ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מפחיד

איך חיים במדינה שנותקה בפתאומיות מהאינטרנט?

ניסיתם פעם לחשוב איך אפשר להתנהל בלי אינטרנט? איך יעבדו הבנקים, כרטיסי האשראי, שירותי הביטחון, שירותי הבריאות ועוד? לתושבי מדינת קשמיר יש תשובה • רמז: המדינה קורסת

איך חיים במדינה שנותקה בפתאומיות מהאינטרנט?
רשת אינטרנט צילום: pixsby

ההתפתחות הטכנולוגית בעשורים האחרונים הביאה אותנו למצב של תלות מוחלטת ברשת האינטרנט. גם אנשים שלא צורכים אינטרנט נזקקים לרשת. בתי החולים, שירותי הביטחון, משרדי הממשלה, כולם משתמשים ברשת. ניסיתם פעם לחשוב איך אפשר להסתדר בלי אינטרנט? אם זה בכלל אפשרי? 

ובכן, בימים אלה מגלים תושבי מדינת ג'אמו וקשמיר שבהודו את התשובה לשאלה הזו בדרך כואבת במיוחד. 

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי לפני 12 יום ממשלת הודו ניתקה את רשת האינטרנט לחבל הקשמיר. הממשלה מנהלת מאבק לניכוס ג'אמו וקשמיר ולביטול האוטונומיה הרחבה שניתנה למדינה בעלת הרוב המוסלמי. מלבד הפן החוקתי כולל המהלך  גם שליחת עשרות אלפי חיילים לאזור, ובמקביל, ניתקו השלטונות כמעט את כל קווי התקשורת לאזור, וכיום אין לתושבים גישה לרשת או לטלפון סלולרי ורק בקושי לטלפון קווי.

כתוצאה מהמהלך בעלי החנויות אינם יכולים להזמין מוצרים חיוניים, הבנקים אינם עובדים, בתי החולים קורסים, כרטיסי האשראי אינם שווים את הפלסטיק עליו הם יושבים והחיים במדינה עצרו מלכת. "אנחנו משתמשים באינטרנט להכל", אמר לניו יורק טיימס מאסרור נאזיר, רוקח בסרינגאר, העיר הגדולה בקשמיר. "לרוב אני משתמש באינטרנט כדי להזמין תרופות חדשות ולהעביר הזמנות לבתי מרקחת באזורים כפריים יותר. אבל עכשיו אנחנו לא יכולים לעשות כלום".

גם אוּמָר קוויום שעובד כמשווק של שירות התשלומים הדיגיטלי Paytm יושב בבית בחוסר מעש. הסמארטפון, שדרכו עבד, הפך לחתיכת מתכת חסרת תועלת. "אני לא יודע מתי לישון, מתי להתעורר, מה לעשות עם עצמי. אין חיים בלי האינטרנט, אפילו בקשמיר", אמר בראיון.

לבינתיים לא ידוע עד מתי המדינה תשאר מנותקת מהרשת. ביום שלישי האחרון סירב בית המשפט העליון של הודו לחבר את המדינה לרשת, וקיבל את טענת הממשלה שהדבר נחוץ לשמירה על הסדר באזור. לדברי קוויום, "תהיה שפיכות דמים". כשאנשים משועממים ויושבים בבית בחוסר מעש, האופציה לצאת ולתקוף שוטרים וחיילים נראית פתאום ממש מושכת ומספקת.

אבל בינתיים, נראה שהודו לא ממהרת להחזיר את קשמיר לרשת, והניתוק יכול להמשך זמן רב. ב-2017 נותקה דרג'ילינג מהרשת לכמאה ימים, וב-2016 האינטרנט בקשמיר נותקה למשך יותר מארבעה חודשים. לפי ההערכות, הניתוקים מהרשת עלו לכלכלה ההודית שלושה מיליארד דולר בין 2012 ל-2017. אבל מדובר בפגיעה שכמעט ולא מורגשת על ידי תושבים באזורים שלא נותקו, ושבוודאי לא פוגעת ישירות בממשל ובעומדים בראשו.

מה יהיה? ימים יגידו. אבל זה בהחלט ממחיש לנו מה עלול לקרות ב'יום שאחרי'.

 

 

 

 

הודו אינטרנט תשתית אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד