י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כדי ליצור הרתעה

השופט דורש להאיץ את חקירת הזיופים

לחנן מלצר נמאס מהסחבת של המשטרה בעניין חקירת הזיופים שעלו לכאורה בחמש קלפיות בצפון הארץ ודורש לסיים את החקירה במהירות ולהגיש כתבי אישום עוד לפני הבחירות הנוכחיות וזאת בכדי ליצור הרתעה וכדי שמקרים כאלה לא יישנו שוב ב-17 בספטמבר

השופט דורש להאיץ את חקירת הזיופים
מ"מ המפכ"ל מוטי כהן/השופט חנן מלצר צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר דורש מהמשטרה להתקדם במהירות עם חקירת הזיופים בבחירות האחרונות ואך התעמת עם בכירי המשטרה ודרש מהם להאיץ את החקירה כדי לסיים אותה לפני הבחירות הנוכחיות שיתקיימו בעוד חודש - וזאת בכדי ליצור הרתעה בציבור.

על פי דיווחו של הפרשן מוטי גילת ב'כאן 11', ביום רביעי האחרון, דנו מלצר ומנכ"לית הוועדה אורלי עדס יחד עם ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן ובכירים נוספים במשטרה בנושא חקירת הזיופים בבחירות האחרונות. בשלב מסוים אמר השופט מלצר לבכירי המשטרה כי חשוב שכתבי האישום בתיקים הנחקרים - יוגשו לפני הבחירות הקרובות, וזאת בכדי להשיג את אפקט ההרתעה.

נזכיר כי לפני שבועיים דווח בכלי התקשורת בישראל כי המשטרה חוקרת חשד לזיופים בבחירות האחרונות בחמש קלפיות, בערים; עפולה, כסרא סמיע וטמרה. החקירה נפתחה לאחר שבאחת מהקלפיות בכסרא סמיע נמצאו פערים משמעותיים בין הרישום בפרוטוקול לבין החומרים שהועברו לוועדת הבחירות. בין השאר, בעוד שנספרו בקלפי 508 קולות כשרים, נמצאו בפועל 523 פתקים. בנוסף נמצאו 150 מעטפות שנחתמו בידי חבר ועדה אחד בלבד, מה שאינו חוקי בעליל.

ועוד בכסרא סמיע, בקלפי נוספת התקבלו חלק ניכר מתוצאות ההצבעה במספרים עגולים ובנוסף לכך, שיעור ההצבעה באותה קלפי היה 94% והשופט חנן מלצר כתב בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן כי "שיעור הצבעה חריג זה בצירוף הריבוי היחסי של מספרים 'עגולים', מעלה לכאורה חשד שמדובר ברישום שאינו משקף, למצער, את המציאות".

לגבי הקלפי בטמרה, קיים חשד כי יו"ר ועדת הקלפי הכניס לתיבה כמה מעטפות עם פתקי ש"ס.

זיופים בבחירות חנן מלצר מוטי כהן כתבי אישום בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד