י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערה בבני ברק • צפו

הישיבה הספרדית פונתה; סגן ראש העיר קורא לפרוש מהקואליציה

בעקבות פינוי מבנה לא חוקי של ישיבה ספרדית נחשבת בבני ברק, קמה סערה גדולה בסיעת ש"ס המקומית, כשהכוונה היא לפרוש לאלתר מהקואליציה העירונית • בש"ס רואים בעירייה ובעומד בראשה כאחראים • "הגיע הזמן לחשוב מסלול מחדש ולפרוש מהקואליציה העירונית"

הישיבה הספרדית פונתה; סגן ראש העיר קורא לפרוש מהקואליציה
מבנה הישיבה שפונה בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

לקראת סערה פוליטית בבני ברק? קריאה בש"ס לפרוש מהקואליציה העירונית בראשות אברהם רובינשטיין, בעקבות פינוי ישיבה ספרדית נחשבת בעיר וזאת לאחר שהאחרונה הניחה קרוואנים באופן בלתי חוקי והתעלמה מפניות העירייה לפנות את המקום בהסכמה.

מדובר בישיבת 'אמרי דעת' בראשה עומד הרב אלחדד, שהציבה במקום מספר קרוואנים באופן לא חוקי ובמהלך הלילה פונו המבנים במסגרת הסכם שנקבע עוד בקדנציה הקודמת, שאומר כי המקום יתפנה לטובת בית המדרש של חסידי מודז'יץ׳, בית מדרש 'מנחת יהודה בראשות הגר"ש גלאי ותלמוד תורה קרלין. לא ברור מי פינה את המבנה ובישיבה מאשימים את העירייה, שמצידה מכחישה את הטענה.

בעקבות הפינוי, בש"ס קוראים לפרוש מהקואליציה העירונית ו"לחשב מסלול מחדש". סגן ראש העיר, גדליהו בן שמעון אמר בעקבות הפינוי: "אני קורא לחבריי מהסיעה, די להבטחות 'יהיה בסדר', הגיע הזמן לחישוב מסלול מחדש ולפרוש מהקואליציה העירונית", לדבריו "הציבור הספרדי בבני ברק נמצא במלחמת דת קודש, על עצם זכותנו הבסיסית לגדל את בנינו ובנותינו. הציבור הספרדי מצפה מאיתנו לקבל זכויות".

בן שמעון הוסיף ואמר כי "לצערי מחצית השנה הראשונה של הקדנציה הנוכחית, הציבור הספרדי בבני ברק מרגיש ניכור ודיכוי המלמדת כנראה על הבאות: הן בנוער המתמודד ובבנות הסמינרים. בני התורה הספרדים בעיר, במגננה וצריכים להתעסק יום יום, בלהגיב ולא בלעשות! אנו הספרדים בעיר עסוקים בכיבוי שריפות".

בש"ס רואים בעירייה ובעומד בראשה כאחראים לפינוי ואומרים כי לאחר שיחה עם ראש הישיבה, גם סופר טנקר לא יעזור לתקן את הנזק, זאת ועוד אחרי מגוון בתי כנסת ספרדים שמתפנים באין מפריע".

אברהם רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד