י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"להגן על הצביון" • פרסום ראשון

ליצמן בפנייה לסמוטריץ׳: על הפרק - הקמת בלוק חוסם דתי-חרדי

הברית המיוחלת מאז ומתמיד קורמת עור וגידים. לאחר שבבחירות 2013, כרת נפתלי בנט ברית עם יאיר לפיד, לאחר שהחרדים סירבו לסכם איתו על גוש חוסם כתנאי לכניסה לממשלה, במפלגות החרדיות הסיקו מסקנות • ליצמן וגפני פנו לשיתוף פעולה בנושאי דת ומדינה במו"מ הקואליציוני

ליצמן בפנייה לסמוטריץ׳: על הפרק - הקמת בלוק חוסם דתי-חרדי
יעקב ליצמן/בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: בעוד מפת הגושים הפוליטית, עדיין לא ברורה והאפשרות לממשלה אחדות נמצאת על השולחן, כמו גם אפשרות סבירה כי המנדט להרכבת הממשלה יעבור לידיו של בני גנץ, שיקים קואליציה תוך שהוא פוזל לעבר המפלגות החרדיות ולאחר שנפגש עם חלקם - בסיעות החרדיות קוראים להקים בלוק חוסם שימנע הקמת ממשלת שמאל.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגר ביממה החולפת יו"ר 'יהדות התורה' סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ', במענה לפנייתו שנחשפה ב'בחדרי חרדים' בו דרש להבהיר לנתניהו כי הסיעות הדתיות והחברתיות דורשות תיקון לחוק האפלייה כתנאי לכניסה לקואליציה.

במכתב שכותרתו "הכללת מניעת כפיה חילונית כתנאי לממשלה הקרובה", מציין סגן השר כי הוא הצטרף לגינויים לנוכח פסיקת בית המשפט לבטל את האירוע החרדי שהתקיים לבסוף בעפולה, ובנוסף ליצמן קורא לסמוטריץ' להקים בלוק חוסם שימנע הקמת ממשלת שמאל או ממשלה אנטי חרדית שליברמן שותף לה.

במענה לפנייתו לעניין תיקון חוק ההפרדה, מציין ליצמן כי "סיעת יהדות התורה עם צוות המו"מ של הליכוד לאחר הבחירות האחרונות, הצבנו את הנושא האמור (תיקון חוק האפלייה שיתן מענה לאירועים חרדים / דתיים בהפרדה) בין רשימת התנאים החשובים לנו כחלק ממחויבותנו להגן על זכויות הציבור החרדי ולעגן את ההתחשבות בצרכיו בחוק".

כאמור, ליצמן מציע לסמוטריץ' במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', לפעול למען הקמת הבלוק החוסם וכותב, "עם התקרב הבחירות החוזרות, מוצע בזאת בהמשך לדבריך לפעול יחדיו מיד עם היוודע התוצאות בעז"ה לכינון ממשלת ימין, בתיאום מלא בין כל הסיעות החרדיות והדתיות כדי לשמור במשותף על ערכי היהדות, להגן על צביונה היהודי של מדינת ישראל כמדינה ערכית ויהודית, בכל הנושאים החשובים והקרובים לליבנו על מנת שנוכל לקיים את מחויבותנו כנציגי ציבור ושלוחיו, כחלק מההסכם הקואליציוני לממשלה הקרובה".

יצוין כי העתק מהמכתב של ליצמן, נשלח גם לראשי המפלגות הסיעות האחרות - יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר 'דגל התורה' משה גפני.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי פנייה דומה הונחה בפני השר בצלאל סמוטריץ', גם מצידו של יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני - כשהמהלך צפוי להיות מענה הולם לווטו שמציב יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן על החרדים ועל ראשי הימין בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ, כשהוא מצהיר בריש גלי כי לא יישב יחד איתם בממשלה.

יעקב ליצמן בצלאל סמוטריץ' דת ומדינה ברית פוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד