י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טרם יציאתו לקייב

נתניהו: "אם הדבר יידרש, נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות"

לאחר שבוע מתוח מבחינה ביטחונית, יצא היום ראש הממשלה לביקור דיפלומטי באוקראינה, טרם יציאתו בירך ראש הממשלה את את חיילי צה"ל שחיסלו אמש חמישה מחבלים שניסו לחדור לישראל והדגיש כי לא יהסס לפעול מול חמאס גם לפני הבחירות • חמאס מרגיש היטב נחת זרוענו"

נתניהו: "אם הדבר יידרש, נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות"
נתניהו צילום: פלאש 90

בצל המצב הביטחוני המתוח, כאשר בימים האחרונים התבצעו מספר פיגועים וביממה האחרונה המתיחות מול הרצועה וחמאס עלתה עקב התקרית הבטחונית על גדר המערכת בה נהרגו חמישה מחבלים ולפני כן שוגרה רקטה לעבר ישראל ורסיסים ממנה נפלו בחצר בית, ראש הממשלה יוצא הערב לאוקראינה.

עם המראתו לקייב אמר: "אני יוצא עכשיו לביקור חשוב באוקראינה בהזמנת הנשיא החדש זלנסקי. יש לנו מאות אלפי אזרחים ישראליים שבאו מאוקראינה שמהווים קשר חי בין שתי המדינות, והקשר בינינו הולך ומתהדק. אני אדון עם הנשיא על הקמת אזור סחר חופשי, על הסכם הפנסיות ועל שורה של נושאים אחרים שיחזקו עוד יותר את הקשר המצוין בין שתי המדינות".

בהתייחסו לתקרית הביטחונית החמורה שהתרחשה הלילה על גדר הרצועה אמר: "אני מבקש לשבח את צה"ל על הפעולה שחיסלה אתמול חמישה מחבלים בשטח עזה. המשימה שלי היא לשמור על הביטחון ועל השקט, ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות לשם כך".

ראש הממשלה הבהיר כי לא יהסס לצאת למבצע ברצועת עזה אם הדבר יידרש: "אני שמעתי אמירות שאני נמנע מלצאת למבצע רחב בגלל שיקולי הבחירות. זה לא נכון. כל מי שמכיר אותי יודע שהשיקולים שלי הם עניינים, הם אמיתיים, ושאני פועל בשיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון בתקיפות ובשיקול דעת. אם הדבר יידרש, אנחנו נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות. עם בחירות או בלי בחירות, נעשה מה שדרוש למען ביטחון ישראל".

"אנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות. הצד השני מרגיש היטב את נחת זרוענו".


בתשובה לשאלה לגבי אי הגעתן של חברות הקונגרס האנטישמיות לישראל אמר נתניהו:

"אנחנו מכבדים את כל חברי הקונגרס, וההנחיה שלנו היא גם לאפשר כדרך קבע ובאופן אוטומטי את הכניסה של כל חברי הקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים. רק לפני שבוע נפגשתי עם עשרות חברי קונגרס דמוקרטיים. כשהשגריר דרמר התבטא, הוא ביטא בדיוק את המדיניות הזאת".

"יש לזה רק חריג אחד, והחריג הוא חוק ה-BDS שמחייב אותנו לבדוק כניסה של אנשים שתומכים ב-BDS. בזמן שהשגריר דרמר התבטא, לא הייתה בקשה ספציפית לביקורים הללו וגם לא לו"ז ותוכנית ביקורים ספציפית. מהרגע שהם הביאו זאת, בחנו את זה וקיבלנו את ההחלטה כפי שקיבלנו".

"זו לא החלטה מפלגתית, זו החלטה עקרונית. אנחנו מכבדים את כל המפלגות בארה"ב בצורה שווה, אבל אנחנו גם מכבדים את עצמנו. מי שבא להטיל חרמות עלינו ובא לכפור בלגיטמציה של מדינת ישראל, אנחנו לא מאפשרים לו כניסה".

בנימין נתניהו חמאס חוליית חמאס קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד