י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ההרתעה נמחקה"

שקד וגנץ נגד ביבי: "רוצה ממשלת שמאל"

שקד ובנט סיירו היום במקום בו התרחש פיגוע הדריסה ביום שישי ותקפו את ראש הממשלה: "מחבל שרוצח יודע היום שהוא ומשפחתו יהפכו לעשירים" • בני גנץ סייר בעוטף עזה, במקום בו נפלו רסיסי הרקטה: "ההרתעה לא נשחקה- היא נמחקה"

שקד וגנץ נגד ביבי: "רוצה ממשלת שמאל"
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

ראשי מפלגת 'ימינה' השרים לשעבר איילת שקד ונפתלי בנט הגיעו היום (ראשון) לסיור בגוש עציון לאחר שבוע של טרור. הם ביקרו במקום בו אירע פיגוע הדריסה ביום שישי החולף בכניסה לישוב אלעזר ובכניסה לישוב אפרת שם נרצח בשבוע שעבר דביר שורק. השניים תקפו את התנהלותו הביטחונית של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו.

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ הגיע היום לעוטף עזה וביקר בבית המשפחה שביתה נפגע מרסיסים ושם תקף את ראש הממשלה נתניהו.

יו"ר ימינה השרה לשעבר איילת שקד אמרה במהלך הסיור כי, "צריך לעקור את אותה מוטיבציה שיש למחבלים היום לרצוח יהודים, ולצערנו היום עדיין לא עושים את מה שצריך", לדברי שקד "צריך להפסיק את הזרמת הכסף למשפחות המחבלים ולמחבלים בכלא. מחבל שרוצח יודע היום שהוא ומשפחתו יהפכו לעשירים. החוק שעבר מקזז את המיסים אבל לא עוצר את הכסף מלהגיע למחבלים".

"מדינת ישראל שיודעת לחדור לארכיון הגרעין באיראן, יודעת לעצור את הכספים הללו. זה עניין של החלטה, נחישות וסדרי עדיפויות. גם הבתים שנהרסים, הקרקע שעליה נמצא הבית צריכה להיות מחולטת, שאסור עליה לבנות בית חדש. גם זה לא נאכף. ראינו כבר מקרים שהמשפחה יודעת שיבנו לה בית חדש והוא לא ייהרס. יש עוד שורה של צעדים שלא נעשים וצריך לעשות אותם," הוסיפה שקד כשהיא מכוונת את האש לכיוונו של נתניהו.

בדבריה התייחסה השרה לשעבר שקד גם לקמפיין הגוועלד שהחל לנהל ראש הממשלה נתניהו מוקדם מהצפוי, בקריאתו להצביע אך ורק לליכוד, "בליכוד צריכים להתמקד בהגדלת הגוש ולא בפגיעה בשותפות. אם התדרוכים בליכוד נגדנו ימשכו זה אומר שפני הליכוד להקמת ממשלת שמאל".

בסיור תקף גם השר לשעבר נפתלי בנט את התנהלותו של נתניהו שאמר כי "ההרתעה של מדינת ישראל נשחקת ומתרופפת. המחבלים תופסים יותר ויותר תעוזה מיום ליום. הגיע הזמן לעבור מאסטרטגיה של הכלה לאסטרטגיה של התקפה בלתי פוסקת על ראשי הטרור. אם לא נעשה את שינוי הכיוון הזה, נתעורר לפיגוע אסטרטגי או לחטיפת חייל".

"כרגע" הוסיף בנט, "מחבלים יורים מעזה טילים על אזרחי ישראל, דוקרים אזרחי ישראל בירושלים ודורסים אזרחי ישראל בגוש עציון. ככה לא נראית הרתעה. אנו נדחוף לשורה של פעולות תקיפות ונגבה את הממשלה בכל פעולה התקפית נגד הטרור. צריך להעביר את היוזמה למדינת ישראל. תושבי גוש עציון הם חזקים אבל הם מצפים להנהגה שתהיה חזקה, ברורה, תקיפה ונחושה נגד הטרור".

גם בני גנץ לא טמן את ידו בצלחת ובסיור שערך היום בעוטף עזה הוא מיהר לתקוף את ראש הממשלה נתניהו: "ההרתעה לא נשחקה- היא נמחקה". גנץ הגיע לתצפית על הרצועה וביקר בביתה של משפחת טויטו שביתה נפגע מרסיסי הרקטות ששוגרו אמש. גנץ אמר לאיציק טויטו, כי הוא מחזק אותו ואת המשפחה וכן כי תושבי העוטף עומדים בגבורה מול גלי הטרור והאיומים ועל הממשלה לעשות יותר בכדי לטפל במצב.

בתצפית על הרצועה אמר גנץ: "נתניהו איבד את הביטחון. ההרתעה לא נשחקה היא נמחקה, אנחנו נכריע צבאית את החמאס, נביא שקט לתושבים ולא ניתן לזה להתגלגל ליהודה ושומרון. נעשה את זה באמצעות קבינט של ביטחון ואחריות לעומת קבינט הקיצוניות והחסינות של נתניהו".

עוטף עזה יישובי עוטף עזה בני גנץ איילת שקד נפתלי בנט מפלגת ימינה גוש עציון פיגוע גוש עציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד