י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שמעתי אותו זועק"

לאחר שעות של חיפושים: האברך שנסחף אותר ללא רוח חיים

לאחר שעות של חיפושים שכללו עשרות מתנדבים כולל השיטור הימי וזק"א, יחד עם עשרות בחורי ישיבות שהופעלו על ידי הרב סורוצקין, אותר האברך מירושלים אב לשניים שנעדר מאז אמש בים התל אביבי - ללא רוח חיים • חברו דיווח כי הוא נעלם לו לפתע • תיעוד הדרמה

לאחר שעות של חיפושים: האברך שנסחף אותר ללא רוח חיים
החיפושים אחר הנעדר צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים

אחר שעות של חיפושים שכללו עשרות מתנדבים כולל השיטור הימי וזק"א, יחד עם עשרות בחורי ישיבות שהופעלו על ידי הרב סורוצקין, אותר האברך מירושלים אב לשניים שנעדר מאז אמש בים התל אביבי - ללא רוח חיים.

האברך הגיע אמש (שני) לקראת חצות יחד עם שני גיסיו על מנת להתרענן מעט במים. דקות לאחר שנכנס, הגיע גל גדול וסחף אותו ואת גיסו.

"הצלחתי להיחלץ בעור שיני, תוך שאני שומע את גיסי קורא לי בשמי, נכון יותר זועק - אך לא יכולתי לעשות דבר" אמר ל'בחדרי חרדים' הגיס בחוף הים במהלך החיפושים. "איך שהגעתי לחוף חיפשתי לראות אותו, לאחר סריקה מהירה הבנתי שהוא לא יצא ומיד חייגתי למד"א" סיפר.

בסמוך לשעה 1:00 כשעה לאחר הטביעה, יחידת הצוללים של זק"א החלה להתארגן במקום על מנת להיכנס למים. למעלה מ-20 צוללים, לבושים במדי צלילה וציוד מקצועי עמדו על קו החוף עם המפקד חיים אוטמזגין, אך המשטרה לא אישרה להם להכנס למים, בטענה כי ישנה גאות והיא מסכנת את הצוללים.

תדרוך על ידי זק"א. צילום: דוברות זק"א

במקביל, עשרות מתנדבי זק"א סרקו את קו החוף משני צידיו, מתוך תקווה לאתר את הנעדר על קו המים, הכל תוך כדי שסירה של השיטור הימי של המשטרה עורכת סריקות קבועות כל הלילה בעומק הים. גם מסוק משטרתי ערך סריקות, אך ללא תוצאות.

אביו של הנעדר, תלמיד חכם תושב בני ברק, הובא למקום על ידי בערל'ה יעקובוביץ, צפה במאמצי החיפוש על קו החוף אך לצערו לא נכנסו לחפש בתוך המים. בני משפחה זעמו על כך שלא מאפשרים לצוללים של זק"א לעשות את עבודתם המקצועית, וניסו לפנות לאנשי ציבור, חברי כנסת ועוד, אך הפניות לא ממש הניבו תוצאות ובסמוך לשעה 5:00 מרבית הצוללים של זק"א פרשו ליום עבודה נוסף, מבלי שנתנו תנומה לגופם העמל.

הרב סורוצקין בחוף. צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים

לקראת השעה 6:00 לפנות בוקר, הגיע למקום הגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה', שיחד עם אבי הנעדר וחיים אוטמזגין, קיבלו סקירה ממפקד המשטרה על הפעולות שנעשו במהלך הלילה ועל כך שעם הגעת צוללני המשטרה, הצוללים של זק"א שעוד נותרו, יכנסו יחד לחיפוש בתוך המים.

הרב סורוצקין בחוף. צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים

בנוסף, החל הגרש"ב סורוצקין להפעיל עשרות מתנדבים תלמידי ישיבות לסרוק שוב באור יום את כל קו החוף למרחק של מספר קילומטרים. אחד הנוכחים העיר בעדינות על נושא הצניעות, והרב סורוצקין היסה אותו מיד ואמר שמדובר בפיקוח נפש, שכן מפקד המשטרה אמר שישנו סיכוי שהנעדר הצליח לצאת מהמים ונמצא הרחק מהאיזור בו הוא נכנס.

במשטרת ישראל מסרו, כי על פי החלטת השיטור הימי, הצוללים של זק"א לא הורשו להיכנס מכיוון שהים היה סוער מידי, והיה חשש לחייהם.

חיפושים אחר הנעדר. צילום: זק"א

הרב סורוצקין מדרבן את המתנדבים. צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים

הרב סורוצקין מדרבן את המתנדבים. צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים

החיפושים אחר הנעדר. צילום: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים.

 

חיפושים חיפוש נעדר חוף תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד