י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

הבת החרדית בוכה: "סבתא הייתה בתוך שלולית דם"

בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' מספרת אורלי רוזן, שאמה וסבתה נפגעו ב'פגע וברח' בשבת בחיפה, על הרגעים הקשים • כיצד קיבלה את הבשורה הקשה? ואיך מגיבים חמשת ילדיה?

זירת התאונה בחיפה, אתמול. צילום: חדשות ערוץ 2 באינטרנט
זירת התאונה בחיפה, אתמול. צילום: חדשות ערוץ 2 באינטרנט



"במקרה הבן שלי פתח את הרדיו בבית ושמענו על תאונת הדרכים המחרידה. אחרי שלוש דקות קיבלתי שיחת טלפון מעובדת סוציאלית של בית החולים, שבישרה לי שאמי וסבתא שלי מאושפזות במצב קשה בבית-החולים", כך מתארת הערב (א) אורלי רוזן, בתה החרדית של לריסה גולדנברג, ונכדתה של פאניה פייזילברג, שנפצעו בתאונת פגע וברח אתמול (שבת) בשכונת בת גלים בחיפה.

בראיון מיוחד, היישר ממיטת אמה בבית החולים רמב"ם, היא מספרת בקול חנוק מדמעות על רגע קבלת ההודעה: "עובדת סוציאלית של בית החולים התקשרה אלינו וסיפרה לי שאמא שלי וסבתא שלי מאושפזות בטיפול-נמרץ במצב אנוש. היא ביקשה שאבוא ואהיה לידן. הייתי בהלם".

הנכדה והבת חזרה בתשובה תקופה לפני שהתחתנה. בעלה נחשב אז לדתי-לאומי, אך כמה שנים אחר כך התחרדו בני הזוג ועברו להתגורר בקרב הקהילה החרדית שבנווה שאנן בחיפה. חמשת בניהם ובנותיהם מתחנכים במוסדות הלימוד החרדיים בחיפה.

"הם כולם שמעו על התאונה", היא מספרת. "אחותי הראתה להם דרך הפלאפון, אין לנו בבית טלוויזיה או רדיו, ולכן הם לא ידעו על הפרטים המדויקים. הם גם נכנסו להלם, ובעלי נמצא איתם, הם מתפללים יחד איתנו שיהיה טוב".

• אתם כועסים על כך שהנהג ברח?

"זה אכזרי כל-כך לעשות זאת, הן הלכו על המדרכה, אמא שלי זוכרת שהיא עפה מרחק רב מסבתא, והיא ראתה אותה שרועה בתוך שלולית דם על הגב. זה זעזע אותנו. חשוב שגם המשטרה תדע יותר להקפיד עם אנשים כאלו.

"גם סבתא וגם אמא שלי הן נשים שסובלות ממחלות, ללא קשר לתאונת הדרכים. היום, זו הייתה הפעם הראשונה שהרשו לנו להיכנס לראות את סבתא בתוך טיפול נמרץ, יש לה פגיעה קשה בעמוד השדרה, ריאות ובכל חלקי הגוף.

"המסר שלי הוא שאף אחד לא ידע עוד צער, שאף אדם לא יצטרך לעבור צרה שכזו, אמנם הכל בידי שמים ומה שגזר עלינו הקב"ה אנחנו צריכים לקבל באהבה, אבל צריכים הרבה תפילות. תשובה ותפילה וצדקה - מעבירין את רוע הגזירה, ואנחנו מבקשים שמי שיכול להתפלל או לתרום כסף לצדקה שיעשה זאת עבור החלמתן המהירה".

הוארך מעצרו של החשוד

בשבת אחר הצהרים, סמוך לשעה 18:00, אירעה תאונת הדרכים ברחוב העלייה בשכונת בת גלים בחיפה. רכב פגע בקשישה המרותקת לכסא גלגלים ובבתה, בזמן שהיו על המדרכה. פאניה בת ה-82 נפצעה באורח קשה, ובתה לריסה בת ה-62 נפצעה באורח בינוני. שתיהן פונו לבית החולים רמב"ם.

בסריקות שערכה המשטרה באזור, מצאו השוטרים מכונית נטושה, ללא לוחיות זיהוי. במשטרה אמרו כי ברכב נמצאו מסמכים שונים שיתכן ובעזרתם יהיה ניתן לאתר את החשוד. המשטרה אף המליצה באמצעות כלי התקשורת לנהג הפוגע להסגיר את עצמו, לפני שייעצר. בתוך הרכב נמצאו גם בקבוקי וודקה.

במהלך הלילה הסגיר את עצמו אחד החשודים בתאונת ה'פגע וברח'. החשוד, בן 23, תושב חיפה המוכר למשטרה מתחום עבירות סמים ורכוש, שומר בינתיים על זכות השתיקה, והוא הובא הבוקר להארכת מעצר. בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום רביעי. המשטרה ציינה, כי כאשר הסגיר את עצמו, לא היה טעם לערוך לו בדיקת אלכוהול בשל הזמן הרב שעבר.

פאניה נפגעה בראש, בחזה ובאגן, והיא מאושפזת כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת. בתה לריסה, אושפזה ביחידה לטיפול מוגבר ביחידה הכירורגית. מצבה בינוני והיא סובלת מפגיעות מרובות בגפיים ומטופלת בין השאר במשככי כאבים.
תאונת דרכים פגע וברח חיפה אורלי רוזן בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד