כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ב'מאה שערים' נערכים לטקס שריפת הדגל המסורתי

אנשי 'נטורי קרתא' כבר מתכוננים לטקס שריפת הדגל, שסוקר בשנים האחרונות בהרחבה וגרם לחילול ה' עצום • תושב השכונה: "אחרי הרבה זמן של שקט, המשטרה תחפש אותנו"

השלט של הירש. צילום: קובי הר צבי
השלט של הירש. צילום: קובי הר צבי



בעוד מדינה שלימה מתארגנת בימים האחרונים לקיומם של אירועי יום הזיכרון והעצמאות, בשכונת מאה שערים ההכנות מתבטאות באופן שונה לגמרי. מתליית דגלים שחורים ועד להכנתו של הטקס המסורתי של שריפת דגל ישראל.

בתחילת השבוע נתלו על גגות בניינים בשכונה דגלים שחורים המסמלים, מבחינתם של חלק מהתושבים, את 'יום האבל השחור', היום בו הוקמה מדינת ישראל הציונית, כלשונם של אלו האחראים למעשה.

מעבר לכך, נעשות ההכנות לטקס המסורתי והנבזה בו נוהגים צעירי השכונה לשרוף את דגל מדינת ישראל.

בשנים האחרונות, גרם הדבר לחילול ה' גדול, מאחר וכלי תקשורת רבים, בהם גם מהעולם, הגיעו לצלם את הטקס שהפך לפני שנים רבות לחלק בלתי נפרד מאירועי יום העצמאות של שכונת מאה שערים.

חלק מהתושבים בשכונה מביעים חשש מעצם קיומו של הטקס. הם מזכירים את המשפט שהתנהל נגד יחיאל חזן, צעיר מהשכונה שנאלץ לחתום על עסקת טיעון לפיה הוא יודה בשריפת הדגל ובמחיאת כפיים במהלך צפירת יום הזיכרון בתמורה לששה חודשי עבודות שירות: "אנחנו סבורים שלאחר שזמן רב נשמר כאן השקט, המשטרה תבוא לחפש אותנו ותעצור מישהו, תלביש עליו תיק דומה כפי שהוכיחה בעבר", אמר אחד התושבים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

גם מעל מרפסת ביתו של איש ה'נטורי קרתא', ישראל מאיר הירש, תולה שלט שמקבל ביטוי משמעותי ברוח הימים הללו. "הציונות - השואה של העם היהודי. 61 שנות מרד בה' ובתורתו הקדושה", נכתב. לא מדובר בשלט חדש, אך כאמור בערב יום הזיכרון והעצמאות הוא מקבל משמעות רחבה יותר עבור עוברי האורח בשכונה.
מאה שערים יום העצמאות יום הזיכרון צפירה דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד