ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הסלמה בדרום

רקטות בדרום, צה"ל תוקף ברצועה

עם צאת השבת זוהו שלושה שיגורים לעבר ישראל • מערכת כיפת ברזל יירטה 2 מתוכם, ורקטה נוספת התפוצצה בשדרות • בשבת אירע שיגור נוסף לעבר העוטף • צה"ל תוקף ברצועה

רקטות בדרום, צה"ל תוקף ברצועה
פלאש 90

עם צאת השבת זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו שניים מתוך שלושת השיגורים. מעיריית שדרות נמסר על פגיעת רסיס של רקטת קסאם בחצר של בית, אין נפגעי גוף. צוותים רפואיים מטפלים באישה שלקתה בחרדה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-6 בני אדם, מהם 2 שנחבלו קלות בגפיים במהלך ריצה למרחב מוגן (גבר כבן 40 שנפל מהאופניים החשמליים ואישה שנפלה בביתה) ו- 4 נפגעי חרדה, אישה כבת 76 שמפונת לבי"ח ברזילי. 2 נשים כבנות 30 וגבר לא נזקקו לפינוי לבי"ח.

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תוקף באמצעות מטוסי קרב במרכז הרצועה, וכן מתבצע ירי ארטילרי לעבר מערב בית לאהיא.

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 21:10 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על נפילת רק"ק בגזרת שדרות. אין נפגעי גוף. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לאישה כבת 30 שלקתה בחרדה".

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א מד"א ניר קסטליאנו שמתגורר בשדרות סיפר, "מיד עם שמיעת האזעקה נכנסתי עם משפחתי למרחב מוגן כאשר מכשיר הקשר של מד"א צמוד אלי. מספר רגעים לאחר מכן, קיבלתי דיווח על נפגעת חרדה שהתעלפה בגן ציבורי ויצאתי למקום כשאני רכוב על אופנוע מד"א. הגעתי במהירות למקום במקביל לניידת טיפול נמרץ. תוך כדי הטיפול באישה קראו לי לתחנת אוטובוס סמוכה לאישה כבת 30 שהתעלפה, הענקתי לה טיפול רפואי שכלל השכבה והרמת רגלים ולאחר מספר רגעים שהיא התאוששה בני משפחתה שהגיעו למקום לקחו אותה לביתה. גבר כבן 40 שראה אותנו ניגש אלי וסיפר כי נחבל ברגלו כשירד מהאופניים החשמליים בזמן האזעקה, בדקתי אותו במקום והוא לא נזקק לפינוי לבית חולים."

כזכור, בליל שבת, אזעקת צבע אדום פילחה את האוויר בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. בחסדי השם לא היו נפגעים ישירים, אך למרכז הרפואי ברזילי הובאו 2 נפגעים משדרות, שנפגעו בעת המנוסה למרחב מוגן כשמצבם מוגדר קל.

בתגובה לכך, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב בתגובה לירי על ישובי המועצה בסוף השבוע, "שוב אנחנו מוצאים את עצמנו במרחבים מוגנים ושוב, עולם כמנהגו נוהג. סוף השבוע האחרון הוכיח באופן שאינו משתמע לשתי פנים שמדיניות ההכלה נכשלה כישלון חרוץ. המשוואה חייבת להשתנות. החוסן שלנו הוא לא צ'ק פתוח ולא אסכים שזאת תהיה המציאות שלנו. אני דורש מהמשלה להפסיק לאלתר את שגרת החירום הזו. ככה אי אפשר להמשיך".

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ מוטי יוגב הגיב להסלמה, "רק פגיעה בראשי הטרור תחזק את ההרתעה. חובתה ואחריותה הראשונית של ממשלה- להגן על אזרחיה!  סבבי ירי, בלוני נפץ ועפיפוני אש, כמו גם פיגועים ביו"ש, הם תוצאה של שחיקת ההרתעה. רק פגיעה קשה בראשי הטרור ברצועת עזה, תחזק את ההרתעה ותביא ליותר ביטחון, ליותר זמן. על צעדים אלו יש גם הסכמה לאומית".

הסלמה בדרום נפילה כיפת ברזל רקטת קסאם שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד