל של הרבי מויז'ניץ, לייבל'ה לא מאמין שערבליך ימצא את המקל. 

ומי שניצל את ימי בין הזמנים לנסיעה בתחבורה ציבורית היה איש העסקים נטע כץ שמיהר לצייץ "מסתבר שזה לא היה רעיון טוב לעלות לראשונה אחרי שנים לתח"צ בישראל" וזאת עקב הפקקים. לייבל'ה מציע לחזור שוב למתכונת שני רכבים במשפחה כמו שהיה בבני ברק. 

ובחזרה לארצנו הקטנטונת. לייבל'ה שכידוע צם קשה בתשעה באב (כמה אפשר לישון בצום?), יצא לבדוק את מצב העניינים לגבי מה יהיה לאכול בסוף הצום. הוא נכנס לקונדיטורית 'כץ' המיתולוגית בבני ברק, שם ראה את האסטרטג ואיש יחסי הציבור יענקי ביכלר שמצא כמה דקות בתוך כל הקמפיין של ש"ס לקנות כמה בורקסים. לייבל'ה שם לב על עיניו של ביכלר כי הוא לא ישן בימים אלו והתוצאות נראות בקמפיין המושקע של ש"ס. 

לאחר שלייבל'ה רכש גם הוא מאפים לבני ביתו, הוא נסע לכותל המערבי כדי לשבור את הצום ולקדש את הלבנה כמנהג לעלוב, לייבל'ה חיפש הבדלה אבל מצא מהר מאוד את המפקד המשטרתי אנשיל פרידמן מבדיל. תושבי הרובע מחו על כך שההבדלה נשמעה לרדיוס רחב מידי ולייבל'ה תיעד עבורכם. 

מיד בסיום הכותל, הגיע לייבל'ה לשתות לעקח וברונפן בטיש בבעלזא, ואת מי ראה לייבל'ה בטיש את המשב"ק המפורסם ביותר לבית ויז'ניץ הרב ישראל הגר מויז'ניץ בורו פארק, שהגיע להריח האם יש שידוך בקרוב. 

לאחר שהסתיימו ימי האבל הגיע לייבל'ה לרכוש חליפה. נו מה לעשות חייבים להתחדש. על הדרך ראה לייבל'ה את הלוחש על אזנו של איווט - אבי אבוחצירא רוכש אף הוא לבני ביתו חליפה מהודרת מליבוביץ. 

בשקט בשקט גלשו ביום חמישי כמניין וחצי עיתונאים לאזור היוקרה של קיסריה. החבורה התאספה בביתו של האיש העסקים ר' יוסף הררי, מי שנחשב לגדול בעלי התשובה בדורנו. ר' יוסף שאיחר לשוב אל ביתו בשל עסקיו, שלח את בנו, רועי, שיפתח להם את שערי הבית ויקבל אותם במאור פנים. את השיעור ב'אור החיים' הקדוש, מסרו יצחק פלדמן ועיתונאי נוסף כשבמהלכו הגיע בעל הבית והצטרף ללומדים.

בין המשתתפים: היו עיתונאים רבים ובעל הבית סיפר למשתתפים מעט ממעללי העבר שכבר הפכו אצלו מזמן לזכויות. לאחר השיעור, נעמדו המשתתפים לתפילת מנחה שעליה העידו אחר כך "הרגשנו ממש כמו בנעילה של יום כיפור" כשבסיום הובטח שיעור על הספינה של הררי בטבריה. 

ומי שהשבוע קם לבוקר שחור, היה העיתונאי יצחק פלדמן מ'בקהילה' שמכשיר הגלקסי7 שברשותו שבק חיים לכל חי. לייבל'ה תמיד טען שצריך להחליף ולשדרג, אך פלדמן בשלו עד שהגרוע מכל הגיע. פלדמן מיהר לטוס לתקן את המכשיר בדוידקה, שם תועד על ידי אחד משליחי לייבל'ה. לבסוף מסתבר, רכש פלדמן גלקסי 10 משודרג, עם כשרות מחמירה של 'נתיב'.

ובעוד פלדמן מתחדש במכשיר חדש, שמעון ליברטי מ'הדרך' התחדש בהשקפה חדשה. לא שתמיד ההשקפה שלו היא ישנה, אך הפעם מדובר במשקפיים שנבחרו בקפידה. לייבל'ה הצליח לתעד את המשקפיים החדשים בוועדת הבחירות של הכנסת.  

ומי שהגיע לסניף הדואר בבני ברק, היה העיתונאי שלומי ריזל מ'קול חי', שהביא כבוד ללוד בהופעה הגדולה של ריבו. לאחר ההופעה הגיע לסניף הדואר בבני ברק תיעד את אלי שלזינגר וקיבל תיעוד חוזר. 

אנשי אגודת ישראל נפשו בארץ והגיעו לסיור בצפון יחד עם זייברט, הם היו בעפולה וחיזקו את ההפרדה, בבוקר הם הגיעו למירון שם התפללו שחרית. לייבל'ה ראה את העוזר של זייברט - יוסי צימט - נושא תפילה מעומק הלב בשעת בוקר מוקדמת.

ובהופעה המדוברת בעפולה, ראה לייבל'ה את הויז'ניצאים שקרובים לאבי אלקבץ ראש העיר. הם כמובן הגיעו לתמוך. והחדש של הכוורת של טסלר יצחק ברטלר, הרים את ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ על כתפיו לקול שירת ההמונים.

ואפרופו ברטלר וויז'ניץ. לייבל'ה ראה הרל"ש של יהושע מנדל סגן ראש העיר ב"ב - יהוד ברטלר הידוע העוסק בצורכי ציבור בנאמנות ללא הרף, נתפס בין הפניות במספרה המיתולוגית של העיר. 

לייבל'ה הגיע השבוע למושב בית חלקיה לרגל שמחת הבר מצווה לבנו של נחום בנדיקט מגל אורן, בשמחה ראה לייבל'ה אישי ציבור רבים שבאו אחל מזל טוב לנחום, האוכל היה כיד המלך כפשוטו, לייבל'ה שוחח עם מעט התושבים שלא השכירו את הדירות לבין הזמנים ושמע שהשנה קצת הפסידו כסף עקב כך שהחופש של הבנות מסתיים בא' אלול ובכך נשארו תושבי בית חלקיה עם פחות ימים של נופש. 

ביום רביעי הגיע לייבל'ה לבר מצווה של בנו של מו"ל אתרנו היקר ר' מיכאל (מיקי) ברזל. השמחה שנערכה בקונקורד משכה אליה רבים מכל גווני הקשת שבאו לאחל מזל טוב. בין היתר ראה לייבל'ה את צביקה גולדמן, האיש שמשווק את מכשירי 'נתיב' שואל שאלה הלכתית בהלכות כשרות המכשירים את הדיין הגאון רבי חזקיהו אברהם ברויידא. 

בין היתר הגיע גם העורך לשעבר של 'בחדרי' יעקב גרודקה, לאחר שהכניס את לייבל'ה לפחדים בעקבות סרטון מפחיד שפרסם על מתים בבין הזמנים, מודעות אבל ונרות נשמה. 

על 'הדרך' ראה לייבל'ה את האיש מאחורי הקלעים - יוסף חיים כלף, שהגיע לאחל מזל טוב נרגש מעומקי ליבו. לייבל'ה דאג שכלף יטעם משו עקב הכשרות המהודרת של האולם. 

מקונקורד הגיע לייבל'ה לארמונות חן לחגוג עם ר' יצחק רייך - מראשי דגל התורה וסגן ראש מועצת רכסים, שחיתן את בת הזקונים. לייבל'ה ראה את בכירי דגל חוגגים ואת מיכי אלפר מחיפה עם צביקי לוי ממודיעין עילית שותים ויסקי עם הזמר אבי מילר.  

גם את גפני ראה לייבל'ה מסתודד עם הדובר של בעלזא ושומע ממנו פרטים על השידוך המיוחד ומה השושלת של מעליץ ודעעש.

 

בסיום החתונה הביא איצו רייך הופעה של 'ריקוד המטאטא' הנכסף כאות על סיום חתונת ילדיו בלעה"ר. מזל טוב. 

במסגרת סיורי בין הזמנים שעורך ברחבי הארץ, לייבל'ה התגנב השבוע לחצר בית עלום בנקודה רחוקה על המפה הישראלית, שם גילה את ראשי "רפואה ושמחה" המנכ"ל מאיר קווין, לצד היו"ר ישראל צישינסקי, ביציאתם מפגישה עם אישיות ישראלית בכירה (השם שמור במערכת), כשהם עסוקים בטיפול בקריאת "אונליין" לעזרה קריטית דחופה שהגיעה מפינה נידחת על פני הגלובוס, ולא שמים לב כלל שעדשת לייבל'ה לוכדת אותם. תכל'ס שאפו למלאכי החסד.

ולייבל'ה טס הלוך וחזור לניו יורק להשתתף בקידוש שערך הנגיד הצעיר ר' אברמי זופניק. הקידוש שהיה עם הרבה יין וסטייקים, נערך במסעדה היוקרתית Loft בשדרה ה - 13 בבורו פארק. לייבל'ה רק שמע שהחגיגה שם טס לביקור בזק, במקום ראה לייבל'ה את מלך הבדחנים פינקי ובר ומלך הסטטוסים של ניו יורק החסידית אלתר גולדברגר. גם השווער הרבי הקדוש מבוטושאן ארה"ב הגיע להשתתף ורקד עם חתנא דבי נשיאה לקול נגינתו של הרב מאיר אדלר.   

ועם עסקינן באוכל, אז תדעו שלייבל'ה גילה משו חדש ומטריף. השבוע נחנכו משרדיה החדשים של חברת food2you בהר חוצבים המספקת שירותי הזמנת אוכל בצורה ידידותית. באירוע קביעת המזוזה וחנוכת המשרדים השתתפו סגן ראש עיריית ירושלים הרב אברהם בצלאל, הרב שלום וויס, חברי מועצת עיריית ירושלים אריה קינג ויונתן יוסף, אנשי ובעלי עסקים ירושלמים. 

אפליקציית food2you הוקמה בשל ההבנה כי הזמנת משלוחי אוכל צריכה להיות פשוטה, מהירה, קלה וידידותית. באתר מופיעות רשימת מסעדות שנבחרו בקפידה ע"י החברה, שמציעות מגוון סגנונות אוכל באיכות משובחת, כאשר הלקוח יכול לבחור את מה שהוא אוהב לאכול מתוך שלל סוגי בשר, דגים, או חלבי. ההזמנה שמתבצעת ע"י הלקוח נשלחת במהירות ובמקצועיות, כשכל התהליך מתבצע בשקיפות עם אפשרות מעקב אחרי סטטוס ההזמנה ומיקום השליח.

 

ביציאה מהר חוצבים ראה לייבל'ה את בצלאל רכוב על גבי אופנוע, לשאלת לייבל'ה מה קרה השיב בצלאל, זה בין הזמנים שלי. 

והמוזיקאים שנחתו בבישטנא וקרעסטיר: לייזר הופמן, צביקי לוקר, הרשי סגל, אושי לנדסמן, חזקי כץ, יענקי אקשטיין, שמעי יאקאב, והזמר הצעיר- שלומי ורצברגר, עם שאר החברים... יו"ר מכובד, הרב שוקי אונגר - הרעישו עולמות בציונו הקד' של הרה"ק' ר' מרדכ'לע מנדבורנה הקבור בעיירת בישטנא שבאוקראינה. 

מזל טוב לח"כ הרב ישראל אייכלר לרגל אירוסי נכדתו בת לבנו דוד, בשעה טובה ומוצלחת. בצל חתונת הנכדה הערב בקרית בעלזא בירושלים. 

מזל טוב ליעקב איזק יועץ תקשורת לסגן שר הבריאות לאירוסי בתו הכלה, עם החתן אהרן בוקשפן ממודיעין עילית מחשובי ישיבת קרלין סטולין. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לסגן ראש העיר בית שמש, ישעיהו ארנרייך  לרגל השמחה השרויה במעונו עם הולדת נכדתו שתחי' בת לחתנו הרה"ח שמחה בונים ריגל מחשובי פארי אברכי קהילת גור בית שמש. 

מזל טוב להרה"ח ר' משה יעקב מושקוביץ, משב"ק האדמו"ר מזוטשקא זצ"ל, לאירוסי בנו הבחור יוסף צבי.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן ארל'ה סמט לרגל הולדת הנכד הבכור בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאריה זיסמן מעורכי 'יתד נאמן' לרגל הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

וברכת מזל טוב מיוחדת לייבל'ה שולח לגדול מכולם יהודה גודלבסקי המפיק הראשי של עיתון 'משפחה' ואיש בני הישיבות בביתר שתמיד זוכה ומזכה את כולם לעמוד בדד ליינים, לרגל שמחת הולדת הבן ושמחת הברית שתתקיים מחר בביתר.

ולסיום, ברכת מזל טוב לחתן מוישי גנזלר מחסידות סערט ויז'ניץ, לרגל שמחת אירוסיו עם בתו של שמוליק פרקש ממעדני השף ברחוב ראב"ד, שמיונז כמו של פרקש אין באף מקום בעולם. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד