י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עוברים להתקפות?

סגן השר מאיר פרוש נגד 'ימינה': "ימין מזויף"

במהלך סימפוזיון לבחורי ישיבות שנערך בטבריה, טען סגן השר פרוש כי מפלגות ימין שבראשותן עומדים חילונים הן 'ימין מזויף' • "כך היה עם אריק שרון, כך עם רפול"

סגן השר מאיר פרוש נגד 'ימינה': "ימין מזויף"
פרוש צילום: הדס פרוש / פלאש 90

סגן שר החינוך מאיר פרוש השתתף בסימפוזיון לבני ישיבות שנערך בטבריה, במסגרת ישיבת 'בין הזמנים', והתייחס לנושאים העומדים על סדר היום לקראת הבחירות הקרובות.

בדבריו האריך אודות ייחודיותה של רשימת יהדות התורה, בשל היותה בעלת עקרונות בניגוד לשאר המפלגות שלטענתו "מנפנפות במועמד כזה או אחר, ואיש אינו יודע מה יהיה אתו למחרת הבחירות", כלשונו.

"לאורך השנים הוכח שהרשימה היחידה ששמרה על חוט שדרה אידיאולוגי, בכל נושא תורני ורוחני, הן בסוגיית ארץ ישראל והן בנושא הרפורמים – היא יהדות התורה", אמר.

עוד הוסיף כי "כשהבסיס לאידיאולוגיה הוא שמירת התורה אזי הכל יציב ויש שמירה על קדושת ארץ ישראל ועל קדושת עם ישראל ועל תורת ישראל, אבל כשהבסיס הוא פוליטי גרידא אז כולנו יודעים לאן זה יכול ללכת".

בהמשך עקץ את השרה לשעבר איילת שקד ואמר כי "אם בראש המפלגה עומדים אנשים שאינם מבטאים נאמנה את רוח התורה, אז למרות כישרונותיהם הברוכים וההערכה והכבוד לפועלם החשוב, אי אפשר לדעת מה יעשו מחר, זה לא ימין אמיתי, זה ימין מזויף – פייק ימין".

סגה"ש הביא מספר דוגמאות של אישים שהיו נחשבים אנשי ימין מובהקים והיו כאלה שתמכו ברשימותיהם בעיניים עצומות, אולם כשהגיע רגע האמת, הפכו את עורם משיקולים פוליטיים אישיים צרים.

"כך אריאל שרון, שהיה נחשב איש ארץ ישראל השלימה, אך ברגע האמת, כאשר נבחר בפעם השנייה לראשות הממשלה, הודיע שבכוונתו לפנות התנחלויות, תוכנית שהוא כינה "התנתקות" - שמהותה היה גירוש יהודים בסתירה מוחלטת לאידאולוגיית הימין, אותה ייצג בהתלהבות לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו ושעל בסיסה נבחר בבחירות, ובניגוד לדברים שאמר רק שנה לפני כן ולפיהם: "דין נצרים כדין תל אביב".

"כך רפול – רפאל איתן, שהיה נחשב לאיש ימין מובהק, וברגע האמת שינה את דעתו ועמדתו לפי צרכיו הפוליטיים, כך דוגמאות מהתקופה האחרונה של אנשי ימין בולטים ששברו את המוסכמות מאינטרסים אישיים וגרמו נזק בבחירות האחרונות".

מאיר פרוש מפלגת ימינה בחירות 2019 יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד