כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גוגל סטריט וויו בישראל - אבל הפנים לא תמיד מטושטשות

גוגל השיקה היום רשמית את שירות צילום הרחובות בישראל. מאיר ברנד מנכ"ל גוגל ישראל: "כבר קיבלנו מספר דיווחים על הפרות פרטיות"

  • ל' ניסן התשע"ב
גוגל מפות מצלמת ב'מאה שערים'
גוגל מפות מצלמת ב'מאה שערים'

"לפני חצי שנה התחלנו את פעילות הצילום בישראל ועכשיו ישראל על המפה". אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל במסיבת העיתונאים להשקת גוגל סטריט וויו. "העסקים המקומיים ואתרי התיירות של ישראל כעת נגישים לעולם כולו". שירות צילום הרחובות Google Street View הושק היום רשמית בישראל, לאחר שהשירות החל לפעול כבר מיום חמישי בלילה. "אני שמח שגוגל יכולה להנגיש את האתרים הייחודיים של ישראל לעולם כולו", אמר ברנד. באירוע הוצגו תמונות של הטיילת בתל אביב, הכותל המערבי, הוויה דולורוזה והטכניון בחיפה.

"אנחנו מצלמים במקומות ציבוריים, והמצלמה אוספת רק דברים שהייתם יכולים לראות בטיול ברגל", אמר ברנד במענה לשאלה שעסקה בהתמודדות עם נושא הפרטיות. "היינו לנו מספר דיווחים על הפרות פרטיות מאז שעלה השירות לאוויר". ברנד הודה כי גם שיקולים ביטחוניים השפיעו על חשיפת הצילומים, אך לא ציין מדוע רחוב קפלן לדוגמה, שבו מופיעה הקריה, לא צולם.

במסיבת העיתונאים התארח גדי רויז, ישראלי שעובד במטה גוגל במאונטיין וויו כחלק מצוות הפיתוח של Google Maps בגוגל העולמית, שהסביר על השימוש בשירות. רויז ציין כי כל תמונה בשירות מורכבת מ- 75 מיליון פיקסלים שנארגו ב-15 מצלמות הממוקמות על רכב הצילום ותלת האופן ואמר כי בהמשך יועלו גם תמונות ממנהרות הכותל.

צילומים של רמת גן, בת ים, ראש העין, אשקלון, חדרה, טבריה, נצרת, דלית אל כרמל, עכו, צפת, באר שבע, ים המלח ואילת צפויים להצטרף לשירות בהדרגה בחודשים הקרובים במסגרת הגל השני של ההשקה. ברנד מסר כי השירות יכול לסייע לסטודנטים בחיפוש דירה, בשל היכולת לבחון מראש את הבניין וסביבתו, אולם העובדה שצילומי הרחובות בארץ מתמקדים בגוש דן ובערים הגדולות עשויים להגביל את החיפוש לאזורי הנדל"ן היקרים יותר. אפשרות נוספת שציין ברנד היא האפשרות למתווכי נדל"ן להשביח את האתר שלהם, ומסעדות שיכולות להשתמש בסטריט וויו כדי להציג את העסק שלהן.

"פרטיות חשובה לנו", אמר ברנד, שציין שוב את מעורבות הגורמים הביטחוניים ומשרד המשפטים באישור השירות וכי התמונות מועלות לרשת כמה חודשים לאחר שצולמו ולאחר טשטוש אוטומטי. ברנד הדגיש כי ניתן לדווח לגוגל ולבקש טשטוש נוסף של אנשים, רכבים או בתים. מסיבת העיתונאים, בה השתתפו ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וראש עיריית חיפה יונה יהב, נפתחה בסרטון תדמית באנגלית המציג סיור תיירותי בעיר הלבנה בתל אביב, בגנים הבהאיים בחיפה ובנמל יפו.

"חבל שאתם מטשטשים את הפנים של האנשים, האנשים בארץ דורגו כיפים והיפות בעולם", אמר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שסיפר כי פרויקט 'תל-אופן' להשכרת אופניים נבנה גם דרך בחינת פרויקטים דומים בעולם בגוגל סטריט וויו. "אם יום אחד גוגל סטריט וויו יצליח להראות איפה יש חניה בתל אביב, מאיר יכול לעזוב את גוגל", הוסיף חולדאי. יונה יהב, ראש עיריית חיפה, הוסיף כי במערכת החינוך בחיפה יילמד שיעור חובה על גוגל כחלק מסדרת שיעורים על מהפכות ששינו את העולם. "אם אני קובע בליינד דייט ואתם מטשטשים לי את הפנים, איך זה עוזר לי?", התבדח יהב.

דוברים נוספים במסיבת העיתונאים היו נציג עמותת נגישות ישראל שהטמיעה את גוגל סטריט וויו ככלי עזר באתר שלה לזיהוי מכשולים או אתרים נגישים בארץ, וגילה בנהר מנכ"לית מטח, הוצאת ספרי הלימוד שמשתמשת בגוגל סטריט וויו בספרי לימוד מקוונים. בנהר ציינה כי מטח החלה לבנות מאגר של צילומי סטריט וויו מישראל שישולבו בספרי הלימוד של החברה והציגה את הספר "הבית ברחוב ארנון" של לאה גולדברג בגרסה דיגיטלית בו מוצגת ליד הטקסט תמונה של הבית בתל אביב מגוגל סטריט וויו.
גוגל מפות ישראל תלונות טשטוש פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד