ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סובארו, הרכב החדש שלכם

רכבי סובארו של חברת פוג'י היפנית כיכבו בשוק הרכב בישראל ובעולם במשך שנים רבות. למעשה, עד לשנת 2005 לפני כניסתן של חברות כמו מיצובישי ומזדה לשוק הישראלי, סובארו היה הרכב הנפוץ ביותר בארץ • החל מהדגם הראשון שנמכר בעולם בשנת 1958 (360 מיניקאר) החברה יצרה מגוון דגמים בולטים שהפכו לרכבים משפחתיים אהובים

סובארו, הרכב החדש שלכם
סובארו אאוטבאק צילום: שאטרסטוק

רכבי סובארו של חברת פוג'י היפנית כיכבו בשוק הרכב בישראל ובעולם במשך שנים רבות. למעשה, עד לשנת 2005 לפני כניסתן של חברות כמו מיצובישי ומזדה לשוק הישראלי, סובארו היה הרכב הנפוץ ביותר בארץ. החל מהדגם הראשון שנמכר בעולם בשנת 1958 (360 מיניקאר) החברה יצרה מגוון דגמים בולטים שהפכו לרכבים משפחתיים אהובים.

חברת סובארו הייתה במשך שנים רבות מזוהה עם חדשנות. היא הייתה הראשונה שיצרה מכונית עם הנעה לארבעה גלגלים, ובשנת 1984 הייתה הראשונה שהוסיפה את האפשרות החדשנית של גיר רציף המעניק צריכת דלק טובה יותר לרכב. באמצע שנות השישים החברה החלה לייצר סדרת רכבים עם מנועי בוקסר. מנועים אלה מעניקים לרכב יציבות גבוהה בזכות המבנה השטוח שלהם וכן גישה נוחה יותר לחלקי הרכב הפנימיים עבור המכונאים העובדים עליו. תכונה נוספת שיש לרכבי סובארו ונוספה בתחילת שנות השבעים היא רכבים עם הנעה כפולה (4X4). מאפיינים אלה זכו להצלחה רבה ולכן גם המכוניות הנמכרות כיום ומיוצאות על ידי החברה מצטיינות בתכונות אלה.

אילו רכבים משפחתיים היו פופולריים בישראל בעבר?

בעבר, כפי שציינו, הרכבים המשפחתיים של סובארו היו הרכבים הפופולריים ביותר בבית הישראלי. אחת הסיבות לכך הייתה הוזלת המס על הרכב ב -1981 שקידמה את מכירות הרכבים בישראל ואפשרה למשפחות רבות ממעמד הביניים של אותה התקופה לרכוש את הרכב הראשון או להוסיף רכב שני.

עד לתקופה זו נמכרו בישראל רכבי סובארו מדגם 1-FF. דגם זה הציג גרסה משופרת של הרכב המקורי של סובארו (ה-360) עם ארבע דלתות וכבש את השוק הישראלי בסערה ונמכר עד אמצע שנות השבעים. כעת, החברה שמתגה את עצמה בישראל כחברה אמינה ומבוקשת הייתה מוכנה לצאת עם הדגם הבא – סובארו ליאונה. רכב זה התחרה בקלות הן מבחינת אמינות והן מבחינת מחיר במכוניות האירופיות. הוא היה מהיר ממכוניות הפורד הכבדות (שבין השאר היו בשימוש המשטרה בישראל) והפך לרכב מבוקש ואף זכה בתואר "הרכב הנמכר ביותר בישראל".

בשנים הבאות יצאה גרסה מחודשת שמותגה תחת השם "גרנד ליאונה" והציגה בפני הצרכנים רכב חדיש ומאובזר עם עיצוב מודרני יותר. במשך מספר שנים (בין 1993-1996) נמכר הרכב כ"גרנד ליאונה" בהתבססו על המוניטין של דגם הליאונה המבוקש. אך משנת 1997 שינתה החברה בישראל את שם הרכב ושווקה אותו בשם הבינלאומי – אימפרזה.

עם השנים, כאשר החברה שומרת על חדשנות כל העת החברה התחילה להתמקד בנישה שונה – רכבי פנאי מפנקים במקום בנישת הרכבים המשפחתיים. הגרסאות המשפחתיות הוחלפו בג'יפים מפנקים ומאובזרים כאשר נוספים להם מגוון רחב של אביזרי בטיחות, חיישנים מתקדמים והמאפיינים הקלאסיים של סובארו. כעת, רכבי הפנאי החדשים של סובארו כוללים את ההנעה הכפולה ומנועי הבוקסר היציבים.

כיום ישנם שני רכבי פנאי נפוצים במיוחד מבית סובארו – סובארו אאוטבק וסובראו אסנט. שני הרכבים מגיעים כיום בדגמים מפנקים לשנת 2019. נכיר כל אחד מהם בקצרה.

סובארו אסנט

למי שמחפש רכב פנאי שכולל גם כמות גדולה של מושבים רכב האסנט הוא אפשרות אופטימלית. הרכב מגיע עם ארבעה צלינדרים במנוע של 2.4 ליטר. לרכב, כמו לשאר דגמי סובארו, תיבת הילוכים רציפה CVT והרכב מעניק אפשרות לבצע גם תפעול ידני באמצעות שמונה יחסי העברה.

לרכב מערכת הנעה כפולה משולבת ב- X-Mode. אפשרות זו מעניקה לרכב אחיזה חזקה יותר בקרקע, גם בנסיעה בדרכים חלקות או בנסיעות שטח. אם אחד הגלגלים מאבד את האחיזה בכביש המערכת תבלום את אותו הגלגל ותעניק עוצמה רבה יותר לגלגל המקביל לו על מנת לשפר את האחיזה בכביש.

סובארו אאוטבק

סובארו אאוטבק מגיעה אף היא עם מנוע 2.5 שזוכה בדגם המעודכן לעדכון מיוחד של מערכת תזמון השסתומים המפחית את הרעש הנלווה להאצה חזקה. הרכב מגיע עם 175 כ"ס ו-24 קג"מ. גם רכב זה מתאפיין בתיבת הילוכים רציפה ובמערכת הנעה כפולה וכולל מערכת בקרה לירידה במדרון ואת מערכת X-Mode עליה הרחבנו לעיל.

הבטיחות מעל לכל ברכבי סובארו

בשנים האחרונות חברת סובארו חרטה את המוטו של "בטיחות מעל לכל" על דגלה וכך גם ממותגת מכונית הפנאי למנהלים או למי שחובב את השטח. הרכב כולל את מערכת EyeSight המשלבת בקרת שיוט עם מערכת התרעות נוספת כמו רכב מוביל - רכב שנמצא לפניכם בכביש ומתחיל לנוע, התרעה על סטייה מנתיב, ניהול המצערת לפני התנגשות וכן מערכת בלימה המפעילה אוטומטית את בלמי הרכב אם אתם עומדים להתנגש ברכב אחר או במכשול כלשהו. לא בכל מקרה המערכת תצליח למנוע את התאונה אך היא תוכל למזער את הנזק.

אם נזכר בשנים עברו, בהיסטוריה של סובארו, החברה הגיעה במקורה מחברת פוג'י המתמחה בייצור מטוסים. אספקט חשוב נלקח מתחום עיצוב המטוס – הגנה מקסימלית על תא הטייס. כיום, גם הרכבים של סובארו מגנים על הנהג והנוסעים עם עיצוב של מסגרת מיוחדת העוטפת את הנהג. ומכונה "מסגרות חיזוק דמויות טבעת". מסגרות אלה מאפשרות לפזר את ההדף במקרה של תאונה חלילה הרחק מהנוסעים, משקל השלדה פוחת והרכב מוגן יותר.

לסיכום, רכבי סובארו מעניקים מטריה כוללת של הגנה לנוסעים ומציעים היום רכבים חדישים, בעיצוב מודרני ועם מפרט מפנק.

סובארו רכב חדש חדשות רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד