כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חרדים ריססו כתובות נאצה בגבעת התחמושת?

באתר גבעת התחמושת רוססו כתובות נאצה נגד הציונות: "הציונות אם כל חטאת" ו-"ציונים עלובים", ואף ניסו לשרוף את דגל ישראל המוצב במקום • המשטרה פתחה בחקירה

צילום: רשף משנה אסף אברס
צילום: רשף משנה אסף אברס

אלמונים ריססו לפנות בוקר באתר גבעת התחמושת כתובות נאצה נגד הציונות: "גינטר גראס צדק", "הציונות אם כל חטאת" ו-"ציונים עלובים", ואף ניסו לשרוף את דגל ישראל הענק המוצב במקום. כמו כן, הושחתה אנדרטה, ומחקו ממנה פסוק שנכתב עליה.

ממשטרת ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים', כי במוזיאון הממוקם בגבעת התחמושת רוססו במהלך הלילה כתובות על הקירות והאנדרטה, בגנות הציונות ושרפו חבל המחובר לדגל. נפתחה חקירה בתחנת לב הבירה לאיתור החשודים במעשה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, גינה את המעשה בחריפות ושלח את צוותי העירייה להסיר את כתובות הנאצה ולסייע להחזיר את האתר לקדמותו, כדי לאפשר את קיום כל הטקסים המתוכננים בו השבוע כרגיל.

אולם בעוד המשטרה נמצאת רק בתחילת החקירה, בכלי התקשורת כבר מיהרו במהלך הבוקר להאשים ולקבוע כי יהודים אשמים במעשה. "זה נראה לי כמו מעשה ידיהם של יהודים", אמר כתרי מעוז, מנהל אתר גבעת התחמושת, בשיחה עם 'גלי צה"ל'. "אני מוכרח לציין שקבוצות חרדיות רבות מבקרות בגבעת התחמושת וכי אנחנו ממוקמים בלב שכונות חרדיות", הדגיש.

אתר ההנצחה הממלכתי מספר את סיפור המערכה על ירושלים במלחמת ששת הימים, ומנציח את 182 הלוחמים אשר נפלו במערכה זו. בפחות משלושה ימים גברו כוחות צה"ל על כוחות הלגיון והשתלטו על מזרח העיר. בכ"ח באייר תשכ"ז, שוחררה העיר העתיקה ובתוכה הר הבית והכותל המערבי. מיד לאחר המלחמה, חומות הקו העירוני הופלו, והעיר אשר הייתה חצויה במשך 19 שנים אוחדה מחדש.



















גבעת התחמושת גרפיטי אנדרטה נאצה משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד