י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסתבכת?

שקד הוקלטה מציעה חסינות לנתניהו; קריאה לפתוח בחקירה

ב'הארץ' נחשף כי שקד הציעה תמיכה מלאה במהלך שיעניק חסינות לנתניהו • שליחים מטעמה:"אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא" • בעקבות כך חברי 'המחנה הדמוקרטי' פנו ליועמ"ש ע"מ שיפתח בחקירה בחשד לשוחד • שקד בתגובה: "מכפישים אותי, זה ניסיון חיסול נגדי"

שקד הוקלטה מציעה חסינות לנתניהו; קריאה לפתוח בחקירה
נתניהו ומנדלבליט צילום: פלאש 90

ב'הארץ' חושפים הערב (שני) כי שליחים מטעמה של יו"ר ימינה איילת שקד הציעו תמיכה מלאה במהלך שיעניק לנתניהו חסינות וימנע את העמדתו לדין בתמורה למשרד המשפטים. שקד אמרה היום (שני) בתגובה כי אם הדברים נאמרו, זה לא היה על דעתה.

אחד השליחים מטעמה של שקד אמר "היא ככה עם מנדלבליט", והחווה תנועה של חיבור הדוק עם אצבעותיו. "היא שולטת בו, היא יודעת להשפיע עליו. היא קרובה אליו. אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא", הוסיף. שליח אחר הבטיח כי "רק היא יכולה להביא לביבי את החסינות. היא יודעת לצאת להסביר בתקשורת למה החסינות מוצדקת. יש לה אמינות, היא לא מירי רגב". נציג נוסף מטעמה הציע "נאמנות מוחלטת, היא תתמוך בראש הממשלה בכל דבר".

בתגובה לחשיפה, פנו יאיר גולן ויאיא פינק ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקשו לפתוח בחקירה נגד איילת שקד בגין שיבוש הליכי משפט, הצעת שוחד והפרת אמונים. במכתב הם מזכירים את הנאמר ב'הארץ', לפיו שקד אמרה "אני שולטת במנדלבליט, אדאג שתהיה לך חסינות". 

מכתב הפנייה למנדלבליט

להזכירכם, סקר שנערך במטה הבחירות של הליכוד חזה למפלגה 40 מנדטים אם שקד תצטרף, וכמה משרי המפלגה הגיעו לנתניהו וביקשו ממנו שימחל לשקד. לאחד מהפונים אמר נתניהו בשעשוע "אתה רוצה ש'בלפור' תשמע שאתה בעד איילת שקד?", כשהוא רומז לטינה שאשתו שרה נתניהו רוחשת לשקד. היו גם שרים אחרים שפנו לנתניהו על מנת להביע דווקא את התנגדותם.

שקד מסרה בתגובה לפרסום: "יש כאן ניסיון נמוך ומכוער להכפיש אותי. אם הדברים שמצוטטים נאמרו ע״י אדם כזה או אחר, הם חמורים בהחלט, אך אין להם קשר אליי ולא נאמרו בידיעתי.  מעולם לא דיברתי עם היועץ המשפטי לממשלה על תיקים פליליים, כל שכן על תיקי נתניהו. אני סומכת על הציבור שהוא יותר חכם מזה".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה לפרסום: "ראש הממשלה נתניהו לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים".

 

 

איילת שקד אביחי מנדלבליט שוחד בנימין נתניהו חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד