ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"שם לו למטרה לעזור לחולים"

לאחר שנעצר באומן סילבר ישהה בתא 12 ימים

לאחר שנתפס באומן והוסגר לישראל, האריך בית המשפט בראשון לציון את מעצרו של עמוס סילבר -מייסד טלגרס, ב-12 ימים • "אדם ערכי ששם לו למטרה לעזור לחולים ולנזקקים למריחואנה"

לאחר שנעצר באומן סילבר ישהה בתא 12 ימים
עמוס דב סילבר בבית המשפט צילום: אבי דישי, פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון, האריך ב-12 ימים את מעצרו של עמוס דב סילבר מייסד הטלגרס שהוסגר מאוקראינה לישראל. במהלך הסגרתו נמלט בסיוע שלושה קצינים מקומיים, אך אותר תוך 48 שעות בבוקר שבת באומן והוסגר לישראל.

"את מה שיש לי להגיד אגיד בבית המשפט" אמר סילבר לחוקרי להב 433 של המשטרה, וסירב לשתף איתם פעולה. עמוס דב סילבר חשוד בין היתר בניהול ארגון פשיעה, תיווך וסחר בסמים, הדחת קטין לסמים, סחיטה ואיומים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, ובריחה ממעצר. 

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-15 ימים, דבר חריג בהחלט, "לבקש להאריך את מעצרו ב-15 יום זו בקשה מוגזמת. זה לא תיק רצח" אמר פרקליטו עו"ד אורי קורב. "אנו נמצאים בטקס, הפור נפל מזמן. המשטרה והפרקליטות החליטו להעמיד אותו למשפט וכל ההסברים שייתן לא יעזרו. המערכת פועלת נגדו בצורה מתלהמת ובלתי מידתית. במשפט ההיסטוריה הוא יצא זכאי".

לדברי פרקליטו, "הוא אדם ערכי ששם לו למטרה לעזור לחולים ולנזקקים למריחואנה. זו האידאולוגיה שלו. אם הוא קיבל רווח כספי זה מינימלי ולא פיצה על פעילותו. לפעילות שלו לא היה מניע כספי זולת פעמים שקיבל כמה עשרות אלפי שקלים לפני שנעצר".

ביום 27 למרץ 2019 הגישה המחלקה הבינלאומית לרשויות אוקראינה בקשה להסגרתו של סילבר לישראל, כדי שיעמוד לדין בגין העבירות האמורות. בית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו של סילבר לישראל, ולאחר שביום חמישי נדחה ערעורו בבית המשפט העליון שם, הוא נעצר והרשויות באוקראינה החלו בהיערכות לקראת הסגרתו לישראל.

אלא שסילבר הצליח להימלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה בקייב, ואתמול בתום מבצע חיפושים נחוש ומהיר, הוא נתפס ונעצר שוב. הבוקר הוא הוסגר לישראל כשהוא מלווה בשוטרי משטרת ישראל.

עם נחיתתו בישראל, הועבר סילבר לחקירה ביחידת הסייבר בלהב 433, שניהלה את תיק החקירה כנגד חברי ארגון הפשיעה שאותו הקים, בשת"פ עם ימ"ר צפון ויחידת יהלום ברשות המיסים, ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, וכאמור מעצרו הוארך ב-12 ימים.

עמוס דב סילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד