י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ירד על ארבע כמו חיה"

יאיר נתניהו על אביו: איש חלש, עושה שטויות

עד כמה יאיר נתניהו מעורב בהחלטות הפוליטיות הגורליות של אביו ראש הממשלה, כתבה ב'ערוץ 12' העניקה הצצה מדאיגה ואף מפתיעה | יאיר נתניהו בתגובה: "אוסף של רכילויות שקריות, הזויות וחסרות ביסוס" 

יאיר נתניהו על אביו: איש חלש, עושה שטויות
יאיר נתניהו לצד אביו ראש הממשלה צילום: Kobi Gideon/GPO

יאיר נתניהו נגד אביו? היתכן? כך עולה לפחות על פי ציטוטים שהתפרסמו ב'ערוץ 12'. הכתבת לי נעים הביאה עדויות יוצאות דופן, מכמה פרשיות שטלטלו את המדינה, כמו שאלת סגירת התאגיד, מתוכם עולה מידת מעורבותו של יאיר נתניהו בחיי אביו כראש ממשלה. 

כך למשל, שרים ומקורבים סיפרו ל'ערוץ 12' כי יאיר מתקשר באופן קבוע ללשכת ראש הממשלה ודורש שיכניסו שיחות לאבא שלו, זה קורה גם בישיבות רגילות וגם בישיבות הקבינט המדיני בטחוני. לדבריהם, ראש הממשלה יקטע לרוב את הישיבה ויקבל את השיחה מבנו.

כמו כן מדווח כי גורמים שונים בסביבת ראש הממשלה, שמעו לא פעם את יאיר אומר לאביו בנימין, גם בפניו וגם כשהוא לא נמצא בחדר: "אני שומר עליך, אתה עושה החלטות לא נכונות" וכן משפט מסוג, "הוא איש חלש שעושה שטויות".

כמו כן בחודש מרץ 2017 היתה הממשלה במשבר קואליציוני סביב נושא תאגיד השידור הציבורי, כאשר שר האוצר משה כחלון איים לעזוב את הממשלה, לבסוף נתניהו נכנע לדרישתו של כחלון. על פי העדויות שנמסרו ל'ערוץ 12', נתניהו ישב עם יועציו הקרובים במעון הרשמי בבלפור, כשהאווירה בחדר כדי לקבל את מתווה כחלון, לפתע נפתחה הדלת, יאיר התפרץ בצעקות נגד ההחלטה. עד כדי כך שבשלב מסוים הוא ירד על ארבע כדי לדמות חיה ואמר ליושבים בחדר, "אתם חלשים, מלקקים לכחלון".

מי שהיה אז מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, ואחד האישים הקרובים לנתניהו וכיום עד מדינה, העז להשיב ליאיר ואמר לו: "יאיר מה אתה מבלבל את השכל? אתה מבין שאם הממשלה תתפרק על זה לא בטוח שאבא שלך יישב על הכיסא", כך על פי הדיווח ב'ערוץ 12'.

עוד על הקשר הפוליטי ההדוק בין האב לבנו, ניתן ללמוד מעדותו של עד המדינה ניר חפץ, מי שהיה יועץ התקשורת של המשפחה, שסיפר כי בליל הבחירות בשנת 2015, כאשר נתניהו ניצח עם הישג מרשים של 30 מנדטים, הוא קרא לצוות המצומצם ביותר שעבד על הקמפיין, בהם נמנו עדי המדינה כיום שלמה פילבר וניר חפץ וכן איש אמונו נתן אשל ואמר להם כי הקרדיט לניצחון הסוחף מגיע קודם כל לו עצמו (בנימין) אבל יש עוד אדם אחד שהוביל את הכול ושמו "יאיר". לדברי חפץ, אנשי הקמפיין שהדירו שינה מעיניהם ימים ולילות הופתעו מהאמירה.

כמו כן את הסרטון שהנפיק נתניהו באותו יום בחירות בו אמר כי "הערבים שנעים בכמויות אדירות לקלפי", מה שגרם לסערה תקשורתית אדירה שאילצה אותו להתנצל, הוא ניכס את הרעיון המבריק לבנו יאיר.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר ל'ערוץ 12' כי מדובר ב"אוסף של רכילויות שקריות, הזויות וחסרות ביסוס שנסמכות על שקרים. כמה צפוי שחודש לפני הבחירות מתפרסמת כתבה מכפישה וממוחזרת על משפחת נתניהו שכל מטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הימין. גם הפעם, התשובה שלנו בקלפי".

יאיר נתניהו בנימין נתניהו שלמה פילבר ניר חפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד