ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בעקבות 'דו"ח הבוטים'

חרדי דורש מ'כחול לבן' חמישה מיליון שקלים

בעקבות דו"ח הבוטים, חרדי תושב אשדוד דורש מ'כחול לבן', ה'ניו יורק טיימס' ועוד, חמישה מיליון שקלים • עורך דינו: "הניסיון הנבזי להפוך בחור חרדי לראש ארגון פשע המגלגל מיליונים, יגרום למפרסמים לפצות את מר חדאד בהתאם"

חרדי דורש מ'כחול לבן' חמישה מיליון שקלים
משפט צילום: unsplash

יצחק חדאד, חרדי תושב אשדוד, שלח בקשת דרישה לפני תביעה על סך חמישה מיליון שקלים מהעיתון 'ידיעות אחרונות', ה'ניו יורק טיימס', הכתב רונן ברגמן, יובל רותם ונועם אדם, מחברי 'דו״ח הבוטים' ומפלגות 'כחול לבן', 'חוסן לישראל' ו'יש עתיד'.

הדרישה שהועברה באמצעות עוה"ד דוד אלבז טענה לטענות שקריות בהן יש לשון הרע.

הדרישה לתשלום באה לפני תביעה, בעקבות דחיית יו”ר וועדת הבחירות השופט מלצר את אותה עתירה שבגינה הגיע חדאד לוועדה ונדרש להשיב על שאלות שונות.

עו״ד דוד אלבז המייצג את התובע טען בפנייתו כי "הלשון הרע המכוון היה בעוצמה חריגה, אשר הפכה את יצחק חדאד ככלי ניגוח פוליטי של 'כחול לבן' ב'ליכוד'. היקף הפרסום בארץ ובעולם היו במימדים תואמים את פשעיו של אייכמן, וכי הניסיון הנבזי להפוך בחור חרדי לראש ארגון פשע המגלגל מיליונים, וכמותג שמטרתו להטות את תוצאות הבחירות, יגרום למפרסמים לפצות את מר חדאד בהתאם".

במכתב הדרישה לתשלום נכתב בין היתר, "בתאריך 1.4.19 פורסמה בעיתון ידיעות אחרונות, באתר ynet, וכן בעיתון הניו יורק טיימס, כתבה נרחבת העוסקת בנסיון של מרשי להטות את תוצאות הבחירות לטובת מפלגת הליכוד, לקראת הבחירות לכנסת אשר נערכו ביום התשיעי לרביעי 2019. בפרסומים הנ"ל צוין כי תוכנה מבוסס על דוח פרויקט הבוטים הגדול, המתיימר להיות דוח אמפירי לכאורה, אשר נערך ופורסם על ידי נועם רותם ויובל אדם, וכן פורסמו דברי הבלע והכזב על ידי מפלגות ואתרים בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלהם, ודובררו ללא הרף על ידי ראשי ונציגיהם".

בכתבה שפורסמה בעיתון 'ידיעות אחרונות' נכתב, "החוקרים גילו כי חשבון טוויטר אחד המכונה "BOND" נמצא במרכז הרשת וקשור לכל חבריה. תמונתו, כתובת המייל המשויכת אליו והתכנים האישיים המופיעים בו, הם כולם של יצחק חדאד מאשדוד. בשיחה שניהל עמו חוקר פרטי, חדאד אמר כי הוא "פעיל סמוי", והסביר כי הוא "יוצר סרטונים וכל מיני דברים יפים שעולים". כשנשאל אם זה ממומן, חדאד ענה שכן.

בעניין הסכומים המושקעים בהפעלת רשת מסוג זה אמר חדאד: "אני לא רוצה להגיד עשרות מיליונים, אבל משקיעים פה המון כסף". חדאד הודה גם כי הוא מחובר ל"אנשים בכירים מאוד" בליכוד, ובשיחה טלפונית אתמול בצהריים שאל החוקר הפרטי את יונתן אוריך, אחד ממנהלי קמפיין הליכוד ויועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם הוא מכיר ועובד עם חדאד, ואוריך ענה "כן". מאוחר יותר אמר כי הוא מכיר את חדאד "רק מהפייסבוק" ושמעולם לא פגש אותו".

בוטים חברתיים מפלגת כחול לבן ניו יורק טיימס תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד