ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קיץ לוהט בטבריה

רון קובי תלש תעודת כשרות והצית מהומה • צפו

זה כבר הפך לנוהג: רון קובי ראש עיריית טבריה מסתובב בטיילת בעירו ותר אחר הפרובוקציה התורנית, הלילה הוא מצא אותה כאשר תלש תעודת כשרות מעסק שומר שבת והלהיט את היצרים • הגרמ"צ בוחבוט: "חבל שראש העיר בוחר לפגוע בפרנסתם של בעלי העסקים" • צפו

רון קובי תלש תעודת כשרות והצית מהומה • צפו
המהומה בטיילת צילום: צילום מסך

על ראש עיריית טבריה רון קובי עובר קיץ סוער במיוחד. מידי ערב הוא נוהג להסתובב עם מכשיר הסלולרי שלו ולשדר לחשבון הפייסבוק שלו מהטיילת בעירו, תוך שהוא תר אחר הפרובוקציה הבאה.

נדמה שבתקופת הזו שבה החרדים ממלאים את העיר, הוא משיג את מבוקשו ובמנות גדושות.

רק השבוע דיווחנו כאן על מהומה שפרצה בין רון קובי לנופשים חרדים בעיר שמחו נגדו. אך נדמה שהלילה, קצת אחרי השעה חצות הגיעה הדרמה הגדולה.

קובי הבחין תוך כדי ויכוח שניהל עם אברך חרדי, בתעודת כשרות המתנוססת מעל דוכן של ספורט ימי הממוקם בטיילת ועליה חתום רב העיר הגרמ"צ בוחבוט המעידה על כך שהמקום שומר שבת.

ראש עיריית טבריה מלווה בסיידקיק המגודל שלו ליאור, מיהרו לתלוש את מודעת הכשרות, תוך שהם מכריזים כי היא אינה חוקית כיוון שהמקום אינו מוכר אוכל וקובי הוסיף כי זהו שימוש ציני בדת למטרות חרם.

האקט המחאתי שביצע קובי, הלהיט את הרוחות והחרדים הרבים השוהים במקום החלו לצעוק לעברו קריאות בוז רמות, במה שהחל להתפתח לכדי מהומה גדולה.

החרדים הרבים שהתגודדו סביבו החלו לשיר מזמורי שבת במחאה על חילול השבת אותו מנסה קובי להשריש בעיר ההיסטורית ובהמשך המוחים הרגיזו את קובי כאשר שרו בפניו "אין כמו אריה בעולם" כשהכוונה כמובן לאריה דרעי שר הפנים ואויבו המושבע של ראש עיריית טבריה ולאחר מכן הוסיפו וצעקו לעברו במקהלה "רון קובי הביתה".

בעקבות המהומה הגדולה שפרצה, הוזעקו למקום שוטרי סיור וכן שוטרי יס"מ שניסו להפריד בין הניצים. לכל אורך התיעוד נדמה כי קובי נהנה מהתקרית וחש כי הוא צובר בכך הון פוליטי לקראת הבחירות הקרובות.

פנינו לרב העיר, הגרמ"צ בוחבוט כדי לקבל תגובה לתלישת מודעה הכשרות של ראש העירייה ומלשכתו של הרב מסרו ל'בחדרי חרדים': "תעודת שומר שבת לבעל עסק כמוה כהוקרה והערכה לבעלי העסקים המכבדים את לקוחותיהם. אין בכך שום בעיה ההפך הןא הנכון ובטח למי שדואג ומוקיר את בעלי העסקים שניזונים ומתפרנסים מציבור שומרי המצוות".

המרא דאתרא של טבריה אצל הגר"ח

"חבל שראש העיר בוחר לפגוע בפרנסתם של בעלי העסקים, במקום לתמוך ולעודד את התיירות המפרנסת אותם. זכותה של המועצה הדתית לעודד שמירת שבת ולמעשיו של ראש הרשות אין שום בסיס חוקי ואין לאפשר לו ליטול את התעודה".

"וכל אחד יעמוד על זכויותיו. הרב קיבל את ברכת גדולי הדור להמשך שמירה על ערכי העם היהודי ובכלל זה שמירת השבת הקדושה".

המרא דאתרא של טבריה עם הרה"ר

רון קובי טבריה הרב משה צבי בוחבוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד