ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מכוסים בסדין • צפו

חרדית נתפסה עם כמות ילדים בלתי נתפסת ברכבה

משפחה חרדית מירושלים עוכבה על ידי שוטר בצפת לאחר שהבחין בסדין המכסה את פנים הרכב • להפתעתו גילה שתי ילדות בתא המטען וחמש בספסל האחורי

חרדית נתפסה עם כמות ילדים בלתי נתפסת ברכבה
משפחה ברוכת ילדים ברכב קטן צילום: דוברות המשטרה

ימי בין הזמנים עמוסים באסונות, ועל כל אחד מוטלת חובה מדאורייתא ונִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם, על מנת למנוע ככל הניתן פגיעה בחיי אדם.

בפעילות האכיפה של משטרת ישראל כנגד עבירות מסכנות חיים, לא פעם מופתעים השוטרים אשר נתקלים בהורים הנוהגים בחוסר אחריות ומושיבים את ילדיהם ללא התקני ריסון ומושבי בטיחות ברכב ובכך מסכנים את חייהם באופן ממשי, מחקרים מראים כי מושבי הבטיחות וחגירת חגורות בטיחות מצילים חיים בזמן תאונה חלילה.

במהלך פעילות אכיפה בצפת, הבחין שוטר ברכב סטיישן פרטי במהלך נסיעתו, שהשמשה האחורית וחלונות הרכב האחוריים מכוסים בסדין. השוטר עצר את כלי הרכב לבדיקה והופתע כשהבחין שבתא המטען ישובות שתי בנות בגילאי 4 ו-6, עוד הבחין השוטר שבמושב האחורי ברכב ישובים חמישה ילדים כשפעוטה בת 5 חודשים ישובה על רגליה של אחותה בת ה-13.

בבדיקה נמצא כי הנהגת, אם הילדים בת 38 מירושלים, מובילה 8 ילדים בתוך רכב המאפשר הסעת 5 נוסעים בלבד כשהצעירה מבניהם פעוטה בת 5 חודשים שאינה רתומה לכיסא בטיחות (בוסטר).

הילדים שישבו בתא המטען ובמושב האחורי רובם לא היו חגורים ולא ישבו בכיסאות בטיחות התואמים לגילם ובכך הם היו חשופים לפגיעה קשה חלילה בזמן חירום או תאונה.

השוטר שהסביר לנהגת את מהות העבירה והסיכון שבהובלת יקיריה באופן שכזה, רשם לנהגת הזמנה לדין בגין נהיגה בקלות ראש ובמקביל ביקש לוודא שאת המשך הנסיעה האם תבצע עפ"י החוק ולמקום הוזמנה מונית.

עו"ד רוני פאלוך המומחה בתחום דוחו"ת תעבורה וניקוד אומר ל'בחדרי חרדים' כי ברור שבמקרה כגון זה, אין לשוטר כל ברירה והנהג יקבל הזמנה למשפט. "מדובר בעבירה חמורה אשר בקלות הנהג יכול לקבל פסילת רישיון בפועל, מה עוד שעבירה מסוג זה איננה ניתנת בד"כ להכחשה ובודאי לא מעוררת כל סימפטיה".

עוד מוסיף עו"ד פאלוך, כי ניתן במקרים מסוימים בהתאם לנסיבות להקל בעונש, והכל לגופו של עניין. "לכן בשבוע שעבר פורסם באתר זה לטובת הגולשים צרור עצות והנחיות לקראת החופש, כשהדגש העיקרי והראשון ניתן על עבירה של הסעת נוסעים מעל המותר". לסיכום מבהיר עו"ד פאלוך, כפי שנאמר בעבר, אין כל חובה להודות, ומומלץ לפנות לקבל יעוץ מקצועי בענין.

ונשמרתם בין הזמנים נוסעים מעל המותר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד