ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לראשונה

נתניהו מתייחס לתקיפות בעיראק: "לא הגבלתי את עצמי"

נתניהו מתייחס לראשונה לתקיפות בעיראק ואומר: "לא הגבלתי את עצמי" • בנוסף, גורם צבאי מאשר כי ישראל מוכנה לאפשר הגירת תושבי עזה לחו"ל על ידי יציאה משדה תעופה ישראלי

נתניהו מתייחס לתקיפות בעיראק: "לא הגבלתי את עצמי"
נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לראשונה לתקיפות המיוחסות לישראל בעיראק, ואמר כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". כשנשאל על ידי הכתבים האם גם בעיראק, הוא הגיב: "לא הגבלתי את עצמי".

את הדברים אמר נתניהו בתדרוך לכתבים באוקראינה שם הוא שוהה כעת, והתייחס גם למצב הביטחוני בעזה והבהיר כי הוא מקדם "מערכה רחבה", כלשונו. לדבריו, "אני לא יכול לפרט מה אנחנו עושים ואלו הכנות עשינו אבל להגיד שאין הרתעה? זה קשקוש. אנחנו ערוכים למערכה רחבה ואם זה יקרה, ויכול להיות שזה יקרה, זו תהיה מכה צבאית אנושה".

בנוסף,  כלי תקשורת רבים מדווחים הערב כי גורם מדיני בכיר אמר ישראל מוכנה לאפשר פתיחה של שדה תעופה בישראל לטובת יציאה חופשית של אזרחים מעזה. לדבריו, "אני בעד לפתוח את המעברים ולאפשר יציאה חופשית מעזה, אנחנו עושים את זה היום, אבל לא לתוך לישראל. אם יימצאו מדינות שמוכנות לקלוט פלסטינים, יהיה אפשר לעשות שאטלים מעזה לשדה התעופה בישראל כדי שייסעו לשם. האוכלוסיה שם מוחזקת כבני ערובה. אם היו יכולים לצאת - היו יוצאים".

אותו גורם ציין בנוסף, כי בשנת 2018 הייתה הגירה שלילית רחבה מעזה, ו-35 אלף תושבים יצאו ממנה. הוא הוסיף כי ישראל יצרה קשר עם מדינות ברחבי העולם, "גם מדינות במזרח התיכון והנה הן לא מוכנות לקבל את הפלסטינים שגרים בעזה" אמר.

בנימין נתניהו תקיפה עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד