י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראיון בלעדי

"תתבייש! הרסת בית מדרש, הפלת ארון קודש"

הרב אלחדד שתועד אתמול מטיח דברים קשים בקבלן שפינה את הישיבה, מספר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' על הדרמה שמאחורי פינוי הישיבה • "לא כואב לי על הפינוי, כמו  על הדרך בה הוא התבצע"

"תתבייש! הרסת בית מדרש, הפלת ארון קודש"
הרב אלחדד צילום: צילום מסך

בתחילת השבוע פרסמנו ב'בחדרי חרדים', כי ישיבת 'תורה ודעת' של הרב אלחדד ברחוב חבקוק 21 בבני ברק, פונתה באופן ברוטאלי, תוך גרימת הרס רב ונזק לציוד ומעל הכל - הפלת ארון הקודש.

בתיעוד שפרסמנו אמש, נראה הרב אלחדד מטיח הקבלן הממונה על העבודות מטעם חסידות מודז'יץ ואומר לו "החוק מחייב אותך, בית המשפט, ולא עמדת בחוק. תתבייש לך! הרסת בית מדרש! הפלת ארון הקודש! חרדי לא מתנהג ככה! מה שלפיד לא עשה, ליברמן לא עשה, אתה עשית. רק בגרמניה ובחבקוק 21 עושים ככה. שורפים בתי כנסיות".

בראיון בלעדי מספר ראש הישיבה הרב אלחדד ל'בחדרי חרדים' מה עומד מאחורי הדרמה. לדבריו, "לפי סיכום בית המשפט, הישיבה הייתה אמורה להתפנות מהמקום ולעבור למקום אחר. ניגשו אלי מחסידות מודז'יץ ואמרו לי להתפנות תוך 14 יום. אמרתי להם, שאני אתפנה אבל שייתנו לי מרווח זמן, כי גם לפנות ישיבה יש צורה. לבקשה זו לא זכיתי למענה. לאחר 14 יום הם התחילו בעבודות בשטח שלהם, תוף פגיעה במבנה שלי. אך מכיוון שעדיין היה ניתן להמשיך להשתמש במבנה, שתקתי".

הרב אלחדד ממשיך, ואומר כי "במוצאי שבת האחרון הם המשיכו עם הפינוי שלא כחוק. פניתי למשטרה, והם נתנו הערה. ביום ראשון בבוקר נחרדתי לגלות כי בית המדרש הוחרב עד ליסוד, וארון הקודש הופל". 

"לא כואב לי על הפינוי", אומר לנו הרב אלחדד. "כואב לי על הדרך שבה זה התבצע, על הרס בית המדרש, על הפלת ארון הקודש יחד עם ספר התורה, ועל אי היחס לו זכיתי".

לשאלתנו אמר הרב אלחדד, "ניסיתי לפנות לכל העולם ואף אחד לא עזר לי. היחיד שנרתם לעזור היה שר הפנים אריה דרעי שנכנס לעובי הקורה יחד עם צוות לשכתו".

אמרתי להם בסדר אבל יש צורה להוציא את הישיבה. ביקשתי מרווח של זמן אבל לא זכיתי למענה אחרי שבועיים התחילו לעבוד בחלק שלהם והתחייבו לא לגעת בחלק שלי לפני שבוע הם פלשו קצת לחלק שלי אבל המקום עדיין היה בר שימוש, אז שתקתי. במוצאי שבת המשיכו לפנות את המוקם שלא כחוק ופניתי למשטרה והם נתנו הערה ביום ראשון בבוקר הם החריבו את בית המדרש. פניתי לאף אחד ואף אחד לא עזר לי. היחיד שעזר לי היה שר הפנים אריה דרעי ומקורביו שמנסים לפעול בעניין".

מגורמים בלשכת ראש עיריית בני ברק נמסר בתגובה: "איננו יכולים להתערב בנושא, כיוון שזו החלטה שהתקבלה בקדנציה הקודמת. מה גם, שאיננו יכולים לפעול בנושא שכבר נידון בבית המשפט והתקבלה פסיקה לגביו.

 

ישיבת תורה ודעת ספר תורה חסידות מודזיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד