י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מצוקת הדיור

הרוכשים החרדים זועקים: "אנו מופלים לרעה"

טענות המגיעות לידי 'בחדרי חרדים', מעלות שאלות לגבי התנהלות משרד השיכון בשכונה החרדית אחיסמך • רוכשי הדירות ממתינים כבר למעלה מתשע שנים להיכנס לדירה, בעוד תושבים בשכונות הסמוכות קיבלו אישור כניסה מיד • התושבים: "מדובר באפליה נגד הציבור החרדי"

הרוכשים החרדים זועקים: "אנו מופלים לרעה"
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: pixabay

האם משרד השיכון מפלה לרעה את רוכשי הדירות בשכונה החרדית בשכונת אחיסמך, מול הרוכשים במסגרת מחיר למשתכן? זו השאלה ששואלים מאות רוכשי הדירות בשכונה החרדית אחיסמך, לאחר שהם ממתינים כבר שנים ארוכות לקבל את האישור המיוחל להיכנס לדירה שרכשו בשכונה.

מפניות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' מהרוכשים החרדים עולה ריח חריף של אפליה. הרוכשים טוענים, כי הם ממתינים לקבל את האישור להיכנס לדירתם כבר קרוב לתשע שנים, בעקבות עיכוב בטופס 4 שטרם נחתם, כאשר לנגד עיניהם עומדת פתיחת שנת הלימודים. אם לא יכנסו לדירות בזמן, זה עלול לשבש את שנת הלימודים של ילדיהם.

אחד מהרוכשים החרדים מספר ל'בחדרי חרדים'; "אנחנו ממתינים לכניסה לדירה כבר 9 שנים. היינו אמורים להיכנס לדירה לקראת חג הפסח, אלא שהכניסה הזו התעכבה בשל חוסר בטופס 4, וגם כעת נראה שלא נכנס עד לאחר פתיחת שנת הלימודים".

לטענת יזמים בשכונה החרדית, מדובר האפליה של משרד השיכון. שכן לטענתם, "פרויקט הדיור למשתכן של משרד השיכון ומשרד האוצר בשכונה הסמוכה, קיבל את כלל האישורים ואת אישור טופס 4 בזמן קצר מאוד - ללא כל השוואה למשך הזמן שהחרדים ממתינים", לטענתם, הדבר תמוה במיוחד לאור העובדה שמספר הדירות במסגרת תכנית מחיר למשתכן הוא פחות מ-400, ואילו מספר הדירות בשכונה החרדית גבוה משמעותית. מה שמציב את השאלה, מדוע מספר גבוה כ"כ של דירות טרם קיבלו את האישור המיוחל.

הרוכשים החרדים ממתינים לחיבורים שאמורים להגיע מבזק, חברת החשמל ותשתיות נוספות, והם מפנים אצבע מאשימה למשרד השיכון. הם מציינים כי בפרויקטים אחרים כדוגמת המחיר למשתכן, האישור מגיע במידית, אך הפרויקט החרדי ממתין כבר קרוב לעשור, מה שמעלה חשש כבד לאפליה.

פנינו למשרד השיכון לתגובה, ונפרסמה לכשתתקבל.

מחיר למשתכן אחיסמך משרד השיכון טופס 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד