ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מחאת הקנאים נגד חב"ד? רק בודדים הגיעו לשמוע

הם הבטיחו "המוני היהדות החרדית", אך אמש בבית הכנסת סאטמר במאה שערים לכנס נגד חב"ד היה בקושי מניין • אחד המארגנים: לפחות המודעות שירתו חלק מהמטרה

אף אחד לא בא. הנואם בכינוס
אף אחד לא בא. הנואם בכינוס



כישלון. למרות קמפיין מודעות אגרסיבי, רק בודדים הגיעו אמש (א') להשתתף ב'כינוס ההסברה' שארגנו 'הקנאים' בבית הכניס של סאטמר בשכונת מאה שערים נגד חסידות חב"ד. העילה לכינוס, כפי שהגדיר אחר הקנאים: "בתקופה האחרונה נפלו אברכים רבים מחסידות סאטמר וחסידויות נוספות ברשתה של חסידות חב"ד, לאחר שבתחילה השתתפו בהתוועדויות או שמעו שיעורים, ולאחר מכן הפכו לחלק בלתי נפרד ממנה".

היה זה כינוס שני בתוך שבוע שערכו 'הקנאים' נגד חסידות חב"ד, כאשר הכינוס הראשון התקיים בבית שמש, וגם בו נרשמה השתתפות דלה.

קובי הר צבי, צלם 'בחדרי חרדים' שתיעד את האירוע, לכד בעדשת המצלמה מספר מצומצם של משתתפים. רוב המשתתפים בכינוס נמנים על חוג 'הקנאים' בירושלים, אך בינם ניתן היה לזהות גם במספר סקרנים.

במהלך הכינוס הגדירו הנואמים את פעילות חסידות חב"ד "כמיסיונרית", וקראו לציבור להתרחק ככל האפשר משיעורי תורה שנמסרים על-ידי משפיעי החסידות ומהתוועדויות החסידיות.

אתמול סירבו גורמים בחב"ד להתייחס למחאה בטענה, כי "ההתייחסות תשרת את מטרתם של אלו המנסים ללבות את האש". נראה שהם צדקו.

אחד ממארגני הכינוס אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי אינו מכחיש שנרשמה נוכחות דלה, מבחינת ההשתתפות בכינוס, אך יחד עם זאת אמר: "התגובות שקיבלנו ביממה האחרונה כתוצאה מהמודעות שתלינו בשכונות, הן שירתו לפחות חלק מהמטרה שלנו, גם אם אנשים לא הגיעו להשתתף ולשמוע בפועל את דברי המחאה".

כך נראים "המוני היהדות החרדית" • צפו בתמונות:



























קנאים חב''ד מאה שערים חסידות מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד