י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תעלומה בחידקל

מי אחראי לתקיפת מחסני הנשק בעיראק?

על פי דיווחים שמגיעים היום מכלי תקשורת ערביים, הפיצוץ שהתרחש לפני מספר שעות במחסן נשק שבסיס חיל האוויר אל-בכר, צפונית לבגדאד - גרם להרוגים ופצועים, אך לא ברור מי עומד מאחוריהם • ראש הממשלה רמז על מעורבות אפשרית של ישראל 

מי אחראי לתקיפת מחסני הנשק בעיראק?
אילוסטרציה צילום: רויטרס

מסתמן שזו הופכת להיות השעה האהובה לשריפות/פיצוצים/תקיפות לא ברורות בעיראק. דיווח על כך שבסיס חיל האוויר אל-בכר, צפונית לבגדאד הותקף ושריפה פרצה במקום. 

‏ערוץ אל-ג'זירה מדווח מפי גורמים ביטחוניים בעיראק, על פיצוצים בבסיס של המיליציות השיעיות בדרום מחוז סלאח א-דין, צפונית לבגדאד.

‏הרבה מאוד דיסאינפורמציה ובאלגן משם. לפי כלי התקשורת הסעודיים (אל-ערביה ואל-חדת'), ישנם הרוגים ופצועים בהתקפה של הבסיס של המיליציות בבסיס חיל האוויר אל-בלד במחוז סלאח א-דין.

על פי הדיווחים, הותקף מחסן נשק, אך לפי אל-מיאדין, הפיצוץ כתוצאה משריפה ואין הרוגים. 

‏בכירים במיליציות השיעיות אומרים, כי לא נראה שמדובר בפיצוץ פנימי וכי הוקמה וועדת חקירה. הדברים הובאו מתוך הטוויטר של רועי קייס, כתב לענייני ערבים של תאגיד השידור 'כאן'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז הערב למעורבות ישראל בתקיפה לפני ההמראה מקייב, שם סיים ביקור מדיני באוקראינה, ואמר כי "יש אתגרי ביטחון גדולים שעליהם יעיד דו"ח המודיעין שקיבלתי לפני כמה דקות". נתניהו נשאל אם הדברים קשורים לדיווחים מעיראק, וענה כי הוא מקבל כל יום דו"ח מודיעין וזה אינו דבר חריג.

עיראק בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד