י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נקמה על רקע פוליטי?

העיתונאי הוותיק זומן לשימוע לפני פיטורים

נתי טוקר מדווח כי אלי ציפורי מ'גלובס' זומן על ידי עורכת העיתון לשיחת שימוע לפני פיטורים • טענות רבות מצביעות על כך שהשימוע הינו 'לכאורה' נקמה על כך שציפורי מביע תמיכה בנתניהו • מ'גלובס' נמסר: "איננו מתייחסים לסוגיות הקשורות ביחסי עבודה בארגון"

העיתונאי הוותיק זומן לשימוע לפני פיטורים
אלי ציפורי צילום: פייסבוק

העיתונאי נתי טוקר מפרסם ב'דה מרקר' כי אלי ציפורי, מבכירי וותיקי הכותבים בעיתון הכלכלי "גלובס", העובד בעיתון כ-30 שנה, זומן לאחרונה על ידי עורכת העיתון נעמה סיקולר, לשימוע לפני פיטורים .

בעבר שימש ציפורי בתפקיד סגן עורך העיתון, אך לאחר חילופי הבעלים ובעקבות שורה של שינויים ארגוניים הוא הודח מהתפקיד, אך ממשיך לכתוב בעיתון מאמרי פרשנות מרכזיים בנושאים כלכליים ועניינים אקטואליים נוספים.

שמו של ציפורי עלה לכותרות מספר פעמים, לאחר שבמאמריו שהתפרסמו בשנתיים האחרונות, הוא הביע תמיכה בלתי מסויגת בראש הממשלה בנימין נתניהו, ובגרסתו בנוגע לנושאים הקשורים בחקירות שהתנהלו נגדו. טוקר מפרסם כי מכתב השימוע שנשלח לציפורי על ידי העורכת, כולל שורה ארוכה של טענות מקצועיות על עבודתו, ואורכו כ-8 עמודים.

נציין, כי נעמה אגמון, אחת מהבעלים של 'גלובס', העניקה ערבות לאהוד ברק כשעמד בראש מפלגת 'העצמאות', ע"ס של מליון שקלים.

הערבות של אגמון

העיתונאי מיכאל דבורין יצא להגנתו של ציפורי וכתב: "אתם בטח זוכרים שהזהרנו שמערכת 'גלובס' מחפשת איך להיפטר מאלי ציפורי, אחרי שהם נזפו בו בפומבי באופן חסר תקדים? הזהרנו שאלונה בר און והעורכת לא תעמודנה בלחץ של הברנז'ה, ויתנו את הראש של ציפורי למולך. אז הנה חיכו חודש שהאש תרד מהם - וביצעו. למותר לציין שציפורי הוא העיתונאי הטוב ביותר בגלובוס, ספק הסיפורים הגדול ביותר, ומביא התעבורה המשמעותי ביותר. לכן אין לראות את פיטוריו אלא כמונעים ע"י שיקולים זרים ורדיפה פוליטית פשוטו כמשמעו. כי אחרת ברור לחלוטין שגלובס לא היה נפטר מנכס כזה בתקופה בה כל העיתונות משוועת לכאלה".

ציפורי עצמו כתב בפייסבוק, "לכל עוקביי, קוראיי ותומכיי: אכן הוזמנתי לשימוע בעיתון 'גלובס', ובשלב זה אינני יכול להגיב על כך מטעמים מובנים עד למועד השימוע. אני עובד ב'גלובס' 35 שנה ותמיד הקפדתי לכבד את מקום עבודתי ולא לשוחח או להגיב, לא מיניה ולא מקצתיה, מחוץ לעיתון - עם הולכי רכיל - על העיתון ואנשיו. עם זאת, נדהמתי, התאכזבתי ונפגעתי מעצם ההדלפה על השימוע. מעריך מאוד את מבול הפניות התומכות, המחזקות והמרגשות שקיבלתי מאז שהעניין יצא לאור אמש. תודה רבה לכולם".

מ'גלובס' נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לסוגיות הקשורות ביחסי עבודה בארגון".

גלובס שימוע אלי ציפורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד