ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מילה זו מילה"

הפגישה של ליברמן עם הגר"ש אויערבאך: "הסכים למנוע חוק גיוס"

שש שנים אחרי: הפגישה החשאית שקיים אביגדור ליברמן עם מנהיג הפלג הירושלמי - הגאון רבי שמואל אויערבאך זצ"ל - נחשפת לראשונה. לטענת הפלג הירושלמי: ליברמן התחייב אז, בתמורה לתמיכה במועמדו לראשות עיריית ירושלים משה ליאון, לפעול לטובת ביטולו של חוק הגיוס

הפגישה של ליברמן עם הגר"ש אויערבאך: "הסכים למנוע חוק גיוס"
ליברמן אצל הגר"ש אויערבך זצ"ל צילום: צילום מסך

מבוכה לאביגדור ליברמן: בעוד קמפיין מפלגת 'ישראל ביתנו' מתמקד בעיקר ברדיפה כנגד החרדים כאשר זו נחשבת לסיבה המרכזית לכך שאנו בדרך לבחירות, 'החדשות' מפרסמים הערב (שלישי) תיעוד של מו"מ חשאי שהתנהל בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, למנהיג הפלג הירושלמי מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל.

על פי הפרסום שחשף הערב הפרשן עמית סגל בחברת החדשות, ליברמן הגיע לפגישה חשאית עם הגר"ש אויערבאך בשנת 2013, אז ניסה ליברמן יחד עם השר אריה דרעי להריץ את משה ליאון לראשות עיריית ירושלים ובכדי לנצח, ביקש ליברמן את תמיכת 'הפלג הירושלמי' שהריצו אז את חיים אפשטיין חבר מועצת העיר מטעם עץ אז מועמד קש חסר סיכוי ממש, אך בזכותו ניר ברקת ניצח. 

על פי התיעוד, ליברמן הגיע לפגישה עם מקרובו אבי אבוחצירא, ואיל ההון אולג מאליס המקורב לשני הצדדים, ומנגד הרב יוסף פטרוף איש אמונו של הגר"ש אויערבאך זצ"ל (כיום ראש ישיבת מעלות התורה א.ק.), במהלך הפגישה, מתועדים השניים כשהם דנים בשיתוף פעולה לטובת בחירתו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים, והשניים מסכימים כי אין לקיים מצעדי תועבה בעיר ירושלים ובפגישה דנים בסיכוייו של ליאון להיבחר לראשות העיר.

 

בשלב הבא של המפגש, מתחילים הצדדים לדון בנושא חוק הגיוס. מקורבו של ראש הישיבה זצ"ל הרב יוסף פטרוף שמקיים את השיחה באנגלית, פונה לאביגדור ליברמן, "האם אתה יכול לומר שבחורי ישיבות לא יצטרכו ללכת להתגייס?! ולא יהיה חוק שיחייב זאת".

בשלב הבא, יד ימינו של ליברמן, אבי אבוחצירא קם מכיסאו ומבקש מצלם הסרטון לכבות את המצלמה ומרגע זה הדעות חלוקות. על פי בכירים בפלג הירושלמי "ליברמן הסכים להתחייב כי בחורי ישיבה לא יגויסו" אך ליברמן מצידו טוען כי הוא דחה את ההצעה ובשל כך הפלג הירושלמי לא תמך במשה ליאון.

הסרטון הזה כך נראה, שנחשף אחרי שש שנים, צפוי לשרת את הציבור החרדי, כאשר המלחמה העיקרית של מערכת הבחירות הוא לדאוג כי ליברמן לא יקבל מספיק מנדטים כדי להחזיק בגוש חוסם שיאפשר לו להתעקש כי החרדים לא יהיו חלק מהקואליציה בה הוא מקווה לקחת חלק פעיל. כמו"כ הערכה היא כי החרדים הם אלו שעומדים מאחורי פרסום הסרטון.

מישראל ביתנו מסרו בתגובה: "אני יכול להבין את הלחץ של החרדים. חוק הגיוס יעבור ככתבו וכלשונו. לביבי הייתי ממליץ להתרכז במודיעין על החמאס וחיזבאללה במקום בחומרי ארכיון. כל השאר - רכילות זולה שנשלפה מהבוידם ומי שמפיץ אותה מבין שאין ביכולתו לעצור ממשלה לאומית ליברלית רחבה ללא חרדים ומשיחיים."

הרב שמואל אויערבאך הפלג הירושלמי יוסף פטרוב אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד