י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

קבורת אשה נאסרה עד שבנה יפקיד את הגט

סיפור חובק עולם: אישה מבוגרת מארה"ב שארונה הגיע לקבורה ישראל ומסע הלוויה אמור להתקיים הבוקר בשעה 10:00, אך הקבורה מתעכבת עקב כך שבנה הנמצא בארה"ב מעגן את אשתו למעלה מעשור • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

קבורת אשה נאסרה עד שבנה יפקיד את הגט
קבורה בבית העלמין. אילוסטרציה צילום: זק"א

פרסום ראשון: מסע ההלוויה של אישה מארה"ב האמור להתקיים הבוקר (שלישי) ולצאת מבית הלוויות שמגר להר הזיתים בירושלים, מתעכב עם הקבורה עקב כך שבנה מעגן את רעייתו במשך למעלה מעשור שנים. 

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בנה של המנוחה ע"ה מעגן את את אשתו במשך למעלה מעשור והוא כבר התחתן לפני שנים בהיתר של מאה רבנים. 

בית הדין מארה"ב שהוציא כתב סירוב על סרבן הגט לפני שנים רבות כתב בין היתר כי "כתב הסירוב מעוגן בכך שאפשר לעכב את קבורת בני המשפחה".  

במסגרת השיחות של בית הדין מארה"ב עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, נשיא בית הדין הגדול, נתן הרב הראשי הוראה לא לקבור את המנוחה ע"ה, עד שהבן יפקיד את הגט בבית הדין בארה"ב. 

לידי נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו הגיע פסק הדין של בית הדין אגודת הרבנים בארה"ב, אשר קבעו לעכב את קבורת האם על מנת לגרום לבן המעגן להפקיד גט כשר בהקדם וזאת בהתאם להלכה המובאת בשו״ע.

לפני חמש שנים הבן המעגן נגש לבית דין שאינו רשמי או מוכר וקיבל "היתר" להתחתן עם אשה נוספת כך שהותיר את אשתו הראשונה עגונה ללא גט.

לאחר שנכנס לעובי הקורה הכריע הרב לאו לאשר את פסק הדין שנתן ביה"ד בארה"ב והורה לחברה קדישא להימנע מלקבור את האם עד לקיום הוראות בית הדין.

נשיא בית הדין אמר הבוקר "לאחר שביררתי ובדקתי היטב לפנינו מונח מקרה של עיגון קשה ביותר למעלה מעשר שנים כאשר הבעל מסרב בכל תוקף לאפשר לאשתו להמשיך בחייה בעוד הוא נשא אישה שניה שלא כדין. לאחר שמוצו כלל האפשרויות האחרות נאלצנו להודיע לחברה קדישא שלא לקבור את האם עד להפקדת גט כשר בידי הבן. אנו תקווה כי מהלך זה יביא למתן גט בהקדם ולשחרורה של האישה מכבלי עגינותה לאחר שנים כה רבות״.

יצויין, כי הדבר מגובה בהלכה, ובעבר אף היה מקרה דומה ובית הדין של 'העדה החרדית' ביטל את עיכוב הקבורה. 

פסק בית הדין בארה"ב

קבורה סרבן גט אישה עגונה הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד