ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ללא התרעה מוקדמת

נהג הטנדר דרס את המפגינים היהודים

במהלך הפגנה של ארגון שמאל יהודי נהג טנדר נכנס לתוך המפגינים וגרם למספר פצועים • אחד ממארגני המחאה: "יש מידה מסוימת של סיכון כשאתה יוצא לפעולה כזו, אבל אתה לא מצפה שזה יתפתח ככה"

נהג הטנדר דרס את המפגינים היהודים
רגע הדריסה צילום: צילום מסך

נהג טנדר נסע לתוך שורה של מפגינים יהודים שהפגינו ביום רביעי בערב בכניסה לבית מעצר של אנשי רשות ההגירה, וגרם למספר פצועים. אך על פי הדיווח בכלי תקשורת ברוד איילנד, שם נערכה ההפגנה, איש לא נפצע קשה. לאחר מכן מפגינים רוססו בגז פלפל, כך על פי אנשים שנכחו במחאה.

מאות מפגינים יהודים התאספו במתקן המעצר של מרכז אכיפת ההגירה והמכס במרכז סנטרל פולס, רוד איילנד, ועשרות מהם חסמו את הכניסה לחניון של המרכז. המחאה הייתה הפגנה של ארגון שמאל חדש Never Again Action, קבוצה יהודית שהפגינה נגד מדיניות ההגירה של מדינות ארצות הברית, שעוצרת שוהים בלתי חוקיים ומסתננים ומכניסה אותם למתקני מעצר.

סמוך לשעה 22:00 עד ראייה סיפרו, כי טנדר שחור שנסע במהירות של 15-20 קמ"ש, נסע לתוך קבוצה של כ -30 איש שישבו בשורה וחסמו את הרחוב שם יש חניון של בית המעצר.

קרדיט: Never Again Action

בתיעודים ברשתות החברתיות נראים אנשים זועקים ורצים כשהמכונית עוברת בתוך הקהל ודורסת, לאחר מכן פרץ הקהל בצעקות של "כל העולם צופה". ומפגינים הקיפו את הטנדר. ארגון "לעולם לא עוד", ארגון שמאל שעומד מאחורי ההפגנות הרבות של צעירים יהודים שמפגינים נגד גירוש מהגרים, טען כי המכונית שייכת לשומר במרכז המעצר. דקות לאחר מכן, שומרים במרכז המעצר ריססו בגז פלפל את המפגינים.

אחד מהמארגנים סיפר למצלמות, כי "מי שהיה בסביבה נפגע מהגז לתוך העיניים, זה היה מזעזע, זה לא צפוי, יש מידה מסוימת של סיכון כשאתה יוצא לפעולה כזו, אבל אתה לא מצפה שזה יתפתח ככה".

הפגנה דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד