י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נפש בריאה בגוף בריא

כל כך הרבה שיטות טיפול לכאבי גב, איך בוחרים?

תתפלאי, מבין כל השיטות בסוף מה שישפיע עלייך זה כמה תתחברי לשיטת הטיפול ועד כמה שתשקיעי בניקיון הנפש שלך - ובכל זאת יש כמה טיפים שחשוב לדעת לפני שבוחרים בטיפול לכאבי גב

כל כך הרבה שיטות טיפול לכאבי גב, איך בוחרים?
פיזיותרפיה צילום: pixabay

בשבוע שעבר העלינו כתבה שעסקה בכאבי גב כתוצאה מבלט דיסק או פריצת דיסק והבטחנו שנדבר על דרכי טיפול. ישנן כל כך הרבה שיטות, כל כך הרבה סוגים, איך תדעי מה לבחור? מה ישפר לך את ההרגשה?

הרבה שיטות הוכחו כיעילות וטובות, ואני רוצה לחדש לך, כי בסופו של דבר את צריכה פשוט לבדוק למה את יותר מתחברת, כי יש לזה אפקט על היעילות. ישנן כאלו שהפיזיותרפיה פתרה להן את הבעיה, אוסטאופתיה, דיקור, עיסוי רפואי, ועוד ועוד... אין כאן נכון או לא נכון, יש כאן מה מתאים לך ומה נכון עבורך!

טיפים לבחירת מטפל/ת מתאימה עבורך:

  1. המלצות - אין כמו לשמוע המלצות ממקור מהיימן על מקצועיותה של המטפלת. אל תתעצלו לברר אצל חברות או בני משפחה שאתן סומכות עליהם במאה אחוז, ויודעות שהם ניסו בעצמם, לא רק שמעו שמועות.
  2. בדיקה – קיבלת המלצה ממישהי שאת סומכת עליה במיוחד? ראשית שוחחי אתה בטלפון, ודאי שהיא יודעת לטפל בבעיה שלך, ויש לה ניסיון, תחומי לימוד ואחוזי הצלחה.
  3. התאמה - בקשי טיפול ראשון ללא התחייבות להמשך - את צריכה להרגיש בטיפול שאת מתחברת ומאמינה לשיטת הטיפול שלה, ושאת מסוגלת לתת בה אמון מלא, ונחמד לך במחיצתה. כי אם לא תתני אמון ולא תרגישי טוב, אז הגוף לא יהיה רגוע ולא יקבל את הטיפול המתאים לו.
  4. שינוי לא מגיע תוך פעם אחת אלא דורש תהליך, בפרט אם מדובר בכאבים כרוניים, שמערכת העצבים התרגלה לשדר כאבים באופן קבוע. ולכן שימי לב: אם אחרי 3-4 טיפולים (סטטיסטית) את חשה הקלה.
  5. וזה הכי חשוב! לא יעזור לך אף טיפול אם לא תוציאי מחייך את הגורמים לכאבים, אם לא תתרגלי פעילות גופנית, ואם לא תשקיעי בעצמך גם מעבר לטיפול.

הטיפול הוא רק קביים, וכדי להפסיק להזדקק לו את צריכה לפרוס כנפיים, לקחת את הכלים שקיבלת ולטפל בעצמך בפעילות גופנית מבריאה, ובשחרור עצמי מכאב.

בכתבה הבאה נדבר על סדרי עדיפויות בטיפול שלך בעצמך.

הכותבת הנה מאבחנת פסיכומוטורית, מומחית לשיקום עמוד שדרה ויציבה.

לשאלות והערות: [email protected]

כאבי גב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד