י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבד כלי חמדה

מגאוני ירושלים: רבי מרדכי אהרן שיינברגר זצ"ל

בירושלים נפטר הלילה הגאון רבי מרדכי אהרון שיינברגר זצ"ל, מזקני ירושלים של מעלה ומגדולי חכמיה שזכה להסתופף בצילם של גדולי עולם | הלוויתו בחצות היום

מגאוני ירושלים: רבי מרדכי אהרן שיינברגר זצ"ל
הגאון רבי מרדכי אהרון שיינברגר זצ"ל צילום: ברוך אוביץ

אבל כבד ביהדות החרדית בירושלים: על סילוקו של זקן הגאונים, הגאון הצדיק המפורסם רבי מרדכי אהרן שיינברגר זצ"ל מזקני ירושלים בגיל 93. בן הגאון רבי יוסף חיים שיינברגר זצ"ל וחתן הגאון החסיד המפורסם רבי שמואל דייטש זצ"ל.

כנצר לגדולי ירושלים ומשומרי משמרתה, עמד ביחד עם גדולי וצדיקי ירושלים על משמר התורה לגדור גדר ולעמוד בפרץ, כאשר עמד בראש החותמים נגד כל פרצות הדת. 

בצעירותו זכה להתקרב לגאון רבי זעליג ראובן בענגיס זצוק"ל גאב"ד 'העדה החרדית', מקברניטיה של היהדות החרדית ובעל ה'לפלגות ראובן' על הש"ס. 

כאשר הגיע בעל 'ויואל משה' מסאטמאר זיע"א אחר שנות המלחמה לירושלים, הוא תהה על קנקנו ומצא אותו כלי גדוש בחכמה ובדעת, הושיבו לימינו, וגם אח"כ נסע אליו להסתופף בארה"ב. 

ידידות מופלגת הייתה לו עם יבלחט"א הגאב"ד הגרי"ט וייס, הגרי"ד טורצ'ין רבה של קהילת 'הפרושים', האדמו"ר מתולדות אהרן עמו היה לומד בחברותא שנים רבות, ועוד גדולי ישראל. 

עת דודים מיוחד היה אצלו יום שמחת תורה, עת גילה טפח וכיסה טפחיים ורבים הגיעו להשתתף עמו בסדר ההקפות. כמו כן רבים שחרו לפתחו להתייעץ ולהתברך מפיו. 

בהיותו מרא דכולא תלמודא היה בקי בכל מכמני התורה, ותמיד סירב לקבל על עצמו תפקיד תורני. 

מסע הלוויה ייצא היום (שני) בשעה 12:00 בצהריים מבית הכנסת חסידים בשכונת בתי אונגרין בירושלים, להר הזיתים, שם ייטמן.  

מטעם הגאב"ד והבד"ץ הוכרז על ביטול מלאכה בשעת הלוויה, כל מוסדות התורה הכוללים, ישיבות גדולות, ישיבות לצעירים, והכיתות הגבוהות בתלמודי התרה, הממשיכים גם בימים אלו ללמוד, משתתפים בהלוויה לחלוק למנוח הגדול את כבודו האחרון.

התמונה האחרונה של הגרמ"א שיינברגר זצ"ל ביום רביעי האחרון. צילום: באדיבות המצלם

רבי מרדכי אהרן שיינברגר בתי אונגרין ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד