כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

איבדה הכרה - וה'חברא קדישא' מנע עזרה

מזעזע • בתה של נפטרת שהתעלפה בהר המנוחות, זכתה לזלזול מאנשי ה'חברא קדישא', שאף מנעו מאיש 'הצלה' להיכנס ולטפל בה • בן משפחה: "נגרם חילול ה' גדול"

בית קברות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי. למצולמים אין קשר
בית קברות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי. למצולמים אין קשר

במהלך לוויה שנערכה בהר המנוחות ביום רביעי בלילה, איבדה את הכרתה בתה של המנוחה, אשה נשואה ואם ל-9 ילדים. בני המשפחה פנו למשרדי ה'חברא קדישא' הסמוכים למקום, בכדי לבקש כיסא להושיב עליו את המתעלפת, אך מזכיר בית ההלוויות לא הסכים לבקשה. משכך, ביקשו לפתוח את השער, על מנת להכניס את רכבו של בעלה בכדי שתשב בו. גם בקשה זו לא נענתה - והשער נותר סגור.

המזכיר טען, כי הוא ממהר לביתו, ואינו יכול לפתוח את השער. לאחר מספר דקות יצא המזכיר עם רכבו, ובני המשפחה שהמתינו, נאבקו להחזיק את השער פתוח, על מנת שרכב יוכל לפנות את החולה. משראה זאת המזכיר, חזר בנסיעה לאחור וחסם את הכניסה עם רכבו, כדי שלא יוכלו להיכנס למתחם.

איש 'הצלה' שהגיע למקום ביקש אף הוא להיכנס למתחם עם הרכב ולא נענה. המזכיר ישב ברכבט ושוחח בטלפון הנייד, תוך שהוא מתעלם מפניות בני המשפחה ואיש ה'הצלה'.

באין ברירה, הוצאה האישה אל מחוץ למתחם, שם קיבלה טיפול רפואי ושבה לביתה.

בעלה של החולה, שהדבר חרה לו, פנה טלפונית למשרדי ה'חברא קדישא' להבין על מה ולמה התנהג המזכיר בצורה בלתי אנושית, כאשר אשתו לא חשה בטוב. השיחה הועברה למנכ"ל, והוא הגיב בצורה בלתי מכובדת, ולסיום טרק את השפופרת, כך לדברי בן המשפחה.

אחד המשתתפים בלוויה סיפר ל'בחדרי חרדים' בכאב על המקרה: "מדובר בחילול השם, אנשי ה'חברא קדישא' אמונים לשמור על כבוד החי והמת. כאשר בן משפחת המנוח מאבד את הכרתו אין מקום לחישובים פסולים, וחייבים להשתדל להקל עליו. עמדו שם בני משפחה חרדים וחילונים, ונעשה חילול ה' גדול מההתנהגות הבלתי הולמת".

חנניה שחור, מנהל חברה קדישא 'קהילת ירושלים', מסר בתגובה: "אני לא רוצה לשבש הליכי חקירה. מכיוון שהודיעו לי שהוגשה תלונה במשטרה, אני מסרב להגיב".
חברא קדישא הר המנוחות הלוויה הצלה כיסא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד