י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זה אומץ

הקצין שנכנס עם חייליו למנהרה עד לבנון ונענש

הכתב הצבאי יוסי יהושע ב'ידיעות אחרונות', נותן הצצה קטנה לתעוזה של קצינים בכירים בצה"ל, שבניגוד לקצינים הבכירים בצבאות ערב, לא מסתתרים בבונקר, אלא יוצאים עם אומץ לב גדול תוך סכנה עצומה ללמוד על האויב | הסיפור המרתק לפניכם

הקצין שנכנס עם חייליו למנהרה עד לבנון ונענש
חייל במנהרה. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

הוא נחשב לאחד הקצינים האמיצים והמוערכים בצה"ל כיום, אך אומץ הלב והנטייה לחתור למגע שמאפיינים את תא"ל רפי מילוא, מי ששימש עד תחילת השבוע האחרון כמפקד אוגדת הגליל, סיכנו הפעם את חייו ואת חייהם של חיילים אחרים, וכמעט סיבכו את ישראל בתקרית חמורה במיוחד בגבול הצפוני המתוח. הסיפור המטורף שמפרסם יוסי יהושע ב'ידיעות אחרונות', נותן הצצה קטנה לתעוזה של קצינים בכירים בצה"ל, שבניגוד לקצינים הבכירים בצבאות ערב, לא מסתתרים בבונקר, אלא יוצאים עם אומץ לב גדול תוך סכנה עצומה ללמוד על האויב.

על פי המסופר ב'ידיעות האחרונות' בסופ"ש, במסגרת תפקידו של תא"ל מילוא כמפקד האוגדה, הוא נכנס עם החפ"ק שלו ‐ ללא תיאום וללא הודעה מוקדמת לאף גורם צבאי ‐ לתוך המנהרה הגדולה ביותר שחיזבאללה חפר לשטח ישראל בגזרה המערבית. היא אותרה לראשונה בינואר, וחודשיים לאחר מכן נפתחה החסימה למעבר לצד הלבנוני באמצעות היחידה המיוחדת של ההנדסה, יהל"ם. אז החליט מפקד האוגדה שהוא רוצה ללמוד עליה מקרוב, באופן ישיר. הוא אסף איתו מספר לוחמים ובשעת לילה מאוחרת חצה לצד הלבנוני. הוא עשה זאת מבלי להודיע לאלוף הפיקוד אמיר ברעם, בניגוד לנהלי הבטיחות, תוך סיכון חייו וחיי חייליו שהיו עלולים להיפגע ממטען או מירי של חיזבאללה.

"זאת פעולה לא אחראית, ללא תיאום מראש ולא על פי נהלי הבטיחות", אמר גורם צבאיים. האירוע נודע רק בדיעבד, אלוף הפיקוד ברעם זימן את מפקד האוגדה וקצינים נוספים לתחקיר. "טעיתי בשיקול הדעת", אמר מילוא, שלקח אחריות על האירוע. יחד עם זאת הוא הוסיף: "אני מפקד לוחם לא יכול להיות שאני לא אכנס לראות את המנהרה עד סופה".

תוואי המנהרה. באדיבות 'ידיעות אחרונות'

מפקד האוגדה מילוא זומן לבירור אצל הרמטכ"ל כוכבי, שזעם על האירוע. בשלב זה האלוף ברעם החליט לגבות את הקצין שלו, ונלחם על כך שהעונש לא יהיה חמור מדי, כך מפרסם יוסי יהושע.

"יש גבול לכמה שניתן להעניש מפקד לוחם שחתר למגע, וגם אם הוא טעה אסור להעניש אותו בחומרה", טען אז ברעם בפורומים צבאיים. כוכבי החליט לבסוף להסתפק בעיכוב קידומו לדרגת אלוף עד שנת 2022, עונש נסבל שיעכב אותו בפועל כשנה אחת בלבד.

בינתיים הוא ימונה, כפי שסוכם מראש, למפקד המכללה לפיקוד ומטה, פו"ם, את תפקידו כמפקד אוגדת הגליל הוא סיים השבוע כמתוכנן, וללא קשר לאירוע המנהרה.

מנהרות חיזבאללה רפי מילוא אביב כוכבי ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד