י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שוב מעורר סערה

הנשיא טראמפ: יהודים שמצביעים לדמוקרטים בורים או לא נאמנים

טראמפ שוב עורר סערה כשאמש במסיבת עיתונאים משותפת שערך בחדר הסגלגל עם נשיא רומניה אמר, כי יהודים שמצביעים לדמוקרטים, הם או בורים או שאינם נאמנים. באמירה זו התייחס הנשיא טראמפ לסאגת חברות הקונגרס האנטישמיות שנאסרה עליהן הכניסה לישראל • צפו

הנשיא טראמפ: יהודים שמצביעים לדמוקרטים בורים או לא נאמנים
הנשיא טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסיבת עיתונאים שערך אמש (שלישי) בחדר הסגלגל יחד עם נשיא רומניה קלאוס יוהאניס שבא לביקור בארה"ב, הגיב הנשיא טראמפ למסיבת העיתונאים שערכו חברות הקונגרס - אילאן עומר ממינסוטה וראשידה טאליב ממישיגן - שנאסרה עליהן הכניסה לישראל.

טראמפ כינה את עומר "אסון" ליהודים ואמר שהוא לא "קנה" את הדמעות שטאליב הזילה ביום שני האחרון כשהיא דנה במצב ישראל - פלסטין. אז כזכור, היא בכתה כביכול על הסבל של הפלסטינים. "אני לא מבין איך יהודים במחוז שלהן מסוגלים לבחור בהן?" תהה הנשיא "זו לא החלטה שלי שהן לא נכנסו לישראל, כולם חושבים שזה בגללי, לא, זה החלטה של ישראל, הן יכלו להיכנס".

 

"פתאום היא מתחילה עם דמעות, ואני לא קונה את זה. אני לא קונה את זה. אפילו לשנייה." אמר הנשיא "ראיתי אותה במצב רוח מרושע מאוד בעצרות הקמפיין, בעצרות הקמפיין שלי לפני שהיא הייתה חברת קונגרס. אמרתי: 'מי זאת?' וראיתי אישה אלימה ומרושעת וחסרת שליטה ופתאום אני רואה אדם שבוכה כי היא לא יכולה לראות את סבתא שלה".

טראמפ הוסיף כי הוא לא מבין איך בכלל מתעסקים עם הסיפור, "אני ראיתי את טאליב לפני כמה שנים, ואני לא הבנתי מה היא קשורה לדמוקרטים, היא רוצה להפסיק את הסיוע לישראל, בגלל שהיא שונאת יהודים, אני לא מבין איך זה בכלל נושא בתקשורת". טראמפ אמר כי "יהודי שמצביע לדמוקרטים, מראה "בורות מוחלטת או על חוסר נאמנות."

דבריו של טראמפ נאמרו אף על פי שהיסטורית, היהודים בארצות הברית מצביעים בשיעור גדול למפלגה הדמוקרטית. בבחירות אמצע הקדנציה שהתקיימו בשנה שעברה הצביעו 79% למועמדים הדמוקרטים.

כזכור על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, על פי בקשתו של הנשיא טראמפ, ישראל אסרה בשבוע שעבר על צמד חברות הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית להיכנס למדינה, בהמשך ישראל חזרה בה והסכימה לביקור הומניטרי של טאליב את סבתה שגרה בגדה המערבית. אך טאליב סירבה להגיע תחת המגבלות שהטילה עליה ישראל.

המפלגה הדמוקרטית דונאלד טראמפ ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד