ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האדמו"ר מויז'ניץ פותח 'זמן': "גם עיתונים עם תמונות אסור"

בדרשת פתיחת 'זמן קיץ' בפני תלמידי ישיבות ויז'ניץ, אמר האדמו"ר: "גם עיתונים עם תמונות של רבנים אסור לקנות והמוצא צריך לקרוע" • "מקווה זה לא ללכת עם שמפו"

האדמו"ר בפתיחת  הזמן בויז'ניץ. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר בפתיחת הזמן בויז'ניץ. צילום: בחדרי חרדים

כלל תלמידי ישיבות ויז'ניץ, מכל רחבי הארץ, הגיעו היום (א) למעמד פתיחת זמן הקיץ שנערך בהיכל בית המדרש הגדול 'אהבת ישראל' בקרית ויז'ניץ שבבני ברק.

בתחילה הגיש ראש ישיבות ויז'ניץ, הגאון רבי מנחם ארנסטר, 'כוללות קוויטל' לאדמו"ר, 'קוויטל' ובו שמותיהם של כל בחורי הישיבות. האדמו"ר עיין ממושכות בקוויטל ובירך את כל הבחורים לברכה ולהצלחה בזמן הבעל"ט, לאלו שהגיעו לפירקם הוסיף האדמו"ר ברכה שיזכו בקרוב להינשא במז"ט ובשעטו"מ.


בהמשך נשא האדמו"ר מויז'ניץ דברים בפני הבחורים: "כבר עשר שנים לא שמענו פתיחת הזמן מאבי האדמו״ר זצ"ל, לדאבונינו לא זכינו לשמוע בשנים האחרונות, אלו שלא זכו ברוך השם היום מודפס השיחות של אבי זצ"ל ואפשר ללמוד בהם. אבל עכשיו התאספו כל בני הישיבות בארץ ואני מבקש שיעבירו לכל בני הישיבות בכל העולם - בארץ ובחו"ל.

"בכל עולם הישיבות נהוג בימי השובבי"ם ללמוד ברציפות, זה דבר מאוד טוב, אבל ביותר צריך לדעת כל בחור, כי כל השנה צריך ללמוד ברציפות וזה העיקר, לא העיון ולא הבקיאות, הרציפות זה העיקר.

"כמו כן כל בחור שלומד בישיבות האחרות ורוצים להגיע ללמוד כאן בקריה, אני מבקש שזה לא יפריע את הסדרים והרישום של הישיבות האחרות, כל הישיבות מגיעים לשבת לשבות כאן, ויגיעו ל'טישים' והבחורים לא יסעו לשבת רק מספר פעמים בזמן, באמצע הזמן אין לבחור לנסוע הביתה.

"כמו כן אני לא רוצה לדבר על העיתונים שאין רוח חכמים נוחה הימנו, אני מדבר על מה שמותר. יש עיתונים של תמונות של רבנים 'קול החרדי', 'כל העולם כולו', גם זה אסור, ובחור שיקנה את זה בישיבה יקנה את זה על דעת שמיד שבחור אחר יראה את זה הוא יקרע את זה ויכניס לפח.

"ואני מבקש מכל אנשי הצוות שיעבירו את זה לכל הבחורים בכל הישיבות, כל בחור צריך לדעת שצריך ללכת כל יום למקווה, ופעם היה בחור שלא הלך למקווה ואבי האדמו"ר זצ"ל רצה להעיף אותו מהישיבה, ורק בגלל שהוא יתום הוא השאיר אותו בישיבה. מקווה זה לא הכוונה ללכת עם שמפו, אלא ללכת לטבול".

במחר בבוקר יצא האדמו"ר לנופש בן עשרה ימים ב'הר כנען' שבצפת, שם ישהה בבית הנגיד הרב ישראל ברוך וידר, שבשבועות האחרונים בנה להאדמו"ר בית מדרש פרטי בביתו.







ויזניץ פתיחת זמן קוויטל עיתונים בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד