ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המחבל נורה ברגלו

עורר חשדם של השוטרים וניסה לדקור אותם

הותר לפרסום: שוטרי הסיור בחדרה הבחינו לפני כשבועיים בגבר היושב בתחנת אוטובוס באופן שעורר את חשדם. כשניגשו לתחקרו, הוא שלף לעברם סכין ואיים לדקור. בהמשך הוא ניסה להימלט ונורה ברגלו • בחקירתו הודה כי תכנן לדקור חייל צה"ל • מעצרו הוארך ויוגש נגדו כתב אישום

עורר חשדם של השוטרים וניסה לדקור אותם
עמוס בן גרשום, לעמ

הותר לפרסום: לפני כחודש נעצר מחבל על ידי שוטרים בתחנת אוטובוס בחדרה, שם המתין על מנת לדקור חייל צה"ל על רקע לאומני. נגד מחמד מצלח, אזרח ותושב ירדן בן 21 הוגש כתב אישום ומעצר הוארך עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אבי אור-זך, בתאריך 21.7.19, החליט המחבל לבצע פיגוע בשטחי מדינת ישראל, ממניע לאומני, בין היתר על רקע האופן בו תפס את מדיניות ישראל ביחס לפלסטינאים. הנאשם תכנן במסגרת הפיגוע לאתר חייל יהודי, כשהוא לבדו ולגרום למותו בדקירות סכין.

לצורך כך, הוא נטל ממחסן הסמוך לביתו סכין בעלת להב באורך של כ-17 ס"מ ובשעות הבוקר נכנס לשטחי מדינת ישראל באזור קיבוץ מגל דרך פרצה בגדר הגבול, כשאין בידיו אשרת כניסה לישראל, כמתחייב לפי חוק הכניסה לישראל.

לצורך קידום תכנית הפיגוע, הגיע מחמד באוטובוס למרכז העיר חדרה, כשהוא מצויד בסכין. הנאשם הלך בחדרה במשך מספר שעות, כאשר הסכין מוסתרת על גופו, זאת כשהוא מכין את עצמו לאפשרות לפיה יאתר חייל, אותו יוכל לדקור. בשעות הערב, ולאחר שלא איתר חייל אותו יוכל לדקור, התיישב הנאשם בתחנת אוטובוס בסמוך לרחוב הנשיא בחדרה, כאשר הסכין מוסתרת בחלק האחורי של מכנסיו.

בסמוך לשעה 23:00, עברה בקרבת תחנת האוטובוס ניידת משטרה ובתוכה שני שוטרים. לאחר שהנאשם עורר את חשדו של אחד השוטרים, עצרו השוטרים את הניידת סמוך אליו. השוטר יצא מהניידת, פנה לנאשם וביקש ממנו מסמכים מזהים, הנאשם מסר לו את תעודת הזהות הפלסטינית שהייתה עמו.

משהבחין השוטר כי לנאשם אין אישור שהייה בישראל, אמר לנאשם כי הוא עצור, בעודו אוחז בזרועו. הוא החל לבצע חיפוש בכיסי מכנסיו, אז הנאשם החל להתנגד לחיפוש וניסה להשתחרר מאחיזתו של השוטר תוך שהוא מושך אותו לכיוון החלק הפנימי של תחנת האוטובוס, בעוד השוטר נאבק בו ומנסה לאזוק אותו.

מחמד התנגד לאיזוקו, תוך שהוא דוחף את השוטר ומנופף בידיו. כל זאת עשה הנאשם בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק או להכשילו בכך. בתגובה למעשי הנאשם, הצמיד השוטר את הנאשם לחלק הפנימי של תחנת האוטובוס, תוך שהשוטרת השנייה מסייעת לו בכך.

בשלב זה, כאשר שני השוטרים עומדים בסמוך אליו, שלף הנאשם את הסכין ואחז בה כשידו מונפת לכיוון השוטרים, זאת כשהוא מנסה לפגוע בהם באמצעות הסכין, בכוונה להטיל בשוטרים נכות או מום או לגרום להם חבלה חמורה או כדי להתנגד או למנוע מעצרו כדין. בתגובה, ועל מנת להימנע מפגיעת הסכין, היכה השוטר את הנאשם באמצעות אגרופיו, בראשו והרחיקו מהשוטרים.

בהמשך עמד מחמד מול השוטרים כשידו האוחזת בסכין מונפת לעברם. בתגובה, השוטר שלף את אקדחו, והנאשם הסתובב והחל לרוץ מהמקום כשהוא אוחז בסכין. במקביל לכך, השוטר והשוטרת רודפים אחר הנאשם. במהלך המרדף, עקב חששו של השוטר כי בכוונת הנאשם לפגוע בעוברי אורח, ירה השוטר כדור אחד מאקדחו, לעבר הנאשם, מבלי שפגע בו, ומיד לאחר מכן עלתה השוטרת עם הניידת על המדרכה בסמוך לנאשם, הכל במטרה לעצור אותו ולמנוע ממנו מלפגוע בעוברי אורח, אולם הנאשם המשיך במנוסתו.

בשלב מסוים, חדל הנאשם מריצתו ונעמד במקום כשבידו האחת הסכין, ובידו השנייה הוא אוחז באבן גדולה אותה הרים מהקרקע. מיד בהמשך למתואר, התקרבו השוטרים רגלית לעבר הנאשם, עמדו מולו באקדחים שלופים, והורו לו להשליך את האבן והסכין. הנאשם התקדם לעבר השוטר, כשידיו מורמות והוא צועק "אללה הוא אכבר", זאת כשהוא מנסה שלא כדין, לפגוע בשוטר באמצעות הסכין והאבן, בכוונה להטיל בו נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה או כדי להתנגד או למנוע מעצרו כדין.

בתגובה, ובמטרה למנוע מהנאשם מלפגוע בו או בשוטרת השנייה, ירה השוטר לעבר פלג גופו התחתון של הנאשם כדור אחד מאקדחו, אשר פגע ברגלו השמאלית. בשלב זה, נשכב הנאשם על הארץ ובהמשך פונה באמבולנס למרכז הרפואי "הלל יפה".

סוכל פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד